Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Krupp Restauratie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 712 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Krupp Restauratie [Algemene vragen]
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Venlonaer 12-7-2011 23:44 Print reply

Posts: 2431
rood met wit zou mooi zijn!
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
grasmaaier89 13-7-2011 21:09 Print reply

Posts: 14412
De schotel is eindelijk af
We moesten hem wel helaas weer werkend zien te krijgen En geloof me, die zat vast...
pakweg 3 man zitten trekken aan de hendel, en kreeg m nog steeds niet van z'n slot af.
Heel dat ding uit schoongemaakt en met veel pijn en moeite en 1 liter aan (het roze) vet gaat tie eindelijk soepel.
Er zat kennelijk teringveel grid nog in de buizen en holte. Mja, foto's volgen nog
En voor de mensen die niet weten wat een schotel is, viola hier een voorbeeld.



Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 13-7-2011 om 21:10 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 13-7-2011 21:18 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
De schotel is eindelijk af
We moesten hem wel helaas weer werkend zien te krijgen En geloof me, die zat vast...
pakweg 3 man zitten trekken aan de hendel, en kreeg m nog steeds niet van z'n slot af.
Heel dat ding uit schoongemaakt en met veel pijn en moeite en 1 liter aan (het roze) vet gaat tie eindelijk soepel.
Er zat kennelijk teringveel grid nog in de buizen en holte. Mja, foto's volgen nog
En voor de mensen die niet weten wat een schotel is, viola hier een voorbeeld.

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 13-7-2011 om 21:10 uur.


Jep dat is een hel met die krengen.. al het oude vet + zand en steentjes + roest gaat in de jaren aardig vast zitten
 
giggitybyte
grasmaaier89 13-7-2011 21:24 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Jep dat is een hel met die krengen.. al het oude vet + zand en steentjes + roest gaat in de jaren aardig vast zitten

Hij was al gestraald, maar jammer genoeg konden ze daar niet bij Wel een hele werkdag aan 1 schotel besteed. En dat met 3 man :P

Maar ook is de bumper gestraald en geprimerd (of misschien al gespoten) en de beugels voor de luchttanken.
Ook zijn de remboosters weer binnen, kwestie van coaten en klaar die hap.
Daarnaast zijn ook de schokdempers binnen, maar kunnen we die alleen vastzetten als de truck volledig beladen is.... Ik weet niet of dit zo hoort die manier, maar in onze ogen lijkt het de enigste oplossing/manier :? Iemand ook ervaring hiermee gehad?

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 4-8-2012 om 22:50 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 13-7-2011 21:25 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]

Hij was al gestraald, maar jammer genoeg konden ze daar niet bij Wel een hele werkdag aan 1 schotel besteed. En dat met 3 man :P
Lekker duur grapje :P

Maar ook is de bumper gestraald en geprimerd (of misschien al gespoten) en de beugels voor de luchttanken.
Ook zijn de remboosters weer binnen, kwestie van coaten en klaar die hap.
Daarnaast zijn ook de schokdempers binnen, maar kunnen we die alleen vastzetten als de truck volledig beladen is.... Ik weet niet of dit zo hoort die manier, maar in onze ogen lijkt het de enigste oplossing/manier :? Iemand ook ervaring hiermee gehad?


Maak ff foto, weet zo ff niet hoe het zit bij dat ding.

bedoel je dat de schokbrekers te kort zijn om te monteren ? Kun je de bladveren niet met een beste spanband naar binnen drukken en dan de schokbreker monteren ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 13-7-2011 om 21:30 uur.
 
giggitybyte
grasmaaier89 13-7-2011 21:40 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Maak ff foto, weet zo ff niet hoe het zit bij dat ding.

bedoel je dat de schokbrekers te kort zijn om te monteren ? Kun je de bladveren niet met een beste spanband naar binnen drukken en dan de schokbreker monteren ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 13-7-2011 om 21:30 uur.


dat bedoel ik ja.
Maar t werkt zo.



Bij 1 en 2 zitten 2 scharnieren, dus mn bladveren kantelen naar achteren met het inveren. Het probleem is ook dat er dan een spanband op moet zitten die het gewicht van 2 kabine's en motoren kan nabootsen. Want met die 2 dingen was het al onmogelijk ze los te krijgen


Kut.. spiegelbeeld

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 13-7-2011 om 21:40 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 13-7-2011 21:59 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


dat bedoel ik ja.
Maar t werkt zo.

afbeelding

Bij 1 en 2 zitten 2 scharnieren, dus mn bladveren kantelen naar achteren met het inveren. Het probleem is ook dat er dan een spanband op moet zitten die het gewicht van 2 kabine's en motoren kan nabootsen. Want met die 2 dingen was het al onmogelijk ze los te krijgen


Kut.. spiegelbeeld

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 13-7-2011 om 21:40 uur.



