Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - het idee (incl fotos)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - het idee (incl fotos)
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Davidjuhh 25-9-2006 18:47 Print reply

Posts: 367
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
schande... een yamaha blok onder een dkw... hoe vaut

Eigenlijk best wel mee eens...
 
SCHOENENPOETSERSMURF 25-9-2006 19:05 Print reply
Posts: 1226
honda 4 takt blokje eronder?

heb je bij een paar types nog trappers erop ook
c320 c310 en nog wel heel veel

alleen wat minder is is de liggender ciliner en het niet hoogtoerige


of je zoekt een xl blok met veel moeite met een staande cilinder maar ook die is niet hoogtoerig


me laatste keus zou eigenlijk wel zon dt blok zijn .....

maar mocht je die gebruiken zet er dan wel een goede ontsteking op en probeer aan een goede koppeling te komen

 
christianos 25-9-2006 19:06 Print reply

Posts: 20445
cb heeft ook een staande cilinder en is een retesnel blok
 
Hells Hobbit 26-9-2006 1:25 Print reply

Posts: 1793
ik heb nog een xl/cb50 4takt blok liggen,
(tevens een cb350 viercilinder blok:P )
die zijn hoogtoerig en altijd staande cillinder btw.

maar dat wordt hem niet.
2takt sleutelt kinderlijk eenvoudig,
en ik ken de blokken goed en het rijdt p0rn.

(en als de chop af is heb ik toch al een 4takt)

goede koppeling is geen probleem, mijn vorige dt koppeling ging zwaarder dan die van mijn motor hoe? inbox me maar.

en ontsteking vind ik fijner dan bosch.

vandaag voor 95euro aan onderdelen besteld bij dirk timmer, oa carburateur, membraan, missende blok delen, olie tankje, motordeksels, cillinder kop enz.

zogou ik het binnen hebt komen fotos!
 
-Tom- 26-9-2006 9:41 Print reply

Posts: 4151
aight dit word weer een leuk project van martijn :P
ben echt benieuwd.
Wat voor cilinder zet je erop?
 
FTS Member
Hells Hobbit 26-9-2006 13:34 Print reply

Posts: 1793
60cc mothafacka!,

110 120, 130 geen enkel probleem





(naja is een erg trage 60cc hoor, kleine poortjes enz. met zon cillinder op mijn dt reed ik krap 70 met overtoeren, en veeel trek kracht. dat was tevens nog met een expansie uitlaat. (crosser)

ben benieuwd wat dit gaat doen.

Dit bericht is gewijzigd door fseend op 26-9-2006 om 13:35 uur.
 
stront 26-9-2006 13:46 Print reply
Posts: 24
pipi kaka
 
Hells Hobbit 27-9-2006 13:54 Print reply

Posts: 1793
wat?

 
Hells Hobbit 1-10-2006 15:56 Print reply

Posts: 1793
update:


tankje pas gemaakt door een uitstulping weg te smelten.







het (lege) dt blokje met oud type uiterlijk


het 'yamaha' eraf geschuurd


de moderne groefjes (waarvan de opstaande rand al weg geschuurd was) weg geplamuurd, en uiteraard het "made in japan" ook.

verder ALLE stemvorklogos eruit geschuurd, zodat het, als er straks een dkw blok type plaatje op zit, nooit meer als dusdanig ge identificeerd kan worden. (geen id waarom, maar dat lijkt me wel zo'n prettige gedachte.)



Dit bericht is gewijzigd door fseend op 1-10-2006 om 16:03 uur.
 
khaz 1-10-2006 16:53 Print reply

Posts: 1450
waarom ga je niet voor een dt blok ipv een dtmx blok
dan heb je de trappers nog
 
HPI |w00t
Hells Hobbit 1-10-2006 18:59 Print reply

Posts: 1793
dt heeft de trappers door de achterbrug,
dat past dus niet.
 
Hells Hobbit 15-10-2006 2:23 Print reply

Posts: 1793
weer een update.


dit geeft wel aan hoeveel verschil er zit tussen de ophanging van de blokjes. (het rechter blok komt erop)


deze beugel uit het dt frame geslepen, die ik op mijn dkw frame ga lassen. Ik heb de buis in zijn geheel eruit geslepen, vergelijk maar eens met dit frame:


de verticale stang is dus zo lang mogelijk gehouden.



hier een overzichtje, voor zover ik kan zien gaat het allemaal vrij aardig passen, morgen verder het frame op maat slijpen en dan volgend weekend blok reviseren en het geheel lassen
 
Tombrom 15-10-2006 2:24 Print reply

Posts: 15925
leuk
 
Hells Hobbit 15-10-2006 2:32 Print reply

Posts: 1793
thnx

het wordt een beetje een hodrot bedacht ik vandaag, of een wolf in schaaps kleren. want het uiterlijk blijft ongewijzigd maar er komt wel een 70cc crossblok onder. ook ga ik het rijwiel gedeelte verbeteren. onderandere de remmen (nog verder) verzwaren, stuggere vering, en een nieuwe achterband (maar dat is vooral omdattie op is )
 
John Huijben 15-10-2006 9:48 Print reply

Posts: 2433
mooi projectje joh.
als je het er echt netjes onder krijgt is zon ding wel tof.
makkelijk blokje ja, veel onderdelen voor te krijgen, en lopen best.

oeh, heb trouwens laatst n dt80 koppeling uitgedraaid tot 4plaats. dingen passen volgens mij ook in n dt50 blokkie.
dus als je vermogen wat hoger uitvalt dan verwacht weet je waar je moet zijn eh
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 5673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved