Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - yamaha yz80 1979 restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - yamaha yz80 1979 restauratie [Algem...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 26-7-2011 13:23 Print topicpost
Posts: 1713
Welkom bij mijn project 'yamaha yz80 1979 restauratie'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Bas/MT5 26-7-2011 18:07 Print reply

Posts: 915
Nice. Succes nog

 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
yamahadt1986 26-7-2011 20:05 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bas/MT5
Nice. Succes nog




dankjewel

ik heb net het blokje los getrokken en het bleek allemaal wel mee te vallen met de schade aan de koppeling.
het bleek niet het koppelingshuis te zijn wat stuk was.
maar het binnenwerk.
om zegmaar de platen mee vast te zetten.
er heeft er gewoon eentje lomp deboutjes aan gedraaid en is het toen los gaan laten.
gelukkig is die nog wel makkelijk te vinden.

er zit een prima leuke 5 plaats koppeling in.
tandwieltjes zijn nog prima en die van de versnellingsbak ook.
lagers zijn wel helemaal naar de klote.
bij de krukas daarintegen weer niet. maar die worden uiteraard ook gelijk vervangen voor het zekere van het onzekere.

cilindertje is puntgaaf. terwijl ik net nog eens goed zat te kijken naar het blok. dat er nog veel vermogenswinst uit te behalen valt.
in het cilindertje zit bij de inlaat ook een spoelkanaal nog naar beneden die het carter in zou moeten. dus ik kijk in het carter!!:P zie ik dat die er orgineel niet in zit.
dus die gaan we er maar eventjes zelf in frezen.

voor de rest is het big end lager ook nog goed van de krukas zover ik nu kon voelen.

morgen komen er meer updates.

er komen zo ook een paar nieuwe fototjes bij

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 26-7-2011 om 20:07 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Marcooow 26-7-2011 22:05 Print reply

Posts: 5713
eigenlijk zou er ook een berekende pijp op moeten
 
faster than a bullet!
yamahadt1986 27-7-2011 0:04 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
eigenlijk zou er ook een berekende pijp op moeten


mischien gaat dat ook nog wel gebeuren maar eerst wil ik het zo opgeknapt hebben.

voor de rest heb ik daar wel genoeg ideen over hoor wees maar niet bang.

kopje uitdraaien
opmaat pijp.
cilinder tunen.
andere ontsteking (HPI)
hier zit ook wel een binnenrotor op maar met hpi haal je er meer pktjes uit.

maargoed ik ga hem eerst orgineel maken en als daarna de tank en de kappen mooi gespoten en bestickert zijn met blanke lak erover.
dan gaan we verder kijken.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 27-7-2011 12:36 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986

in het cilindertje zit bij de inlaat ook een spoelkanaal nog naar beneden die het carter in zou moeten. dus ik kijk in het carter!!:P zie ik dat die er orgineel niet in zit.
dus die gaan we er maar eventjes zelf in frezen.



Dat gat zit er in de cilinder omdat de inlaat aardig laag is en bij het afdraaien in de fabriek van de cilindervoet is daar een gat ontstaan, omdat er weinig vlees in zat.

Origineel heeft dat gat geen bedoelde functie.
(hebben vrijwel geen enkele yamaha fabrieks cross/race blokken uit die tijd, yz,tz,yzr)

Als je het gat in het carter gaat maken, moet je de inlaat ook weer omlaag halen, maar weet niet of daar ook echt winst in zit


 
yamahadt1986 27-7-2011 12:37 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Dat gat zit er in de cilinder omdat de inlaat aardig laag is en bij het afdraaien in de fabriek van de cilindervoet is daar een gat ontstaan, omdat er weinig vlees in zat.

Origineel heeft dat gat geen bedoelde functie.
(hebben vrijwel geen enkele yamaha fabrieks cross/race blokken uit die tijd, yz,tz,yzr)

Als je het gat in het carter gaat maken, moet je de inlaat ook weer omlaag halen, maar weet niet of daar ook echt winst in zit





ja ik zat gister nog eens te kijken maar je hebt inderdaad gelijk.

of er dan nog winst uit te halen valt denk ik zelf wel maar dat zal een beetje zijn.

maar ik laat het gewoon zo.

zometeen komt het achterwieltje erin. en ga ik verder met het blokje.

