Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor...
Pagina 11 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 17-3-2012 20:03 Print reply

Posts: 4605
Omdat je nog zelf aan die 'oude frikandel' kan werken en waarbij eventuele reserve stukken goedkoop zijn.

Deze suzuki had ik al en het type staat mij aan (jaren 90 met carburateurs).

Je kan verschieten hoe snel die 'oudjes' zijn hoor
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 2-4-2012 12:17 Print reply

Posts: 4605
Gisteren de uitlaat aangepast met een duplex systeem.

Benieuwd of het wat gaat opbrengen.







Laswerk is niet het mooiste maar het is wel mooi dicht.

0.75mm uitlaatbuis en 1 mm buisjes lassen is ook niet het makkelijkste.

Nu vraag ik me af.

Aangezien dat de uitlaten samen moeten kunnen werken, zouden de inlaten dat ook moeten doen?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-4-2012 om 12:19 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-4-2012 15:12 Print reply

Posts: 17929
wat is het nut van die buisjes? het verbinden van cilindr 2-3 en 1-4 zou een stuk logischer zijn
 
BenjaminDG 2-4-2012 22:20 Print reply

Posts: 4605
Dit is afgekeken van yoshimura, die hadden ook van die buisjes op hun racers of maakten ook straatuitlaten met die buisjes.

In feite zijn dit opslag buisjes die de uitlaatgassen opslagen tijdens het afremmen en weer vrij geven wanneer je het gas er op houdt.

Zou een beter gas reactie en koppel moeten geven bij lagere toeren (wanneer je dus uit de bocht komt).

Wat je zegt van cil 2-3 en cil 1-4 zou ook logisch zijn, wanneer je kijkt naar de ontstekings volgorde. De uitlaten van een suzuki bandit of ander 4 cil in lijn hebben zo systeem.

Echt moderne yoshimura uitlaten (vanaf 2000+) hebben dan precies alle 4 de bochten verbonden voor de collector.



http://www.hollandmo...ts.nl/yoshimura.html

Eerlijk gezegd weet ik het zelf niet goed, kwestie van eens te proberen



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-4-2012 om 22:24 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 2-4-2012 22:34 Print reply

Posts: 60390
dus, jij denkt, ik ga iets proberen, zonder het eerst zonder de mod te testen?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
roy1263 2-4-2012 22:36 Print reply

Posts: 597
zou die gein met buisjes ook werken op een 1 cilinder?
 
Ik heb niks tegen god, Maar tegen zijn fanclub
mtx_owned 2-4-2012 22:39 Print reply

Posts: 2183
ja, dan krijg je zoiets als het ATAC systeem van Honda.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
BenjaminDG 2-4-2012 22:40 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dus, jij denkt, ik ga iets proberen, zonder het eerst zonder de mod te testen?


Heb al een test rit gemaakt, maar ja waarom niet.

Nu dat de uitlaat toch vanonder de motor moest was dit het goede moment (carterpan herstellen wegens scheur).


Eerste circuitdag is toch nog een kleine maand weg, als het toch niet goed rijdt verwijder ik het weer.

Volgende aanpassing is de nokkenassen veranderen.

750W inlaat nokkenas als inlaat en de 1100 inlaat als uitlaat gebruiken.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-4-2012 om 22:43 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Royal Club 2-4-2012 22:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Heb al een test rit gemaakt, maar ja waarom niet.

Nu dat de uitlaat toch vanonder de motor moest was dit het goede moment (carterpan herstellen wegens scheur).


Eerste circuitdag is toch nog een kleine maand weg, als het toch niet goed rijdt verwijder ik het weer.

Volgende aanpassing is de nokkenassen veranderen.

750W inlaat nokkenas als inlaat en de 1100 inlaat als uitlaat gebruiken.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 2-4-2012 om 22:43 uur.


Ik zou aanvankelijk gewoon dat ding afgemaakt hebben en een keer een testbank run hebben laten doen. Vervolgens pas die shit er op maken en dan weer een dynorun, dan kan je pas zien of je er iets op vooruit gegaan bent

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BenjaminDG 2-4-2012 22:50 Print reply

Posts: 4605
Mja misschien, testbank komt zowiezo.

Denk dat de eerst echte test toch op het circuit zal zijn.

Want straat legaal is deze gsxr ook niet meer, dus echt goed testen zonder veel aandacht te trekken lukt niet altijd
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 3-4-2012 10:36 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


Ik zou aanvankelijk gewoon dat ding afgemaakt hebben en een keer een testbank run hebben laten doen. Vervolgens pas die shit er op maken en dan weer een dynorun, dan kan je pas zien of je er iets op vooruit gegaan bent



Of gewoon proberen, zit toch niet alles altijd af te zeiken man.

Laat hem wat experimenteren, dit is de leukste en goedkoopste manier om ergens achter te komen of het werkt.
 
giggitybyte
BenjaminDG 3-4-2012 10:45 Print reply

Posts: 4605
En eingelijk kun je die buisjes niet testen op een testbank want dat moet tijdens het rijden gebeuren als je kijkt naar de functie.
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 3-4-2012 10:46 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
En eingelijk kun je die buisjes niet testen op een testbank want dat moet tijdens het rijden gebeuren als je kijkt naar de functie.


naja je kunt wel op de grafiek aflezen wat er precies veranderd is in welk toerengebied maar inderdaad je kunt niet op een testbank aanvoelen hoe zoeits na een bocht reageert, je zult toch het verschil vernemen moeten op de baan
 
giggitybyte
BenjaminDG 8-4-2012 15:21 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


hoe ga je je ontsteking van stroom voorzien dan?


Mocht het je interesseren.


Heb pas vandaag effectief gaan meten en kwam uit op de volgende waardes:

Contact aan (dus alles onder spanning): 1A
Motor draaien stationair: 1.9A
Motor draaien 5-6000 toeren: 2.0A
schroef van de radiator: 5.5A

Zoals je ziet valt het zeker mee kwa verbruik.

Mijn batterij heeft een capaciteit van 10Ah, dus reken dat je de batterij kunt gebruiken tot 50% voor er prestatie verlies optreedt zou in theorie mij een rijtijd van 2.5U kunnen geven.

Een normale circuit dag zijn 6 sessies van 20 min is dus 2u.

Als je dan rekent van de motor een aantal keren te herstarten moet dat wel snor zitten met een 10ah batterij.
 
Vlaanderen vrij!
BenjaminDG 22-4-2012 19:38 Print reply

Posts: 4605
Morgen de grote test op croix en ternois, hopelijk zit het weer wat mee want dat ziet er op het eerste zicht niet goed uit




 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 37968 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 27
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved