Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - het idee (incl fotos)
|
Pagina 4 van 4
|
Dit topic is 5663 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Hells Hobbit |
18-11-2006 15:31 |
Posts: 1793 |
als je op je 15e al bezig bent met lassen en slijpen komen die versnellingsbakken vanzelf wel, dont worry :P
|
|
|
|
Hells Hobbit |
26-11-2006 18:39 |
Posts: 1793 |
tada,
bijna af,
volgend weekend afbouwen, en dan het weekend erop afstellen.
zoals je ziet past de kettingkast er nog netjes op. (de onderste helft ook) let ook op de voetsteunen die de verdwenen trappers vervangen.
let ook es op t standaard, wat op de standaardbevestiging van het dt frame gedeelte zit. hij staat nu een stuk stabieler.
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 26-11-2006 om 18:40 uur.
|
|
|
|
Toon |
26-11-2006 18:59 |
Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
afbeelding
tada,
bijna af,
volgend weekend afbouwen, en dan het weekend erop afstellen.
zoals je ziet past de kettingkast er nog netjes op. (de onderste helft ook) let ook op de voetsteunen die de verdwenen trappers vervangen.
let ook es op t standaard, wat op de standaardbevestiging van het dt frame gedeelte zit. hij staat nu een stuk stabieler.
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 26-11-2006 om 18:40 uur.
wow ferm gedaan ! dat is wel sjiek als je daarmee door de straten kan razen, de mensen zullen opkijken
|
|
|
|
Frysk |
26-11-2006 20:40 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fseend
afbeelding
tada,
bijna af,
volgend weekend afbouwen, en dan het weekend erop afstellen.
zoals je ziet past de kettingkast er nog netjes op. (de onderste helft ook) let ook op de voetsteunen die de verdwenen trappers vervangen.
let ook es op t standaard, wat op de standaardbevestiging van het dt frame gedeelte zit. hij staat nu een stuk stabieler.
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 26-11-2006 om 18:40 uur.
het ergste aan zulk soort projekten vind ik de uitlaat dat is zo fucking moeilijk om dat beetje pas te maken.. vaak schaaft ie tegen de grond of staat in een hoek van 90 graden
beugeltje maken als de uitlaat er wel goed onder past is geen prob
|
|
giggitybyte |
|
Hells Hobbit |
26-11-2006 22:47 |
Posts: 1793 |
volgende week een gerust stellende foto voor jou bennie :P
ik heb ooit voor het chopperproject een rd50 imitatie bocht gekocht ( die bij dit blok hoort) maar die paste voor geen meter op een rd50mx, laat staan een chopper. toen kregen we ook nog een 4t blok dus de bocht verdween in de kast.
voor dit project heb ik er een oud stuk fs1 bocht aan het uit einde van de originele bocht gelast, zodat hij ahw 2x knikt, past precies en ziet er prima uit.
edit: owjah, voor de critici: de koppeling is verzwaard en kan nu 15%meer vermogen aan, dat is icm de nieuwe platen ruim voldoende.
(weet ik van me vorige brommer:P).
Dit bericht is gewijzigd door fseend op 26-11-2006 om 23:57 uur.
|
|
|
|
Hells Hobbit |
9-12-2006 23:39 |
Posts: 1793 |
help ff aub als je dit project cool vindt!
klik hier voor mijn probleem
yes!, hij is bijna af, morgen komt bulldog2 een passend tandwiel en ketting brengen die ik van hem heb gekocht. Het enigste wat dan nog rest is deze monteren, de gaskabel splitsen en de ontsteking erop schroeven. (en natuurlijk nog wat kleine meuk: rempedaal aflassen verven en monteren, uitlaat verven, afstellen, kickstarter kopen (van een fs1: plug and play)
hier zie je de home made uitlaat bocht. (nog niet de juiste kleur
een grote stalen spierbal
DtKW baby
de eerst volgende fotos die iets interessants laten zien zijn actie fotos, ik hoop dat die niet lang meer op zich laten wachten
Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 9-12-2006 om 23:45 uur.
|
|
|
|
User 927 |
10-12-2006 0:22 |
Posts: 6405 |
Hmm, ziet er nice uit
Veel plezier ermee
|
|
|
|
Hells Hobbit |
10-12-2006 17:36 |
Posts: 1793 |
thnx!