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 27-7-2011 om 12:38 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Marcooow 27-7-2011 13:17 Print reply

Posts: 5713
heeft je niet veel gekost
 
faster than a bullet!
yamahadt1986 27-7-2011 15:16 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
heeft je niet veel gekost



nee klopt ik heb de yz80 vrij goedkoop kunnen kopen. en opzich valt het allemaal wel mee wat er aan stuk was.
soms moet je een beetje geluk hebben he!

kwa rijwielgedeelte waren de balhoofdlagers stuk maar daar had ik nog een nieuwe setje van liggen
en datzelfde geld ook voor de remblokken voor en achter.
en remankerplaat in het achterwiel was helemaal uitgelubbert, had ik ook nog liggen.
heel veel van de yztjes is precies hetzelfde als de dtjes dus ik heb genoeg onderdelen

rijwielgedeelte is nu klaar.
mischien als ik ooit eens nieuwe voetstepjes tegenkom dat ik die nog koop voor het mooie maar het kan er zo mee door

ik ben nu met het blokje bezig.
het blok is nu gesplitst na veel dolle boutjes maar dat heb je gewoon altijd met da spul haha!

vanmiddag komen daar nieuwe fototjes van.
gelukkig heb ik daar ook alle lagers en keringen al voor liggen dus kan snel gereviseerd worden als het big end spelingvrij is.
anders moet daar maar een nieuwe in gezet worden.

en dat dt50mx blokje wat er eerst onder hing ga ik eventjes goed nakijken wat vervangen en gereviseerd moet worden. en gaat dan de verkoop in op internet.
dus dat is een compleet goed blokje straks maar zonder ontsteking want die was kapot.

mischien kan ik er dan nog een mooi deel van het geld wat de yz80 mij heeft gekost er daarmee nog uithalen zo blijft de hobby wel leuk

gr peter

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 27-7-2011 om 15:20 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Venlonaer 27-7-2011 15:40 Print reply

Posts: 2431
Ziet er uit als leuk projectje!
Hou je 't allemaal origineel?
Ik zou bijv wielen met schijfremmen opzetten :P
maar dat is ook weer een heel gezeik.


Trouwes, in je balhoofd he...
Voor de lagers zitten toch zo een schalen in het balhoofd?
Kreeg je die makkelijk eruit?

Want ik moet m'n frame laten coaten en die schalen krijg ik er niet uit :P
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
kenny77 27-7-2011 16:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986

gelukkig heb ik daar ook alle lagers en keringen al voor liggen dus kan snel gereviseerd worden als het big end spelingvrij is.



Linkerkrukas lager en keerring is wel anders dan de dt50.
linker lager is een 62/22 uit mijn hoofd (is geloof ik het zelfde als een mt5) en in de keerring zat ook verschil, de rest is wel het zelfde als een dt50)

Schiet wel mooi op zo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
Ik zou bijv wielen met schijfremmen opzetten :P



Dit ding naar schijf ombouwen is heiligschennis!
Trommel is veel toffer.

 
Venlonaer 27-7-2011 16:19 Print reply

Posts: 2431
doet trommel niet sneller blokkeren :P?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
kenny77 27-7-2011 16:21 Print reply

Posts: 29286
Valt mee, het wordt pas een feest als je door diep water gaat rijden.
Dan heb je geen rem meer.
 
yamahadt1986 27-7-2011 18:09 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Linkerkrukas lager en keerring is wel anders dan de dt50.
linker lager is een 62/22 uit mijn hoofd (is geloof ik het zelfde als een mt5) en in de keerring zat ook verschil, de rest is wel het zelfde als een dt50)

Schiet wel mooi op zo.

[...]


Dit ding naar schijf ombouwen is heiligschennis!
Trommel is veel toffer.




nouw ik heb dus net bekeken over het lager. zou je opzich wel gelijk in kunnen hebben maar alles is ook precies hetzelfde als bij mijn yz50 blokje.

zowel de koppelings tandwiel verhoudingen en huis enz.
dus daarom denk ik ook dat de lagers en keringen hetzelfde zijn.
maar alsnog maakt dat niks uit

naar schijf ombouwen doe ik zeker niet. ik wil hem mooi orgineel opbouwen. ok later komt er mischien een andere ontsteking en uitlaat op maar dat moet altijd kunnen vind ik. werd vroeger ook wel gedaan namelijk.

het enigste wat nu niet orgineel aan het ding is zover ik weet.
is het uitknopje op het stuur.
het stuur zelf.
de hendels en gashendel.
maar het orginele gashendel en remhendel heb ik nog.
ik ben nog opzoek naar een linker koppelingshendel en orgineel stuur.
dan is dat ook weer mooi orgineel straks. maar dat is voor later

zometeen komen er weer nieuwe fototjes aan
ben nog aan het uploaden!

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Frysk 27-7-2011 18:38 Print reply

Posts: 34930
uhh koppelingshuis uitvijlen ?

beter oplassen en dan afvijlen maar een ander koppelingshuis zoeken is makkelijker en goedkoper.
 
giggitybyte
laurensberends 27-7-2011 19:50 Print reply

Posts: 48
Gewoon lekker zo laten dat koppelinshuis, kan geen kwaad die rilletjes Kan meer kwaad als je gaat vijlen; dan gaan de afstanden verschillen tussen de schotjes waardoor je platen iets scheef gaan lopen
Leuk dat je het origineel maakt, die yz'jes worden schaars

Dit bericht is gewijzigd door laurensberends op 27-7-2011 om 19:51 uur.
 

Dit topic is 3800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved