Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Revisie Kawasaki Z750 blok [Algemen...
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 2246 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mxbeunking |
4-10-2011 22:18 |
|
BenjaminDG |
4-10-2011 22:20 |
Posts: 4605 |
Lagers en krukas kunnen nog goed zijn, maar ik zou wel voet en koppakking vervangen. Zuigers kuisen + opmeten, cilinders opmeten + honen, nieuwe zuigerveren, kleppen kuisen + opmeten, klepseals, klepspeling,...
De noodzakelijk dingen
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
mx-jacob |
4-10-2011 22:21 |
Posts: 2938 |
dat blok is van 1985, lucht gekoeld met blokkoeling. Als hij alle lagers zou vervangen dan wordt dat een dure... omdat hij nog 3 blokken wil reviseren maar dat doet ie niet denk
compleet pakking set hebben we al
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 4-10-2011 om 22:21 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 4-10-2011 om 22:35 uur.
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
mxbeunking |
4-10-2011 22:24 |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
4-10-2011 22:33 |
Posts: 1558 |
loop ff mekaars kamer in ofzo
|
|
I Can Play With Madness |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-10-2011 0:48 |
Posts: 9841 |
lagerwerk kun je alleen meten, dus kun je alleen zeggen dat je zeker weet dat de boel verrot is als je het duidelijk kunt zien.
Betekent dus ook dat als het er goed uitziet, het alsnog versleten kan zijn. Ik zou de lagers ook vervangen, beter voor de oliedruk en daardoor gaat het blokje nóg langer mee.
Daarnaast ook zuigerveren vervangen en even goed naar het hoonbeeld van de cilinder kijken, ding zal toch wel een slok olie lusten, dus licht laten honen geeft je 0.01mm meer zuigerspeling maar wel weer een goed beeld voor de zuigerveren.
Zuigertjes zou ik dan ook meteen ontkolen, klepjes even inschuren om te zien of die uberhaupt wel afsluiten, en alles gewoon goed schoonmaken (dus voornamelijk kool eraf)
Zijn wel leuke blokken though.
|
|
Too cool for school! |
|
rubbert |
5-10-2011 1:30 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
lagerwerk kun je alleen meten, dus kun je alleen zeggen dat je zeker weet dat de boel verrot is als je het duidelijk kunt zien.
Betekent dus ook dat als het er goed uitziet, het alsnog versleten kan zijn. Ik zou de lagers ook vervangen, beter voor de oliedruk en daardoor gaat het blokje nóg langer mee.
Daarnaast ook zuigerveren vervangen en even goed naar het hoonbeeld van de cilinder kijken, ding zal toch wel een slok olie lusten, dus licht laten honen geeft je 0.01mm meer zuigerspeling maar wel weer een goed beeld voor de zuigerveren.
Zuigertjes zou ik dan ook meteen ontkolen, klepjes even inschuren om te zien of die uberhaupt wel afsluiten, en alles gewoon goed schoonmaken (dus voornamelijk kool eraf)
Zijn wel leuke blokken though.
aan zijn verhaal te zien was dat niet helemaal de insteek, volgens mij was het idee meer van: trek het uit elkaar, en duw het in elkaar zonder dat het lekt, alles wat daar aan extra kosten bovenop komt is te duur....
Niet helemaal de gedachtegang die de meeste hebben bij het "reviseren" van een blok
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-10-2011 om 1:31 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
mx-jacob |
5-10-2011 7:08 |
|
mxbeunking |
5-10-2011 8:10 |
Posts: 2305 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
aan zijn verhaal te zien was dat niet helemaal de insteek, volgens mij was het idee meer van: trek het uit elkaar, en duw het in elkaar zonder dat het lekt, alles wat daar aan extra kosten bovenop komt is te duur....
Niet helemaal de gedachtegang die de meeste hebben bij het "reviseren" van een blok
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 5-10-2011 om 1:31 uur.
nou eigenlijk hebben we hem uit elkaar gehaald omdat er een stukje van de nokkenas ketting onder in het blok lag. En een vierkant kunstof blokje wat dus van de ketting spanner blijkt te zijn.
|
|
Draaiwerk nodig? = PB |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-10-2011 11:00 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
het probleem is dat het niet mijn blok is en ik dus ook niet over de kosten er van ga
hehe ja dat is altijd jammer. Zou hem gewoon het advies geven, omdat je er toch bij kunt nu. Afhankelijk van de prijs is dit wel het meest verstandige, volgende keer ben je sowieso de pakkingkosten weer kwijt.
Zuigerveren zullen btw helemaal niet veel kosten en dat kan serieus heel veel invloed hebben op hoe de motor functioneert.
Maar als het alleen een lekkageprobleem verhelpen is noem ik het een reparatie en geen revisie.
Hoe dan ook is het altijd dat degene die betaalt, bepaalt.
|
|
Too cool for school! |
|
Dit topic is 2246 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|