vandaag heeft buldog2 het tandwiel en ketting gebracht. paste precies, alleen waren de bout gaten tegroot. een in tweeen gezaagd pas busje maakte het geheel precies pas en helemaal speling vrij
wat nog rest is ontsteking erop zetten en en dan kan hij gestart worden.
|
|
|
|
bollie |
13-12-2006 18:46 |
Posts: 126 |
haha martijn gij bleft echt de prof beuner veur men
verrekte zot haha zal binnekort weer s naar dongen toe bromme,
wil em nou wel s in t echt zien.
en na nieuwjaar ga k denk weer verder meej me puchje dan moogde ook mooi komen helpen.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
13-12-2006 19:02 |
Posts: 10835 |
ga je dat ding nog ooit verkopen of niet?
wel zo netjes dan dat je tegen de koper zegt dat er een dt blok onder hangt, anders zoekt die kerel zijn eigen dalijk arm naar onderdelen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
bollie |
14-12-2006 17:38 |
Posts: 126 |
deh zen meestal toch allen maar liefhebbers die op dit soort spul afkomen en die hebbe da toch snel zat in de gate.
en k denk dat deze voorlopig nog niet weg gaat he martijn :P
|
|
|
|
Hells Hobbit |
15-12-2006 18:04 |
Posts: 1793 |
arm zoeken naar onderdelen?
doordat hij niet weet dat het een dt blok is en daardoor op verkeerde merk zoekt, of omdat dt zeldzamere onderdelen heeft?
dat laatste is niet waar, want sachs blok is veel lastiger, dat is juist de rede waarom er een yamaha blok onder zit.
en inderdaad, meeste mensen die hierop afkomen bij een verkoop zijn liefhebbers, die al af haken zodra ze horen dat er dt blok onder hangt.
maar hij gaat niet weg, nog lang niet, ga me, zodra deze af is, op t motor rijden richten en dit ding is precies wat ik altijd gewild heb. dus die gaat niet weg
|
|
|
|
Hells Hobbit |
21-1-2007 19:09 |
Posts: 1793 |
De DtKW is af!,
volgend weekend alleen nog even een iets grotere sproeier halen omdat hij nog wat heet wordt en t nog net ietsie teschraal is. (zit nu sproeier 124 in.. slurp)
me pa heeft er even terug op gereden met mijn ma achterop, dat is meer dan 150kilo, en hij trok nog vlot door in alle versnellingen. dus de missie is geslaagd.
ik wou namelijk een brommer die gewoon goed te berijden is met 2 personen. alles rijdt erg strak (naja t blok dan. rij wiel gedeeltje is vrij gammel en oud ofc) en het zit stukken beter met die lage voetsteunen ipv hoge trappers.
het enigste wat ik er nog aan wil doen is op een of andere mannier ooit de kilometer teller weer laten werken. Maar dat gaat erg lastig worden omdat het voorwiel geen kmteller kabel aansluiting heeft.
|
|
|
|
Frysk |
8-8-2007 7:31 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
De DtKW is af!,
volgend weekend alleen nog even een iets grotere sproeier halen omdat hij nog wat heet wordt en t nog net ietsie teschraal is. (zit nu sproeier 124 in.. slurp)
me pa heeft er even terug op gereden met mijn ma achterop, dat is meer dan 150kilo, en hij trok nog vlot door in alle versnellingen. dus de missie is geslaagd.
ik wou namelijk een brommer die gewoon goed te berijden is met 2 personen. alles rijdt erg strak (naja t blok dan. rij wiel gedeeltje is vrij gammel en oud ofc) en het zit stukken beter met die lage voetsteunen ipv hoge trappers.
het enigste wat ik er nog aan wil doen is op een of andere mannier ooit de kilometer teller weer laten werken. Maar dat gaat erg lastig worden omdat het voorwiel geen kmteller kabel aansluiting heeft.
is je ma meer dan 150kg of ze beiden ?
sorry voor het kickje maar vind dit wel een leuk projekt
KM teller, zo'n analoog ding halen (digitale aansluiting niet van koso maar zo'n oostblok geval
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 5663 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 4
|
|