Je hebt beschikking tot een heftruck toch ?
Je moet even iets flink zwaars pakken en dan wat hout op het chassis laten leunen (ivm beschadigingen)

vervolgens met een spanband de spanband aansjorren.

Als ik het goed in m'n hoofd heb
 
giggitybyte
grasmaaier89 13-7-2011 22:10 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



Je hebt beschikking tot een heftruck toch ?
Je moet even iets flink zwaars pakken en dan wat hout op het chassis laten leunen (ivm beschadigingen)

vervolgens met een spanband de spanband aansjorren.

Als ik het goed in m'n hoofd heb


Dan ga ik dat ff proberen, of even voorstellen aan de chef. Ik wil niet dat ik t frame verbuig of flink beschadig.
Morgen toch ff een rustdag, beetje vermoeiend al dat werken

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 4-8-2012 om 22:50 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 13-7-2011 22:12 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Dan ga ik dat ff proberen, of even voorstellen aan de "baas". Ik wil niet dat ik t frame verbuig of flink beschadig.
Morgen toch ff een rustdag, beetje vermoeiend al dat werken


Ben benieuwd.
Mooiste zou even een foto zijn dan kan ik je wat meer vertellen denk ik.
 
giggitybyte
grasmaaier89 14-7-2011 20:25 Print reply

Posts: 14412
Vandaag geen reet uitgevoerd... Alleen maar aan de MTX125 gewerkt
Hier wat foto's daarvan.





Foto van de schotel!!!



en ook van de plek waar de schokbreker komt.
Onderaan de bladen zit het smalste stuk, en bovenaan bij dat 90 graden bevestigingspunt komt het andere eind van de schokbreker.

Nu is tie dus veel te kort, maar we hebben besloten eerst af te wachten tot de eigenaar er weer is. Dan mag hij beslissen hoe we dat gaan doen.

filmpje als bonus
http://www.youtube.com/watch?v=ohwQb_BtmKc

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 14-7-2011 om 21:03 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
grasmaaier89 15-7-2011 20:22 Print reply

Posts: 14412
En viola, een gespoten differentieel en dieseltank



Nu is het probleem dat de koperen bussen niet in de uiteindes passen. 3 daarvan passen nu wel goed, alleen eentje is ineens te klein Jammer dat we het dus niet op het chassis kunnen plaatsen dan...
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
grasmaaier89 27-7-2011 18:16 Print reply

Posts: 14412
Kruppdate

Het motorblok is geïnspecteerd en we zijn tot onze stomme verbazing water tegengekomen IN het blok. Dus dat is niet goed

Daarna maar eens lekker wezen stomen! Wat is de lak goed btw Niet eraf te krijgen..


En daarna op laten halen om het te laten reviseren 2 ton is toch net iets teveel om te tillen met de hand. Lang leven heftrucks

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 27-7-2011 18:33 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
Kruppdate

Het motorblok is geïnspecteerd en we zijn tot onze stomme verbazing water tegengekomen IN het blok. Dus dat is niet goed

Daarna maar eens lekker wezen stomen! Wat is de lak goed btw Niet eraf te krijgen..
afbeelding

En daarna op laten halen om het te laten reviseren 2 ton is toch net iets teveel om te tillen met de hand. Lang leven heftrucks
afbeelding



Wat staat daar ? Cummins-Krupp ?
in onze Kraan (de 984) zit ook een dikke cummins, 10 liter, 509kw leuk blokje
 
giggitybyte
grasmaaier89 27-7-2011 18:36 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



Wat staat daar ? Cummins-Krupp ?
in onze Kraan (de 984) zit ook een dikke cummins, 10 liter, 509kw leuk blokje


Is dat een Liebherr toevallig? Want Cummins Krupp (t klopt dus wat je zegt) hebben veel bouwvoertuigen aangedreven in het verleden
En iets vergeten te vertellen Het word gereviseerd door een vent 70 en 90 jaar oud Jahoe
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Frysk 27-7-2011 18:40 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


Is dat een Liebherr toevallig? Want Cummins Krupp (t klopt dus wat je zegt) hebben veel bouwvoertuigen aangedreven in het verleden
En iets vergeten te vertellen Het word gereviseerd door een vent 70 en 90 jaar oud Jahoe


Prachtig! Oude mannen heb ik veel meer respekt voor dan wat jongeren die het doen (niet verkeerd bedoelt ) maar dat spreekt me altijd meer aan op de 1 of andere manier

En is inderdaad een Liebherr : Deze


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 27-7-2011 om 18:40 uur.
 
giggitybyte

Dit topic is 12747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved