BenjaminDG
18-5-2012 21:38
Posts: 4605
Jeuj distributie in de soep gelopen
Ik gok op een kapotte nokkenaskettingspanner, althans dat hoop ik
Motor draaide ook iets te arm, dus gasnaald moet ook even rijker gezet worden.
Filmpje volgt morgen ofzo.
Heb blijkbaar dus nog wat werk zo te zien
Koppeling en snelheidsmeter zijn dan wel weer in orde
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-5-2012 om 21:42 uur.
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG
20-5-2012 13:12
Posts: 4605
VIDEO
Vanaf 2:35
Nog geen idee vanwaar het geluid komt.
Distrubutie, cillinderkop en zuigers zien er in orde uit.
Ook geen speling op de drijfstanglagers
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-5-2012 om 13:13 uur.
Vlaanderen vrij!
kenny77
20-5-2012 13:19
Posts: 29286
Oei dat klinkt inderdaad niet echt gezond.
Niet dat ik er verstand van heb, maar misschien startmotor gaar die aangrijpt?
Hoop voor je dat het mee valt.
BenjaminDG
20-5-2012 16:57
Posts: 4605
Die is er ondertussen ook af en zie toch niks verkeerd?
Startkoppeling ziet er goed uit en draait soepel rond in de goede richting. Andere richting grijpt hij niet aan dus dat is ook
goed.
Starter tandwiel is ook nog in orde.
Koppeling is ook niks aan, versnellingsbak kan het niet zijn van het gerammel is ook in neutraal.
Carterpan verwijdert maar zag toch niks verkeerd aan alle tandwielen.
Vrees dat het toch krukas of zuigers zal zijn
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf
20-5-2012 18:05
Posts: 14999
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Die is er ondertussen ook af en zie toch niks verkeerd?
Startkoppeling ziet er goed uit en draait soepel rond in de goede richting. Andere richting grijpt hij niet aan dus dat is ook
goed.
Starter tandwiel is ook nog in orde.
Koppeling is ook niks aan, versnellingsbak kan het niet zijn van het gerammel is ook in neutraal.
Carterpan verwijdert maar zag toch niks verkeerd aan alle tandwielen.
Vrees dat het toch krukas of zuigers zal zijn
in de neutraal draait de bak evenzeer hea, primaire as toch... maar klinkt idd als krukaslagering o.i.d.!
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG
20-5-2012 18:51
Posts: 4605
Net gecontroleerd op aandrijving.
krukas (zuigers),distibutieketting,tandwielen van de versnellingsbak en ketting bewegen allemaal soepel en geluidloos mee.
Dan blijft er nog maar 1 mogelijkheid over vrees ik...
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf
20-5-2012 19:11
Posts: 14999
wiellagers
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG
20-5-2012 19:41
Posts: 4605
Nee man, ik heb op de parking nog eens gestart tijdens neutraal en stilstaan en dan was het geluid ook
Cillinderblok eraf gehaald en aan de krukas,zuigers,drijfstangen en lagers is blijkbaar alles goed?
Nergens speling,verbrand of rare geluiden te bespeuren tijdens het ronddraaien?
Alles had stond mooi in de olie dus ook geen oliekanalen verstopt.
Het andrijftandwiel van de oliepomp heeft wel wat speling precies
Morgen waterpomp eens loshalen en voelen of daar speling is.
Voor hetzelfde geld heb ik zojuist een perfect motorblok zitten demonteren
Vlaanderen vrij!
RD50mx
20-5-2012 19:48
Posts: 353
nokkenas en kleppen zijn nog okay?
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
BenjaminDG
20-5-2012 19:49
Posts: 4605
Kleppen wel, nokkenassen moet ik nog controleren op rechtheid maar zien er op het zicht goed uit.
Nergens ook verbrand of sporen van aanlopen/slijtage.
Vlaanderen vrij!
rubbert
20-5-2012 21:46
Posts: 8825
toch vreemd dat het niet zo te vinden is, want klinkt niet zo zachtzinnig...
meestal kan je dan de brokken staal in het blok gaan definiƫren
en aan die pompen lijkt het ook niet te liggen, oliedruk gebeurt niks mee, en temperatuur ook niet, maar waar wordt die gemeten?
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Derbi-Olaf
20-5-2012 22:59
Posts: 14999
niet toevallig een van je ram-air slangen losgeschoten waardoor 'ie een hels inlaatgeluid produceert ? :P
Heeft een SOHC in z'n broek!
rubbert
21-5-2012 0:08
Posts: 8825
ik weet niet of het mogelijk is, ook maar een ideetje wat op kwam borrelen:
ontsteking versprongen, waardoor die op een heel vreemd tijdstip ontsteekt?
en wat voelde je; geen verschil in trekkracht, iets minder, alsof je je gas losliet, of echt remwerking?
want hij valt wel gelijk uit als je het gas loslaat, of was dat de killswitch?
Draai- ontwerpwerk?--->PM
BenjaminDG
21-5-2012 4:10
Posts: 4605
Niet echt getest met gas erop maar als ik de gas losliet had ik wel gewoon de motorrem zoals altijd.
Hij draaide nog even en daarna trek ik de killswitch uit.
Maar het getik/gerammel is zelfs zonder bougie's dus ontstekingstijdstip is ook niet de oorzaak.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 21-5-2012 om 4:14 uur.
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod
21-5-2012 8:31
Posts: 17929
mooi moment om toch maar mijn gsx te kopen