Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - dkw rt139 pimpen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - dkw rt139 pimpen [Algemene vragen]
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3335 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 24-12-2006 17:28 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
in geen geval juist,

met mijn mix van hoeveelheid sleutelen betrouwbaarheid etc is een dt blok precies wat ik wil: techniek die logisch is, sleutelen zonder onnodige complexheid en goeie betrouwbaarheid.

de koppeling is van origine wat zwak, maar 4 gordijnringen eronder en er is geen probleem meer. Gewoon een kwestie van inzicht in techniek.

honda moet ik niet, de 2takt teminste. niet dat ik het er mee oneens ben maar yamaha is logischer. vitale delen als olie pomp niet zomaar boven op het blok stoppen waar altijd vuil komt, en een versnellings bak ingewikkelder maken dan nodig, of een balans as toevoegen die nergens goed voor is ( ze worden niet voor niets vaak weg gehaald....)

nee ik zweer bij yamaha wat betreft brommer blokken 2takt, en dus zal je met betere dingen als ""ga voor honda, dan heb je qualiteit" moeten komen wil je mij over tuigen.

boven dien rijd ik al ruim 3 jaar yamaha 2takt zonder ooit een meter te hebben hoeven lopen, of ernstige pech onderweg.

hoeveel honda rijders kunnen dat zeggen?



mijn neef met zijn 125cc MB
ik (een honda heeft mij nooit laten staan behalve toen ik vergeten was bougie dop er weer op te zetten)
sypie met zijn MB

 
giggitybyte
Scarface 24-12-2006 17:31 Print reply

Posts: 6023
ik heb eigenlijk ook nognooit grote problemen gehad met mijn mt ik zou hast zeggen dat een ori mt of mb er over 100 jaar nog rijd. die blokken zijn gewoon bikkelhard
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Frysk 24-12-2006 17:33 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
ik heb eigenlijk ook nognooit grote problemen gehad met mijn mt ik zou hast zeggen dat een ori mt of mb er over 100 jaar nog rijd. die blokken zijn gewoon bikkelhard



en hier spreekt een afragger (dus niemand kan hier zeggen dat heb je te danken aan goed onderhoud)
 
giggitybyte
tsxj oran 24-12-2006 18:58 Print reply

Posts: 6498
waarom dan geen nieuwer blok waar meer onderdelen voor zijn??
 
oud
User 927 24-12-2006 20:52 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
waarom dan geen nieuwer blok waar meer onderdelen voor zijn??



Omdat het een oude uitstraling moet hebben die bij die brommer past.

Een te nieuw blok geeft een vreemd contrast met die oude brommer. Plus dat nieuwere blokken ook veel duurder zijn, onderdelen zijn duurder, meer bewegende delen etc.

DT blok is simpel, zat onderdelen voor te krijgen, 1ste type carters zien er mooi ouderwets uit... ga maar na

Edit: En ja er zijn meer blokken die er oud uit zien, simpel zijn en veel voor te krijgen is, maar je moet toch een keuze maken. En de TS heeft volgens mij al veel ervaring met DT, dus logische keus vind ik.

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 24-12-2006 om 20:54 uur.
 
Frysk 24-12-2006 21:22 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razadull AKA Roald
[...]



Omdat het een oude uitstraling moet hebben die bij die brommer past.

Een te nieuw blok geeft een vreemd contrast met die oude brommer. Plus dat nieuwere blokken ook veel duurder zijn, onderdelen zijn duurder, meer bewegende delen etc.

DT blok is simpel, zat onderdelen voor te krijgen, 1ste type carters zien er mooi ouderwets uit... ga maar na

Edit: En ja er zijn meer blokken die er oud uit zien, simpel zijn en veel voor te krijgen is, maar je moet toch een keuze maken. En de TS heeft volgens mij al veel ervaring met DT, dus logische keus vind ik.

Dit bericht is gewijzigd door Razadull AKA Roald op 24-12-2006 om 20:54 uur.


yd

als jij bijv trouw aan yamaha zweert zet je er geen honda blok onder en andersom,
 
giggitybyte
Hells Hobbit 25-12-2006 0:28 Print reply

Posts: 1793
precies.

