Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - dkw rt139 pimpen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - dkw rt139 pimpen [Algemene vragen]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3331 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 17-9-2006 23:26 Print topicpost

Posts: 1793
Welkom bij mijn project 'dkw rt139 pimpen'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 

RTT-tUnInG 16-12-2006 9:40 Print reply

Posts: 551
eerst dacht ik van zonde man zo iets moet je orri houden dat denk ik nu nog steeds ..... maar echt mijn complimenten het ziet er gewoon super uit echt!!
 
Frysk 16-12-2006 13:34 Print reply

Posts: 34930
wat voor blok zat er eerst onder ?
ja dkw maar is het ook van sachs oid ?

btw
was een sparta 3v blokje niet iets geweest voor je

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-12-2006 om 13:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-12-2006 om 16:49 uur.
 
giggitybyte
Hells Hobbit 23-12-2006 22:15 Print reply

Posts: 1793
@rtt:

thnx

@ frysk: eerst sach 4voet blok jah.
maar ik vind het rot blokken daarom nu yamaha,
wil jij nog een 4voet blok hebben voor je sparta dan? is gewoon plug and play, en dan heb je vierbak!

is zelfde blok eigenlijk maar dan 4voet!~
is wel zeldzaam trouwens
 
Sypie_Honda 24-12-2006 1:25 Print reply

Posts: 13830
DT blok is ook niet alles...

kut ontstekingen
kut koppeling

ik bedoel, als je dan toch bezig bent met een ander blok pas te maken. maak dan gewoon een Honda blok pas. dan heb je kwaliteit.
DT zal je eerder laten staan als MT

mja project en brommmer zijn wel leuk!
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
jd boer 24-12-2006 1:26 Print reply

Posts: 6005
als je toch bezig bent pak dan een derbi blok , verbeterde honda blok hea
 
rs1sprintuhr
Sypie_Honda 24-12-2006 1:28 Print reply

Posts: 13830
eeehm joost?

ten eerste, derbi blok is alleen maar minder als Honda, dus ik snap niet waar je dat "verbetert" weg haalt?

ten tweede, derbi is watergekoeld, dat staat natuurlijk niet op zo'n brommmer.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
jd boer 24-12-2006 1:32 Print reply

Posts: 6005
ah jawel jo slangetje hier

slangetje daar
 
rs1sprintuhr
Hells Hobbit 24-12-2006 2:46 Print reply

Posts: 1793
in geen geval juist,

met mijn mix van hoeveelheid sleutelen betrouwbaarheid etc is een dt blok precies wat ik wil: techniek die logisch is, sleutelen zonder onnodige complexheid en goeie betrouwbaarheid.

de koppeling is van origine wat zwak, maar 4 gordijnringen eronder en er is geen probleem meer. Gewoon een kwestie van inzicht in techniek.

honda moet ik niet, de 2takt teminste. niet dat ik het er mee oneens ben maar yamaha is logischer. vitale delen als olie pomp niet zomaar boven op het blok stoppen waar altijd vuil komt, en een versnellings bak ingewikkelder maken dan nodig, of een balans as toevoegen die nergens goed voor is ( ze worden niet voor niets vaak weg gehaald....)

nee ik zweer bij yamaha wat betreft brommer blokken 2takt, en dus zal je met betere dingen als ""ga voor honda, dan heb je qualiteit" moeten komen wil je mij over tuigen.

boven dien rijd ik al ruim 3 jaar yamaha 2takt zonder ooit een meter te hebben hoeven lopen, of ernstige pech onderweg.

hoeveel honda rijders kunnen dat zeggen?
 
stoeptegel 24-12-2006 11:30 Print reply

Posts: 3085
leuk betoog,maar dan stel ik meteen ff de vraag:
OM hoeveel kms gaat het,en reed je opgevoerd rond?
 
80 cc ownatsj
DVM, trotse Vlaming 24-12-2006 11:32 Print reply

Posts: 330
Krij me yamaha dtm (am6) nu al 2 jaar opgevoerd rond en geen enkel probleem gehad, allejaa, enkel schade die ik zelf veroorzaakte .
 
honda_2takt_power 24-12-2006 12:33 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dvm yamaha dt
Krij me yamaha dtm (am6) nu al 2 jaar opgevoerd rond en geen enkel probleem gehad, allejaa, enkel schade die ik zelf veroorzaakte .
das ook geen echt yamaha blok hij heeft het over de oude dt blokjes


Dit bericht is gewijzigd door honda_2takt_power op 24-12-2006 om 12:33 uur.
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
User 927 24-12-2006 15:10 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
@rtt:

thnx

@ frysk: eerst sach 4voet blok jah.
maar ik vind het rot blokken daarom nu yamaha,
wil jij nog een 4voet blok hebben voor je sparta dan? is gewoon plug and play, en dan heb je vierbak!

is zelfde blok eigenlijk maar dan 4voet!~
is wel zeldzaam trouwens



Heb je een fototje van de ophangpunten? Vraag me af of dat onder een Hercules M4 past.

En @ de mensen die zeggen dat een DT blok bagger is: Er is niets dat simpeler inelkaar zit dan een DT blok... Alhoewel... Puch, maar verder niets

En ja die koppeling is van de fabriek uit zwak, maar je zet er zo een DT80 of 125 koppeling in, of idd ringetjes eronder. Ben je er van af

Ontsteking heb ik nooit problemen mee gehad in tig opgevoerde kilometers.
 
timoty-dt 24-12-2006 15:56 Print reply

Posts: 1802
Ik snap ook niet wat die mensen allemaal zeveren dat Honda blokjes beter van kwaliteit zijn, ik sta ook nooit stil met mijn DT, met honda heb ik dat vaak zat al gehad, maar laten we dat gezeur maar niet over hebben want ze geloven het toch niet,

maar mooi gemaakt dat blokkie er onder
 
kut voetbal
Hells Hobbit 24-12-2006 15:57 Print reply

Posts: 1793
helemaal mee eens!
ik rijdt dagelijks met mijn brommer en 65cc.

Ik denk dat het blok wel onder een mk4 past, is ook sachs 4voet volges mij.

ik heb hier een foto voor je van de ophang punten:


en dan nog eentje achter de cillinder.


 
Hells Hobbit 24-12-2006 15:57 Print reply

Posts: 1793
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt

maar mooi gemaakt dat blokkie er onder


thnx
 

Dit topic is 3331 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved