Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - yamaha yz80 1979 restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - yamaha yz80 1979 restauratie [Algem...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 21-8-2011 14:24 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Velthuis
wel vet die rode cilinder kop


thnx

doe ik bij alle yz blokjes van mij.

maar bij mijn yz50 blokje was het om een reden omdat ik de hele cilinderkop heb aangepast.
zoals afgedraait en er zit een nieuwe kamer in.
daarom had ik hem rood gemaakt.

maar opzich staat het ook wel gaaf.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 21-8-2011 14:39 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Weet je zeker dat je deze krukas hebt?
Want deze past namelijk niet in een dt50 blok, omdat deze breder is. (ook de tappen)

afbeelding

bovenste is yz80 onderste dt80.

Een yz80 kickstart asjes van dit type blok is inderdaad een stukje korter als een van het dt50/rd50 blok.



Bedankt weer kenny, ja nouja, ik was benieuwd of deze krukas ook zo 'veel' zou slingeren. Ik wist dat deze breder was ja en uiteraard een andere slag, maar het type krukas is hetzelfde als de rd50 krukas, zelfs tot aan jouw yz465 krukas. Met de 2 grote balansgaten en 2 kleinjes bovenin. Yamaha geloofde duidelijk dat dit goed was, daarom vind ik het moeilijk te bedenken dat die van mij zo krom is.


@DT1986, Bedankt voor je snelle reactie over het asje!!

Ik heb trouwens de tekening van mijn krukas gemaakt en zaterdag ga ik deze draaien uit 16MnCr5. Alle data staat verder in mijn projectpage over 5min.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 21-8-2011 om 14:41 uur.
 

Dit topic is 3799 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved