RTT-tUnInG |
16-12-2006 9:40 |
Posts: 551 |
eerst dacht ik van zonde man zo iets moet je orri houden dat denk ik nu nog steeds ..... maar echt mijn complimenten het ziet er gewoon super uit echt!!
|
|
|
|
Frysk |
16-12-2006 13:34 |
Posts: 34930 |
wat voor blok zat er eerst onder ?
ja dkw maar is het ook van sachs oid ?
btw
was een sparta 3v blokje niet iets geweest voor je
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-12-2006 om 13:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-12-2006 om 16:49 uur.
|
|
giggitybyte |
|
Hells Hobbit |
23-12-2006 22:15 |
Posts: 1793 |
@rtt:
thnx
@ frysk: eerst sach 4voet blok jah.
maar ik vind het rot blokken daarom nu yamaha,
wil jij nog een 4voet blok hebben voor je sparta dan? is gewoon plug and play, en dan heb je vierbak!
is zelfde blok eigenlijk maar dan 4voet!~
is wel zeldzaam trouwens
|
|
|
|
Sypie_Honda |
24-12-2006 1:25 |
Posts: 13830 |
DT blok is ook niet alles...
kut ontstekingen
kut koppeling
ik bedoel, als je dan toch bezig bent met een ander blok pas te maken. maak dan gewoon een Honda blok pas. dan heb je kwaliteit.
DT zal je eerder laten staan als MT
mja project en brommmer zijn wel leuk!
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
jd boer |
24-12-2006 1:26 |
Posts: 6005 |
als je toch bezig bent pak dan een derbi blok , verbeterde honda blok hea
|
|
rs1sprintuhr |
|
Sypie_Honda |
24-12-2006 1:28 |
Posts: 13830 |
eeehm joost?
ten eerste, derbi blok is alleen maar minder als Honda, dus ik snap niet waar je dat "verbetert" weg haalt?
ten tweede, derbi is watergekoeld, dat staat natuurlijk niet op zo'n brommmer.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
jd boer |
24-12-2006 1:32 |
Posts: 6005 |
ah jawel jo slangetje hier
slangetje daar
|
|
rs1sprintuhr |
|
Hells Hobbit |
24-12-2006 2:46 |
Posts: 1793 |
in geen geval juist,
met mijn mix van hoeveelheid sleutelen betrouwbaarheid etc is een dt blok precies wat ik wil: techniek die logisch is, sleutelen zonder onnodige complexheid en goeie betrouwbaarheid.
de koppeling is van origine wat zwak, maar 4 gordijnringen eronder en er is geen probleem meer. Gewoon een kwestie van inzicht in techniek.
honda moet ik niet, de 2takt teminste. niet dat ik het er mee oneens ben maar yamaha is logischer. vitale delen als olie pomp niet zomaar boven op het blok stoppen waar altijd vuil komt, en een versnellings bak ingewikkelder maken dan nodig, of een balans as toevoegen die nergens goed voor is ( ze worden niet voor niets vaak weg gehaald....)
nee ik zweer bij yamaha wat betreft brommer blokken 2takt, en dus zal je met betere dingen als ""ga voor honda, dan heb je qualiteit" moeten komen wil je mij over tuigen.
boven dien rijd ik al ruim 3 jaar yamaha 2takt zonder ooit een meter te hebben hoeven lopen, of ernstige pech onderweg.
hoeveel honda rijders kunnen dat zeggen?
|
|
|
|
stoeptegel |
24-12-2006 11:30 |
Posts: 3085 |
leuk betoog,maar dan stel ik meteen ff de vraag:
OM hoeveel kms gaat het,en reed je opgevoerd rond?
|
|
80 cc ownatsj |
|
DVM, trotse Vlaming |
24-12-2006 11:32 |
Posts: 330 |
Krij me yamaha dtm (am6) nu al 2 jaar opgevoerd rond en geen enkel probleem gehad, allejaa, enkel schade die ik zelf veroorzaakte .
|
|
|
|
honda_2takt_power |
24-12-2006 12:33 |
|
User 927 |
24-12-2006 15:10 |
Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
@rtt:
thnx
@ frysk: eerst sach 4voet blok jah.
maar ik vind het rot blokken daarom nu yamaha,
wil jij nog een 4voet blok hebben voor je sparta dan? is gewoon plug and play, en dan heb je vierbak!
is zelfde blok eigenlijk maar dan 4voet!~
is wel zeldzaam trouwens
Heb je een fototje van de ophangpunten? Vraag me af of dat onder een Hercules M4 past.
En @ de mensen die zeggen dat een DT blok bagger is: Er is niets dat simpeler inelkaar zit dan een DT blok... Alhoewel... Puch, maar verder niets
En ja die koppeling is van de fabriek uit zwak, maar je zet er zo een DT80 of 125 koppeling in, of idd ringetjes eronder. Ben je er van af
Ontsteking heb ik nooit problemen mee gehad in tig opgevoerde kilometers.
|
|
|
|
timoty-dt |
24-12-2006 15:56 |
Posts: 1802 |
Ik snap ook niet wat die mensen allemaal zeveren dat Honda blokjes beter van kwaliteit zijn, ik sta ook nooit stil met mijn DT, met honda heb ik dat vaak zat al gehad, maar laten we dat gezeur maar niet over hebben want ze geloven het toch niet,
maar mooi gemaakt dat blokkie er onder
|
|
kut voetbal |
|
Hells Hobbit |
24-12-2006 15:57 |
Posts: 1793 |
helemaal mee eens!
ik rijdt dagelijks met mijn brommer en 65cc.
Ik denk dat het blok wel onder een mk4 past, is ook sachs 4voet volges mij.
ik heb hier een foto voor je van de ophang punten:
en dan nog eentje achter de cillinder.
|
|
|
|
Hells Hobbit |
24-12-2006 15:57 |
|