(hoewel ik ook een honda heb hoor )

vandaag hem afgebouwd, nog wat kleine dingetjes vast geschroefd, kabel gespit zodat ook de olie pomp aangestuurd wordt etc.

hij rijdt HEEL erg pittig, hoewel hij nog erg veel terug zakt qua vermogen als ik het gas open lurk, er moet nog een grotere sproeier in en detail afstelling moet ook nog,

maar het rijdt tot nu toe echt super
 
senda80cc 25-12-2006 10:57 Print reply

Posts: 3434
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



en hier spreekt een afragger (dus niemand kan hier zeggen dat heb je te danken aan goed onderhoud)


dat zie je meestal degene die veel onderhoud doen komen geregeld met problemen te staan degene die er niks aan doen rijden altijd maar door
 
Keep on rockin' in a free world
stoeptegel 25-12-2006 12:18 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
[...]


dat zie je meestal degene die veel onderhoud doen komen geregeld met problemen te staan degene die er niks aan doen rijden altijd maar door

ga ergens anders blaten
 
80 cc ownatsj
benellifan 30-12-2006 23:01 Print reply
Posts: 1553
der staat trouwens wel eens iemand op vehikel welke dkw's verzameld misschien weet hij ook wel waar je onderdelen kan krijgen ik zal ff kijken of ik nog ergens een visitekaartje kan vinden


edit:
hier zijn gegevens
hans hollink
verzamelaar van oude DKW-bromfietsen
in- en verkoop van oude en nieuwe onderdelen

tel:+31(0)475592967
gsm:+31(0)654240364
mail:anita.hollink@planet.nl

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 30-12-2006 om 23:08 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Hells Hobbit 30-12-2006 23:17 Print reply

Posts: 1793
ow cool!, thnx

voor het blok ben ik nu uit de brand, maar er zijn inderdaad nog wel meer dingen die ik ooit eens nodig ga krijgen.

ik heb hem nu trouwens (bijna) helemaal goed afgesteld en hij rijdt als een beer. ik trek straatstenen/gazonnetjes/graspollen uit de grond en de top is ook zeker prima.

en er valt gelukkig ook nog rustig mee te rijden.
vandaag ook rempedaal afgelast, dat kan ik volgende week monteren en verven. alleen de voorrem en aan rotzooien met op de motor remmen is niet alles met 2 man erop
 
Frysk 30-12-2006 23:21 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
ow cool!, thnx

voor het blok ben ik nu uit de brand, maar er zijn inderdaad nog wel meer dingen die ik ooit eens nodig ga krijgen.

ik heb hem nu trouwens (bijna) helemaal goed afgesteld en hij rijdt als een beer. ik trek straatstenen/gazonnetjes/graspollen uit de grond en de top is ook zeker prima.

en er valt gelukkig ook nog rustig mee te rijden.
vandaag ook rempedaal afgelast, dat kan ik volgende week monteren en verven. alleen de voorrem en aan rotzooien met op de motor remmen is niet alles met 2 man erop



snap je post ff niet

kan yamaha niet goed op de motor remmen ?
 
giggitybyte
Hells Hobbit 30-12-2006 23:23 Print reply

Posts: 1793
haha jawel,

maar ik bedoel: omdat mijn rempedaal nog niet afgelast was had ik alleen een voor rem, op het voor wiel.

( en dan dus nog een klein beetje achterwiel remmen met de motor) maar als je dan 70km/h rijdt met 2 man erop is dat niet ideaal.

zò bedoelde ik het

opzich remmen yamahas best goed op de motor. In zijn 1e versnelling is de compressie zo hoog dat ik met geen mogelijkheid hem dmv aanlopen rond krijg.
 
gerwin88 30-12-2006 23:40 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit

In zijn 1e versnelling is de compressie zo hoog dat ik met geen mogelijkheid hem dmv aanlopen rond krijg.


en als je yamaha's met de kickstart wil starten, merk je geeneens dat je ergens op drukt, zo weinig compressie
 
VW rider for live
Hells Hobbit 30-12-2006 23:45 Print reply

Posts: 1793
klopt!, heb ik ook, kickstarter kan je ook gewoon met de hand bedienen, maar in zijn 1 aanlopen, no way.
 

Dit topic is 3335 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved