yamahadt1986 |
21-8-2011 13:54 |
Posts: 1713 |
wat voor een lekkere demper komt erop?
leuk dat je een opmaat pijpje zelf maakt.
als dit klaar is en goed loopt mischien andere leuke plannen voor je  voor het fijntunen
kelkje draaien en luchtfilter optimaliseren.
zelf een spruitstukje maken die perfect overloopt op het membraan.
dan kan die lekker lopen met deze setup.
kopje kun je mischien ook nog wel wat afdraaien en dan je squis op 0.6 zetten.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
lytseleen |
21-8-2011 15:02 |
 Posts: 1025 |
De demper die er op komt is van mijn technigas uitlaat. en daarna wil ik zelf nog eens een demper maken van aluminium.
ik heb nog een set carters liggen die moet ik nog klaar maken. eerst even beitsen en daarna parelen. daarna begin ik pas met de tuning.
Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 21-8-2011 om 15:06 uur.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Marcooow |
21-8-2011 16:24 |
 Posts: 5713 |
voor een 1e uitlaat vind ik toch echt dat je het super hebt gedaan, je zit ook in de metaal ofniet?
|
|
faster than a bullet! |
|
lytseleen |
21-8-2011 19:15 |
 Posts: 1025 |
haha ja ik doe de opleiding werktuigbouwkunde. en ik werk bij http://www.westra-rvs.nl/. de uitslagen van de uitlaat zijn met de lazer gesneden mooier kun je het bijna niet krijgen.
Daar wou ik ook graag even een foto van maken.
Dit bericht is gewijzigd door lytseleen op 21-8-2011 om 19:23 uur.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
markRD |
21-8-2011 20:23 |
 Posts: 1181 |
Zou je een linkje hier willen posten van welke formules je gebruikt hebt!?  Bij voorbaat dank!
Succes trouwens, maar het lukt je prima zo te zien. Vakmanschap!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 21-8-2011 om 20:24 uur.
|
|
|
|
lytseleen |
22-8-2011 16:59 |
 Posts: 1025 |
Het zal wel even duren want ik moet alles even op de computer uitwerken, zodat alles duidelijk is voor iedereen.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
lytseleen |
24-8-2011 21:30 |
 Posts: 1025 |
http://www.fs1forum....0Expansieuitlaat.pdf
dit is de link voor het artikel over expansie uitlaten. de formules staan allemaal beschreven als je vragen hebt moet je het even zeggen. De diameter berekening voor de Dmax is inplaats van 2,9 3,2. ook de Dt is aan de krappe kant je kunt hem beter 2mm groter houden voor de zekerheid en daarna busjes draaien en dan de juiste maat zoeken doormiddel van testen op de testbank. uitlaat temperatuur in de gaten houden en ook de onderkant van je zuiger controleren als daar kool aanslag zit is dat niet goed. ook de diameter van de tailpipe kun je wel wat groter houden als de diameter dt.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
lytseleen |
24-8-2011 21:31 |
 Posts: 1025 |
als iemand er belang bij heeft dat ik de formules even uitwerk moet je het even zeggen.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Gerard1793 |
24-8-2011 23:10 |
 Posts: 4006 |
Waarom vergas je je uitlaat?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
De Schout |
24-8-2011 23:33 |
Posts: 5327 |
gelast met backinggas?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Gerard1793 |
24-8-2011 23:58 |
 Posts: 4006 |
Sorry, heb geen ervaring op het gebied van TIG-lassen
Wat is backinggas?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
De Schout |
25-8-2011 15:55 |
Posts: 5327 |
ik weet ook niet zeker of het dat is, maar dat verwacht ik.
dat er een inert gas (waarschijnlijk argon) aan de achterkant van de las aanwezig is. als je goed kunt lassen krijg je zo heel nette doorlasjes/geen oxidatie en andere ongein langs de binnenkant.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Marcooow |
25-8-2011 16:58 |
 Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ik weet ook niet zeker of het dat is, maar dat verwacht ik.
dat er een inert gas (waarschijnlijk argon) aan de achterkant van de las aanwezig is. als je goed kunt lassen krijg je zo heel nette doorlasjes/geen oxidatie en andere ongein langs de binnenkant.
backinggas of formeergas, ik weet zo niet zeker of het hetzelfde is,
maar je moet vooral met rvs wel dat soort gas hebben anders krijg je van die krenten binnenin
|
|
faster than a bullet! |
|
lytseleen |
25-8-2011 21:24 |
 Posts: 1025 |
backing gas is een gas wat zorgt dat je las aan de binnenkant niet verbrand, dat je een mooie doorlas krijgt dus een las aan de buitenkant maar ook aan de binnenkant. dit gas moet je laten stromen met ongeveer 10L per minuut.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
2-9-2011 20:04 |
 Posts: 17929 |
gast, je maakt een grapje? maak je een super nette uitlaat van rvs, zet je gvd een haakse bocht in je tailpipe
|
|
|
|