Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 13 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 46176 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-5-2012 22:20 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Gaat dat met gewonen mag/mig draad of heb je speciale draad nodig om aluminium te lassen?

Heb nog een rol liggen die redelijk glimt (grijs/zilver), is dit draad voor aluminium?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-5-2012 om 21:52 uur.



wat denk je ervan dat je aluminium draad nodig hebt? en argon ipv menggas
 
BenjaminDG 5-5-2012 22:22 Print reply

Posts: 4605
Laat het dan maar, die fles heeft me al 300€ gekost.

Ga niet een 2de halen met argon.

Wissel wel gewoon de carterpan.
 
Vlaanderen vrij!
mbx-genieter 5-5-2012 22:27 Print reply
Posts: 758
Kan de carterpan voor een kleine vergoeding voor je lassen hoor.
Geef maar aan waar de scheur zit en stuur de pan maar op het lassen ervan stelt niets voor.
 
BenjaminDG 5-5-2012 22:33 Print reply

Posts: 4605
Ja gaat toch niet lukken hoor, de volgende circuit dag is al dicht bij de deur en moet nog van alles testen dus misschien een andere keer.

Maandag is op het werk horen of ze aluminium kunnen lassen, alleen een carterpan is een legering.

Kan je dit zomaar lassen of moet je dan eerst weten welke legering het is?
 
Vlaanderen vrij!
lytseleen 5-5-2012 22:41 Print reply

Posts: 1025
als het een magnesium carter is word het niks.. je moet ff kijken of ze een ac/dc tig apparaat hebben dan kun je het op het werk wel lassen.

 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
mbx-genieter 5-5-2012 22:44 Print reply
Posts: 758
Die pan zal waarschijnlijk met alsi 4,5 draad te lassen zijn maar kan ook met almg 4,5 worden gelast.
Meestal zijn carterpannen van spuit aluminium gemaakt en te lassen met almg 4,5, blijft die na het lassen scheuren dan moet je alsi 4,5 regelen voor het lassen.
Voorkeur lasproces is tig en niet mig dat geeft te snel plakfouten doordat de temp van het lasproces te laag blijft.
 
BenjaminDG 15-5-2012 22:53 Print reply

Posts: 4605
Pan heb ik laten TIG lassen op het werk en ziet er dicht uit.

Volgens mijn collega was dat zowiezo de voorkeur manier omdat via mig te veel warmte wordt gestoken?

Ach ja wéér een zorg minder op het circuit, voor mij en anderen
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 17-5-2012 17:58 Print reply

Posts: 4605
Staat wéér klaar om morgen te knallen op Mettet.

Nieuwe koppeling is goed en het nieuwe inlaatsysteem is ook afgewerkt.

Benzinetank is nog steeds lekvrij na 2 dagen dus dat zit ook goed.







Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-5-2012 om 17:59 uur.
 
Vlaanderen vrij!
pompower 17-5-2012 18:27 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Staat wéér klaar om morgen te knallen op Mettet.

Nieuwe koppeling is goed en het nieuwe inlaatsysteem is ook afgewerkt.

Benzinetank is nog steeds lekvrij na 2 dagen dus dat zit ook goed.

afbeelding

afbeelding



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-5-2012 om 17:59 uur.

succes, inlaatsysteem ziet er leuk uit, merkt je er ook wat van kwa trekkracht?
 
www.basvanloenen.nl
BenjaminDG 17-5-2012 18:33 Print reply

Posts: 4605
Geen idee, heb nog nooit met een standaard 1100 blok gereden.

Testbank zal uitmaken of de motor méér paarden heeft dan een standaard gsxr1100W

Normaal gezien is een luchtfilterkast met ram-air en aanzuigkelken toch winstgevend me dunkt.



 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-5-2012 19:42 Print reply

Posts: 29286
op de testbank is de ramair toch niet te meten?

succes morgen in ieder geval.
 
BenjaminDG 17-5-2012 19:53 Print reply

Posts: 4605
Op een normale testbank niet nee, er zijn wel speciale testbanken die dit kunnen simuleren maar dat kost hopen geld.

Ik ga ook eens met een barometer meten of er effectief druk ontstaat in de luchtfilterkast.

per 10mb zou dit een 2pk moeten opleveren.

Maar evengoed wil ik wel weten hoe het blok nu presteerd tov een standaard gsxr1100.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-5-2012 om 19:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-5-2012 om 20:16 uur.
 
Vlaanderen vrij!
lytseleen 17-5-2012 19:59 Print reply

Posts: 1025
met zo een krijg je toch nog wel aardig lucht verplaatsing of niet?
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
BenjaminDG 17-5-2012 20:03 Print reply

Posts: 4605
Weet niet precies hoe het zit maar de windsnelheid moet minstens 160-200km/u zijn alvorens je wat overdruk begint te zien.

Ook moet alles netjes zijn aangeslosten op mijn topkuip.

Maar ja kost wat centjes en even meten met een barometer kost haast niks.

Geeft hetzelfde resultaat.

Zie deze site voor meer uitleg.

http://www.sportride..._9910_ram/index.html
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 17-5-2012 20:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Op een normale testbank niet nee, er zijn wel speciale testbanken die dit kunnen simuleren maar dat kost hopen geld.

Ik ga ook eens met een barometer meten of er effectief druk ontstaan in de luchtfilterkast.

per 10mb zou dit een 2pk moeten opleveren.

Maar evengoed wil ik wel weten hoe het blok nu presteerd tov een standaard gsxr1100.

Aha.
 

Dit topic is 46176 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved