Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1211 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 17 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 15-9-2012 12:01 Print reply

Posts: 4605
Gaat me vooral om de presaties te kunnen testen, kwestie om de motorfiets goed te kunnen afstellen voor op circuit of na een aanpassing.

Kwa verbruik is het ook niet aangeraden om er veel kilometers mee te maken

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 15-9-2012 om 12:02 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 23-9-2012 20:48 Print reply

Posts: 4605
Vandaag een benzinepomp van een suzuki rf900 gestoken.

Is beter bij carburateurs en ram-air.

Ook liggen mijn benzine slangen redelijk plat met de nieuwe positie van de benzine kraan.

Zou een betere benzine toevoer moeten geven.







 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 7-10-2012 20:17 Print reply

Posts: 4605
Vandaag begonnen met het aanpassen van de luchtinlaten, doel is om betere luchtstroming te hebben.

Volgende zaken zullen worden aangepast:

Topkuip (grotere luchthappers)
Frame (voor de grotere buizen)
Benzinetank

Oude luchthapper eruit gehaald en vergelijking maken met de nieuwe.

110/63 ipv 90/50







Ik zal het frame en de benzine tank moeten aanpassen om de inlaatbuizen te kunnen doorsteken richting de achterkant van de luchtfilterkast.





Hoofdbalken zou ik in principe niet moeten aanpassen maar dan moet ik de buizen al redelijk ovaal maken. Eventueel kan ik deze ook aanpassen (wat eigenlijk mijn bedoeling ook was).










Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-10-2012 om 20:18 uur.
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 7-10-2012 20:24 Print reply

Posts: 2160
Wat een prutswerk zeg met die slangen
Maar wel mooi dat je het toch doorzet
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 7-10-2012 20:30 Print reply

Posts: 4605
Welke slangen zijn dan prutswerk
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 7-10-2012 20:50 Print reply

Posts: 2160
Niet zo zeer prutswerk, maar dat een gepruts is om het mooi passend te krijgen
 
"Risico is extra leven"
BenjaminDG 7-10-2012 20:53 Print reply

Posts: 4605
Dat is wel waar maar met mijn aanpassigen zou het makkelijker moeten zijn om alles terug los of vast te krijgen.

Ook zou er minder kans bestaan op luchtlekken zodat mijn luchtfilterkast op druk komt.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-10-2012 om 20:53 uur.
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 7-10-2012 21:51 Print reply

Posts: 2160
Maar omdat je rijwind in je luchtfilter komt, krijg je dan geen storing in de flow? of heeft dat weer een ander voordeel
 
"Risico is extra leven"
Paultje Pils 8-10-2012 10:13 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Maar omdat je rijwind in je luchtfilter komt, krijg je dan geen storing in de flow? of heeft dat weer een ander voordeel


Zo kun je een geringe overdruk in je luchtfilterbox krijgen.
 
If you can't dodge it, ram it.
markRD 8-10-2012 10:15 Print reply

Posts: 1181
En een garantie op koude lucht?!
 
Paultje Pils 8-10-2012 10:16 Print reply

Posts: 2110
Ja, ook koele lucht. Eigenlijk heeft hij zijn eigen SRAD gebouwd. http://nl.wikipedia....uzuki_Ram_Air_Direct
 
If you can't dodge it, ram it.
Gary - Forum en Gallery Moderator 8-10-2012 10:28 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Vandaag begonnen met het aanpassen van de luchtinlaten, doel is om betere luchtstroming te hebben.

Volgende zaken zullen worden aangepast:

Topkuip (grotere luchthappers)
Frame (voor de grotere buizen)
Benzinetank

Oude luchthapper eruit gehaald en vergelijking maken met de nieuwe.

110/63 ipv 90/50


Heb je hier nog een onderbouwing voor?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
BenjaminDG 8-10-2012 14:04 Print reply

Posts: 4605
Kijk het zit zo.

Als ik kijk naar ram-air luchtfilterkasten of zelfs een standaard 1100W luchtfilterkast zit de aanzuigopening in een rechte lijn tov de carburateurs.

M.a.w de lucht stroomt lineair, richting de kelken van de carburateur.

Bij zitten de aanzuigopening haaks t.o.v de kelken wat niet echt goed is voor de luchtstroming in de luchtfilterkast, teveel turbulentie me dunkt.

Het beste is om 1 grote aanzuigopenings te hebben in de luchtfilterkast ipv 2 voor bovenstaande reden.

Als je er 2 hebt moeten deze een beetje naar elkaar gericht zijn een rechte luchtstroming te krijgen.

+ de inlaatbuizen zijn groter wat dus gunstiger is voor hogere snelheden/toeren.

Kijk bv naar een srad 600 of 750, die heeft voor zijn cc inhoud en carburateurs/injectoren hele grote inlaten.

Eenmaal op hogere snelheden ontstaat er wel wat turbulentie in de inlaatbuizen (reden waarom een gladde binnenwand belangrijk is) waardoor je effectieve doorlaat minder groot is.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 8-10-2012 om 14:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
NS1-Whisperer 8-10-2012 16:38 Print reply

Posts: 2160
Op die manier, weer wat geleerd.

Ik leer hier nog meer dan op school
 
"Risico is extra leven"
Gary - Forum en Gallery Moderator 8-10-2012 17:02 Print reply

Posts: 12846
Effectieve doorlaat en de lucht stroomt lineair? Ik zet er mijn vraagtekens bij.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 37949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 17 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved