BenjaminDG |
13-10-2011 23:40 |
Posts: 4605 |
Ja blok gaat er zo in, heeft rond de 40.000 km dus dat is wel in orde.
Ga wel het vliegwiel wisselen en als het kleppen deksel er af kan ik de klepspeling opmeten.
Maar de 1100 blokken zijn zeer betrouwbaar zeggen ze
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-10-2011 om 23:40 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-10-2011 0:32 |
Posts: 8624 |
Is op circuit de 750 niet in het voordeel t.o.v. de 1100 cc ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
BenjaminDG |
14-10-2011 9:47 |
Posts: 4605 |
De 750 heeft misschien een iets agressievere vermogen curve, reageert ook iets sneller op het gas.
Maar de 1100 heeft wel veel koppel en vermogen, dus goed beschikbaar op alle toeren terwijl bij de 750 het maar begint vanaf de 5-6K.
In sommige bochten is dat een nadeel, vooral de chicane's of kleine bochten. Dan mis je wel het directe koppel en vermogen van de zwaardere 4 cilinder of 2 cils.
Zo combineer je dus het goede van beide, het (betere) stuurgedrag van de 750 en de brute kracht van de 1100
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
JB1 |
14-10-2011 9:48 |
Posts: 14881 |
Ze gaan in de MotoGP niet voor niets terug naar 1000cc om de snelheid omlaag te brengen
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
14-10-2011 9:51 |
Posts: 4605 |
1100 zou standaard 155pk aan de krukas moeten hebben, standaard
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
JB1 |
14-10-2011 10:18 |
Posts: 14881 |
Ik denk dat de betere stuurkwaliteiten van het 750 blok te maken heeft met het lagere gewicht.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
14-10-2011 10:25 |
Posts: 4605 |
Eum de betere stuurkwaliteiten hebben wel met het kortere frame te maken
Ik hoop het droog gewicht rond de 200kg te krijgen.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-10-2011 10:27 |
Posts: 8624 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ze gaan in de MotoGP niet voor niets terug naar 1000cc om de snelheid omlaag te brengen
Ik had het meer over de GSXR serie in het bijzonder.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
In sommige bochten is dat een nadeel, vooral de chicane's of kleine bochten. Dan mis je wel het directe koppel en vermogen van de zwaardere 4 cilinder of 2 cils.
Dat antwoord verwachtte ik nu net niet. Het grotere gewicht is toch niet uit te schakelen als negatief aspect, en in een bocht heb je toch een maximum haalbare snelheid, dus dat compenseert niet.
Als je naar top gear kijkt, zul je altijd zien, de lichte venijnige wagen haalt het van de luxe zware sport...met op papier vergelijkbare cijfers natuurlijk...en op hun circuit...want gewoon rechtuit over lange afstand ligt het heel anders.
Maar ik kan volledig fout zitten hoor. En voel me ook wel meer aangetrokken tot de 1100 eigenlijk.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
BenjaminDG |
14-10-2011 10:29 |
Posts: 4605 |
De 1100 heeft meer koppel op lagere toeren, dat komt goed uit in kleine bochten.
In kleine bochten moest ik wat wachten totdat de 750 op 'gang' kwam snap je?
Bij de 1100 kun je direct veel koppel en vermogen gebruiken
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-10-2011 10:37 |
Posts: 8624 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
De 1100 heeft meer koppel op lagere toeren, dat komt goed uit in kleine bochten.
In kleine bochten moest ik wat wachten totdat de 750 op 'gang' kwam snap je?
Bij de 1100 kun je direct veel koppel en vermogen gebruiken
Hmm dus je zegt dat een 750 als een grote brommer rijdt...wow zeg...had Suzuki dan de 750 niet beter moeten afstellen ??
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
BenjaminDG |
14-10-2011 10:40 |
Posts: 4605 |
Vanaf de 5-6 kwam hij pas goed op gang en dat is normaal.
Dat is lastig in kleine bochten, nog juist te snel voor in 1ste versnelling (te nerveus) maar dan ook weer net te traag voor in 2de (3-4k).
Daarmee is een 7/11 de oplossing
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
14-10-2011 10:48 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Hmm dus je zegt dat een 750 als een grote brommer rijdt...wow zeg...had Suzuki dan de 750 niet beter moeten afstellen ??
een snel blok zonder drukvulling maakt gebruik van resonantie, doormiddel van alles hoog in toeren te laten resoneren kan je veel vermogen kweken (P= 2PI*M*n of wat was het nu weer) resonantie op hoge toeren gaat altijd tenkoste van vermogen op lage toeren.
Heeft dus niks met afstelling te maken, trouwens de meeste moderne 600jes hebben hetzelfde aan de hand
enige manieren om echt te spelen met resonantie zijn variabele kleptiming, variabele inlaatkanalen, variabele uitlaten.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
14-10-2011 10:51 |
Posts: 8624 |
Dit een goed ideetje voor het spuitwerk dan ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Wizard1894 |
14-10-2011 11:15 |
Posts: 695 |
Mooie motor maar dacht dat je elektro motor onder zetten met 1100 watt :P maar je bedoeld dus cc. Netjes ik hou persoonlijk meer van de 600 cc of 250 cc 4 cilinder. Ga zo door ben benieuwd ziet er nice uit
|
|
|
|
BenjaminDG |
14-10-2011 12:38 |
Posts: 4605 |
Spuitwerk is nog niet voor morgen, eerst zien dat de motor goed draait en mijn ram-air degelijk werkt.
Daarna is op de testbank en op de weegschaal.
Wizzard: tja die 250 of 600 hebben nietzoveel koppel/vermogen op lagere toeren, de 250 al helemaal niet.
Dat was eigenlijk ook de reden dat ik een 750 wou en nu dus een 750/1100, dat zijn niet zo'n extreme jankers.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 14-10-2011 om 12:48 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|