Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Revisie Kawasaki Z750 blok [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 754 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Revisie Kawasaki Z750 blok [Algemen...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxbeunking 4-10-2011 22:18 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Bwa omdat er wat pakking (vloeibare) of wat stukjes metaal van onder in de carterpan liggen wilt dit niet zeggen dat het blok kapot is.

Maar ja het ligt nu toch open kun je toch eens wat onderdelen opkuisen + meten.

Een Z750, hebben ze die niet maar vanaf 2004 gemaakt?

Edit: zie dat dit een luchtgekoeld blok is, dus van de jaren 70. In dat geval zal hij wel wat km hebben

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 4-10-2011 om 22:15 uur.


dat blok is van 1985, lucht gekoeld met blokkoeling. Als hij alle lagers zou vervangen dan wordt dat een dure... omdat hij nog 3 blokken wil reviseren maar dat doet ie niet denk
 
Draaiwerk nodig? = PB
BenjaminDG 4-10-2011 22:20 Print reply

Posts: 4605
Lagers en krukas kunnen nog goed zijn, maar ik zou wel voet en koppakking vervangen. Zuigers kuisen + opmeten, cilinders opmeten + honen, nieuwe zuigerveren, kleppen kuisen + opmeten, klepseals, klepspeling,...

De noodzakelijk dingen
 
Vlaanderen vrij!
mx-jacob 4-10-2011 22:21 Print reply

Posts: 2938



dat blok is van 1985, lucht gekoeld met blokkoeling. Als hij alle lagers zou vervangen dan wordt dat een dure... omdat hij nog 3 blokken wil reviseren maar dat doet ie niet denk



compleet pakking set hebben we al

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 4-10-2011 om 22:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 4-10-2011 om 22:35 uur.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
mxbeunking 4-10-2011 22:24 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob



dat blok is van 1985, lucht gekoeld met oliekoeling. Als hij alle lagers zou vervangen dan wordt dat een dure... omdat hij nog 3 blokken wil reviseren maar dat doet ie niet denk



compleet pakking set hebben we al

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 4-10-2011 om 22:21 uur.


ja dat zeg ik toch, blok wordt gekoeld (door olie dan)
 
Draaiwerk nodig? = PB
RikDT50MX - Nieuws Poster 4-10-2011 22:33 Print reply

Posts: 1558
loop ff mekaars kamer in ofzo
 
I Can Play With Madness
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-10-2011 0:48 Print reply

Posts: 9841
lagerwerk kun je alleen meten, dus kun je alleen zeggen dat je zeker weet dat de boel verrot is als je het duidelijk kunt zien.

Betekent dus ook dat als het er goed uitziet, het alsnog versleten kan zijn. Ik zou de lagers ook vervangen, beter voor de oliedruk en daardoor gaat het blokje nóg langer mee.

Daarnaast ook zuigerveren vervangen en even goed naar het hoonbeeld van de cilinder kijken, ding zal toch wel een slok olie lusten, dus licht laten honen geeft je 0.01mm meer zuigerspeling maar wel weer een goed beeld voor de zuigerveren.

Zuigertjes zou ik dan ook meteen ontkolen, klepjes even inschuren om te zien of die uberhaupt wel afsluiten, en alles gewoon goed schoonmaken (dus voornamelijk kool eraf)

Zijn wel leuke blokken though.

 
Too cool for school!
rubbert 5-10-2011 1:30 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
lagerwerk kun je alleen meten, dus kun je alleen zeggen dat je zeker weet dat de boel verrot is als je het duidelijk kunt zien.

Betekent dus ook dat als het er goed uitziet, het alsnog versleten kan zijn. Ik zou de lagers ook vervangen, beter voor de oliedruk en daardoor gaat het blokje nóg langer mee.

Daarnaast ook zuigerveren vervangen en even goed naar het hoonbeeld van de cilinder kijken, ding zal toch wel een slok olie lusten, dus licht laten honen geeft je 0.01mm meer zuigerspeling maar wel weer een goed beeld voor de zuigerveren.

Zuigertjes zou ik dan ook meteen ontkolen, klepjes even inschuren om te zien of die uberhaupt wel afsluiten, en alles gewoon goed schoonmaken (dus voornamelijk kool eraf)

Zijn wel leuke blokken though.



aan zijn verhaal te zien was dat niet helemaal de insteek, volgens mij was het idee meer van: trek het uit elkaar, en duw het in elkaar zonder dat het lekt, alles wat daar aan extra kosten bovenop komt is te duur....

Niet helemaal de gedachtegang die de meeste hebben bij het "reviseren" van een blok


Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-10-2011 om 1:31 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
mx-jacob 5-10-2011 7:08 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]


aan zijn verhaal te zien was dat niet helemaal de insteek, volgens mij was het idee meer van: trek het uit elkaar, en duw het in elkaar zonder dat het lekt, alles wat daar aan extra kosten bovenop komt is te duur....

Niet helemaal de gedachtegang die de meeste hebben bij het "reviseren" van een blok


Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-10-2011 om 1:31 uur.



het probleem is dat het niet mijn blok is en ik dus ook niet over de kosten er van ga
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
mxbeunking 5-10-2011 8:10 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]


aan zijn verhaal te zien was dat niet helemaal de insteek, volgens mij was het idee meer van: trek het uit elkaar, en duw het in elkaar zonder dat het lekt, alles wat daar aan extra kosten bovenop komt is te duur....

Niet helemaal de gedachtegang die de meeste hebben bij het "reviseren" van een blok


Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-10-2011 om 1:31 uur.


nou eigenlijk hebben we hem uit elkaar gehaald omdat er een stukje van de nokkenas ketting onder in het blok lag. En een vierkant kunstof blokje wat dus van de ketting spanner blijkt te zijn.
 
Draaiwerk nodig? = PB
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-10-2011 11:00 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



het probleem is dat het niet mijn blok is en ik dus ook niet over de kosten er van ga


hehe ja dat is altijd jammer. Zou hem gewoon het advies geven, omdat je er toch bij kunt nu. Afhankelijk van de prijs is dit wel het meest verstandige, volgende keer ben je sowieso de pakkingkosten weer kwijt.
Zuigerveren zullen btw helemaal niet veel kosten en dat kan serieus heel veel invloed hebben op hoe de motor functioneert.

Maar als het alleen een lekkageprobleem verhelpen is noem ik het een reparatie en geen revisie.

Hoe dan ook is het altijd dat degene die betaalt, bepaalt.

 
Too cool for school!

Dit topic is 2246 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved