Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1226 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 15 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 46187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 21-5-2012 14:05 Print reply

Posts: 4605
Wat is de vraagprijs....
 
Vlaanderen vrij!
Gary - Forum en Gallery Moderator 21-5-2012 14:17 Print reply

Posts: 12846
Doe maar via de inbox.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
BenjaminDG 22-5-2012 19:19 Print reply

Posts: 4605
Voila, beetje alles gemonteerd van het motorblok wat je kan demonteren buiten de krukas.



En jaja alles is in orde, zelfs de krukas draait soepel rond zonder geluiden.

Na mijn 'kust mijn kloten' moment vielen mijn ogen op de zuigers.

Ik had in het begin niet echt zoveel aandacht besteed aan de distributie,kleppen,naks,zuigers... omdat ik er vrij zeker van was dat het iets met de krukas,koppeling,bak ging zijn.

Wat er opvalt is dat aan de inlaatzijdes de uiteindes van de squishvlakken precies zijn platgestampt.





Daarna even de cillinderkop bekeken en op de plaats die overeenkomt op de zuigers zijn er afdrukken te bespeuren.



Zou het dan toch van in het begin de NAKS of ketting geweest zijn?

Toen nog de kettingeleider bekeken en die was op een paar plaatsen aardig ingedeukt.



Alhoewel de spanner op het eerste zicht wel goed leek te zijn?

Dus naar alle waarschijnlijkheid was het de nokkenaskettingspanner die is teruggeschoten waardoor de ketting los hing en de inlaatkleppen de zuigers begonnen te raken.

Ik heb dus zojuist alles zitten te demonteren terwijl ik gewoon de spanner en de nokkenassen timing had moeten controleren





Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 22-5-2012 om 19:53 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-5-2012 21:23 Print reply

Posts: 17929
vette kans op kromme kleppen dan
 
BenjaminDG 22-5-2012 21:27 Print reply

Posts: 4605
Kan maar tijdens de compressie test had ik nochtans genoeg druk?

Maar dat was met koude motor en carburateurs dus het resultaat kan misschien niet kloppen.

Kleppen ga ik zowiezo controleren want er zijn er 4 die niet dicht zijn.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 22-5-2012 om 21:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 26-5-2012 21:42 Print reply

Posts: 4605
Volgens sommigen is er een probleem met deze 'oudere' spanners.

Op cmnsl is er voor de 750W en de 1100W een betere beschikbaar maar die kost 125€.

Een handmatige vindt ik niet so snel bij de deur.

Dus heb ik dit verzonnen.





Soort van borgbout/handmatige spanner die de geleider op zijn plaats houdt moest mijn 'nieuwe' (donorblok ) ooit terugspringen.


 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 28-5-2012 12:13 Print reply

Posts: 4605
Uitlaatkleppen zijn ok, stelen zijn ook nog binnen tolerantie.

Inlaatkleppen zijn, ondanks voldoende compressie en lekvrij, allemaal krom.

Sjans dat ik mijn donorblok heb want een inlaatklep kost algouw 25€.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 28-5-2012 om 12:13 uur.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 9-6-2012 11:49 Print reply

Posts: 4605
Vandaag een nieuw windscherm opgehaald, MRA double bubble





Gemonteerd op de topkuip.






 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 6-7-2012 17:11 Print reply

Posts: 4605
Voila moto's staan klaar voor op mettet, straatmotor gaat mee als reserve motor

Aanpassingen sinds vorige circuit dag zijn:

Cillinderkop opgevoerd
Extra nokkenasketting 'spanner' gemonteerd + 'nieuwere' oem spanner (die een straffere veer heeft naar mijn gevoel)
Vlotterkamers van carburateurs met isolatie plakband bedekt (warmteschild)
Inlaatkelken gepolijst in stromingszin, niet echt 100% gepolijst om de stroming niet te verminderen
Inlaatbuizen iets beter vastgemaakt
Nieuw kvs reservoir gemaakt
Carterventilatie vernieuwt en boven de ketting laten uitkomen.
Sportwindscherm gemonteerd met een extra verhoging in het midden voor beter aerodynamica (mra)

Dat is het ongeveer, lambdasonde is binnen maar nog niet kunnen monteren wegens te weinig tijd.









Hopelijk geen regen of problemen op mettet
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 6-7-2012 17:23 Print reply

Posts: 29286
Leuk hoor.
Succes.

Loopt hij ook al anders?
 
BenjaminDG 6-7-2012 17:29 Print reply

Posts: 4605
Gasreactie (vanuit stationair dan) is al scherper, pakt beter aan en stijgt sneller in toeren.

Hopelijk is dat ook zo tijdens het rijden.

Klein nadeel is omdat mijn klepovergang nu groter is + iets lagere compressie de motor wel wat nerveuzer draait in de lagere toeren of stationair.

Dit had ik al een klein beetje verwacht, volgende test na de circuitdag (of misschien tijdens de circuitdag als ik tijd heb) is om de spruitstukken te laten samenwerken (slangpilaren zijn al voorzien in de spruitstukken).

Bedoeling is om het mengsel dat misschien terug richting de carburateurs gaat tijdens begin compressieslag (inlaatklep blijft tot 1/3 van de compressieslag open!) al naar een andere cillinder te sturen die op dat moment aan inlaatslag begint.

Anders krijg je het effect van te rijk mengsel, inlaat-carburateur-luchtfilterkast-carburateur-inlaat.

Beetje een auto synchronisatie die op alle toerentallen dan ingrijpt ongeveer
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 6-7-2012 17:35 Print reply

Posts: 29286
Ah klinkt goed, ben benieuwd hoe het onder het rijden is.

Dat is alleen maar leuker, dat nerveuze!

Ah een beetje zoals de rd350 dat ook heeft.
 
BenjaminDG 9-7-2012 22:28 Print reply

Posts: 4605
Circuitdag kunnen uitrijden zonder dat de motor in de soep liep dus om die reden ben ik al content

Voor de rest nog niet helemaal tevreden.

Remschijven zijn krom want om sommige momenten kneep ik de hendel tegen het stuur wat opgelost was met een paar keer te pompen

De kromme schijven duwen dan de zuigers te ver terug waardoor er teveel remvloeistof moet worden gepompt.

Eens dat ik dat doorhad ben ik wat vroeger gaan remmen.

Gasreactie/koppel op lagere toeren is wel verbeterd t.o.v de vorige circuitdag maar midden toeren en hoge toeren is nog steeds te arm.

Bougie's zijn zo goed als wit en merkte zeker minder trekkracht in de hogere toeren.

Zou dit door de opgevoerde cillinderkop zijn want de vorige circuitdag trok hij wel iets beter door in de hogere toeren?

Weer wat werk dus

Maar eerst die remschijven controleren want dat is misschien zelfs nog het grootste probleem.

Filmpje:




Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-7-2012 om 22:52 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-7-2012 11:14 Print reply

Posts: 17929
Geen oude remvloeistof erin? Beter ff verse dot 5.1 erin
 
Wizard1894 10-7-2012 11:50 Print reply

Posts: 695
8 versnellingen?
 

Dit topic is 46187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 15 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved