Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Temp. sensor Air Cooled [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 563 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Temp. sensor Air Cooled [Algemene v...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RutgerDTmx 8-9-2011 12:24 Print topicpost

Posts: 211
Welkom bij mijn project 'Temp. sensor Air Cooled'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.



Dit bericht is gewijzigd door RutgerDTmx op 8-9-2011 om 12:57 uur.
 

kenny77 8-9-2011 12:31 Print reply

Posts: 29286
Leuke idee, maar je lampje zal nu altijd blijven branden.

Een ac cilinder wordt warmer onder het rijden dan de lc cilinder.
Rond de 120 graden bij goed gebruik, heb ik toen eens gemeten.

Maar hoezo loopt de brommer te arm als hij op reserve staat?
Bij mij is dat alleen als er deels lucht in de benzine slang zit.
Maar dat merk je meteen.

Is je kraan dan niet verstopt / te krappe doorgang.
Immi kranen voor de dt hebben een smallere doorgang dan de originele.
Heb ik toen bij mij ook erop gehad (die van mij viel uit als ik bijna op top was.), maar na veel lopen zoeken wat het probleem kon zijn, kwam ik er achter dat de kraan gewoon weg niet genoeg benzine door liet.
Originele kraan erop gezet en toen was het probleem weg.
 
RutgerDTmx 8-9-2011 12:42 Print reply

Posts: 211
120 ja? gelukkig zit in de schakeling een potmeter, kan ik die bijstellen als het lampje te vaak brand.

dat ie oververhit raakt ligt aan het benzine filter, als je het kraantje op ''off'' zet gaat ie al hoger draaien maar dan duurt het nog heel lang voordat ie echt uitvalt. Ik heb het kraantje (teikei) vervangen voor taiwanshit (stomme ik ) ik heb dit probleem ook sinds ik het benzinefilter heb vervangen.
 
kenny77 8-9-2011 12:47 Print reply

Posts: 29286
Misschien is het dan een idee om te tank van binnen te sealen met tank cure oid?
Kan de benzine filter er ook tussen uit.
En mocht je de oude kraan nog hebben, ik had toen de rubbers van de immi kraan in de originele kraan over gezet.
Zo heb je de originele kraan als het ware gereviseerd.

Al heb ik op mijn rd geen last van de benzine filter en daar had ik een 26mm carburateur erop zitten.
 
RutgerDTmx 8-9-2011 12:57 Print reply

Posts: 211
nu probeer ik gewoon altijd op tijd te tanken, dat gaat eigenlijk altijd goed, 1x had ik geluk dat ik nog net (met 5000rpm staionair en geen vermogen) 300m naar het tankstation kon rijden. terwijl ik 70km van huis was :s


verder kwam ik stil te staan op 350m van het huis van mijn maat, kon ik heenlopen (zit ook nog een heuvel naar beneden =D) toen is een andere vriend met een sinasfles (met benzine erin ) tussen zijn benen naar me toe gereden en kon ik weer


alleen als ik 60km/h rijd of harder wordt de cilinder steeds warmer totdat ie vastslaat en weet ik owja ik moet tanken. Heb ik na de laatste revisie 1x gehad midden op de veluwe 50km van huis :S. gelukkig kon ik verder rijden toen de motor iets afgekoeld was en ik hem op reserve had gezet
 
ChielTZR 8-9-2011 13:28 Print reply

Posts: 6016
ik snap je verhaal niet helemaal.
als je tank bijna leeg is gaat er minder benzine door het filter waardoor ie armer loopt?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-9-2011 13:35 Print reply

Posts: 8607
Volgens mij ben jij beter af met een benzinemeter.
Je kan met een extra lange doorzichtige benzineslang werken bvb. Of in je tank kijken, zie je je niveau niet meer, dan tanken
Of je kijkt naar je afgelegde kilometers...
Is er nu iets met mij aan de hand of wat anders dan ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-9-2011 17:46 Print reply

Posts: 17929
plan is leuk, de reden slaat werkelijk nergens op
 
Leen 8-9-2011 17:51 Print reply

Posts: 26877
je kutbrommer loopt gewoon veel te arm en loopt constant warm dus?

stel dat ding af?
 
RutgerDTmx 8-9-2011 23:28 Print reply

Posts: 211
het is wel een lekkere brommer jah maar loopt zeker niet te arm. Ding is perfect afgesteld. aleen zit er een soort vertraging op het filter dat als de tank, of hoofdtank leeg raakt, de brommer bij hoge toeren gewoon door blijft lopen maar dan te arm.

ik hou idd de kilometers een beetje bij en ik gok gewoon een beetje.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-9-2011 23:31 Print reply

Posts: 17929
waarom verschuif je t probleem? koop een fatsoenlijke kraan, fix je filter, clean je tank?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-9-2011 23:40 Print reply

Posts: 9841
het is toch veel leuker om te zien dat ie zometeen stukgaat?

 
Too cool for school!
jr customs 13-9-2011 0:51 Print reply

Posts: 1057
wat een kansloos project... beter zet je ff een schema van die schakeling neer en ga je je brommer fatsoenlijk repareren.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 13-9-2011 11:51 Print reply

Posts: 9841
ik heb dit trouwens ook ooit geprobeerd, was van plan een ventilatortje ermee te schakelen maar uiteindelijk werkte het voor geen zak.

vlgs mij naait je zuiger al vast voordat je het aan de buitenkant kunt zien/meten

 
Too cool for school!

Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved