Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 19 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pompower 20-10-2012 17:51 Print reply

Posts: 1777
het lassen ziet er al beter uit dan mijn eerste keer
 
www.basvanloenen.nl
bennietbeun 20-10-2012 17:57 Print reply
Posts: 817
gewoon blijfen oefenen
ik moest eers ook oefenen



de foto's zijn van een alu vissers boot (schoolprojekt)
dit is tig gelast
 
Venlonaer 20-10-2012 18:04 Print reply

Posts: 2431
nais
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
BenjaminDG 20-10-2012 18:16 Print reply

Posts: 4605
Wat voor tig toestel heb jij bennietbeun?

Overigens heb ik geporbeerd om aluminium te lassen met mig (alu lasraad en argno), dat lukte precies ook om een goede inbranding te krijgen maar de lassen zijn wel redelijk vuil.

Wisselstroom is wel noodzakelijk om de oxidatielaag te breken lijkt me.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-10-2012 om 18:17 uur.
 
Vlaanderen vrij!
bennietbeun 20-10-2012 18:32 Print reply
Posts: 817
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat voor tig toestel heb jij bennietbeun?

Overigens heb ik geporbeerd om aluminium te lassen met mig (alu lasraad en argno), dat lukte precies ook om een goede inbranding te krijgen maar de lassen zijn wel redelijk vuil.

Wisselstroom is wel noodzakelijk om de oxidatielaag te breken lijkt me.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-10-2012 om 18:17 uur.


ik heb zelf (nog) geen maar ik heb dit op me vmbo school getigt

het alu goed poeten met een staal borstel of schuurpapier

 
lytseleen 20-10-2012 19:11 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Wat voor tig toestel heb jij bennietbeun?

Overigens heb ik geporbeerd om aluminium te lassen met mig (alu lasraad en argno), dat lukte precies ook om een goede inbranding te krijgen maar de lassen zijn wel redelijk vuil.

Wisselstroom is wel noodzakelijk om de oxidatielaag te breken lijkt me.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-10-2012 om 18:17 uur.

als je schonere lassen en betere inbranding wilt hebben moetje argon met helium gebruiken.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
BenjaminDG 20-10-2012 20:11 Print reply

Posts: 4605
Geldt dit ook voor tig?

Want ik las nu met argon, op http://www.weldingtipsandtricks.com/ wordt ook vermeldt om aluminium met argon/helium te lassen.
 
Vlaanderen vrij!
lytseleen 20-10-2012 20:22 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Geldt dit ook voor tig?

Want ik las nu met argon, op http://www.weldingtipsandtricks.com/ wordt ook vermeldt om aluminium met argon/helium te lassen.

ja dit geld voor tig

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
bennietbeun 20-10-2012 20:37 Print reply
Posts: 817
lytseleen @ ik laste op school aleen met argon als je het maar even met staalborstel (rvs) poetst is het ook goed

 
lytseleen 20-10-2012 20:51 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
lytseleen @ ik laste op school aleen met argon als je het maar even met staalborstel (rvs) poetst is het ook goed


als je met argon/helium last kun je volgens mij ook met minder amperes lassen en het last mooier
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
mbx-genieter 20-10-2012 21:02 Print reply
Posts: 758
Goed schoonmaken van te voren is heel belangrijk.
Ontvetten met aceton werkt prima.
Een lasnaadje uitvrezen is ook beter dan slijpen omdat er resten van de slijpschijf in het aluminium branden.
Indien mogelijk zet je frequentie ( hertz ) bij dun materiaal hoger dan bij dikker materiaal.
200ampere is voor thuis vaak voldoende maar je kan eventueel voor dikker materiaal te lassen ook eerst warmstoken.
Nadeel is dan het vocht wat je eruit gaat stoken en dat wil je niet in je las hebben.

 
BenjaminDG 20-10-2012 21:59 Print reply

Posts: 4605
Met frequentie bedoel je niet de verhouding tussen kuisen en smelten denk ik?

Mijn laspost heeft de volgende knoppen:

-voorgastijd
-ampere
-verhoudting tussen kuisen en smelten
-nastroomtijd bij loslaten starter
-nagastijd

+ voetpedaal waardoor de nastroom dan op 0 komt te staan.
 
Vlaanderen vrij!
mbx-genieter 20-10-2012 22:12 Print reply
Posts: 758
Met frequentie bedoel ik dus wat jij zegt.
Bijvoorbeeld 70hertz is dus gelijk aan 70wisselingen p/s.
Hoe hoger de hertz hoe mooier het gezoem tijdens het lassen.
Voorgas is nodig om een bescherming van gas te hebben voor het daadwerkelijk las contact begint.
Er zal ook wel crater vuiling opzitten staat meestal in verhouding met het nastromen van het gas en zo ook wel voorkomt dat er crater scheuren ontstaat.
 
BenjaminDG 22-10-2012 19:46 Print reply

Posts: 4605
Vandaag begonnen met het afwerken van de nieuwe inlaten in de topkuip.

Oud



Nieuw



Grotere inlaatstukken welke nu in een rechte lijn staan richting te wind ipv de schuin (contour van de topkuip volgen).

Ook komen hier geen gaas te zitten maar verder op richting de carburateurs.

Afmetingen beginnen met 120mm op 150mm en gaan uiteindelijk naar een diameter van 57mm
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 1-11-2012 21:59 Print reply

Posts: 4605
Vandaag voor de eerste keer een stuk aluminium gemaakt, tis een nieuwe beugel voor de oliekoeler + houder voor het koelwater reservoir.

Is niet mooi maar hangt goed in elkaar en dat telt vooral.

Gewichts besparing is 300gr.







Morgen een andere uitlaat ophalen die wat kilo's lichter is dan mijn huidig exemplaar
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 37947 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 19 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved