Voila, beetje alles gemonteerd van het motorblok wat je kan demonteren buiten de krukas.
En jaja alles is in orde, zelfs de krukas draait soepel rond zonder geluiden.
Na mijn 'kust mijn kloten' moment vielen mijn ogen op de zuigers.
Ik had in het begin niet echt zoveel aandacht besteed aan de distributie,kleppen,naks,zuigers... omdat ik er vrij zeker van was dat het iets met de krukas,koppeling,bak ging zijn.
Wat er opvalt is dat aan de inlaatzijdes de uiteindes van de squishvlakken precies zijn platgestampt.
Daarna even de cillinderkop bekeken en op de plaats die overeenkomt op de zuigers zijn er afdrukken te bespeuren.
Zou het dan toch van in het begin de NAKS of ketting geweest zijn?
Toen nog de kettingeleider bekeken en die was op een paar plaatsen aardig ingedeukt.
Alhoewel de spanner op het eerste zicht wel goed leek te zijn?
Dus naar alle waarschijnlijkheid was het de nokkenaskettingspanner die is teruggeschoten waardoor de ketting los hing en de inlaatkleppen de zuigers begonnen te raken.
Ik heb dus zojuist alles zitten te demonteren terwijl ik gewoon de spanner en de nokkenassen timing had moeten controleren
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 22-5-2012 om 19:53 uur.
|