Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Krupp Restauratie [Algemene vragen]
|
Pagina 4 van 10
|
Dit topic is 12747 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Venlonaer |
12-7-2011 23:44 |
Posts: 2431 |
rood met wit zou mooi zijn!
|
|
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan. |
|
grasmaaier89 |
13-7-2011 21:09 |
Posts: 14412 |
De schotel is eindelijk af
We moesten hem wel helaas weer werkend zien te krijgen En geloof me, die zat vast...
pakweg 3 man zitten trekken aan de hendel, en kreeg m nog steeds niet van z'n slot af.
Heel dat ding uit schoongemaakt en met veel pijn en moeite en 1 liter aan (het roze) vet gaat tie eindelijk soepel.
Er zat kennelijk teringveel grid nog in de buizen en holte . Mja, foto's volgen nog
En voor de mensen die niet weten wat een schotel is, viola hier een voorbeeld.
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 13-7-2011 om 21:10 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Frysk |
13-7-2011 21:18 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
grasmaaier89 |
13-7-2011 21:24 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Jep dat is een hel met die krengen.. al het oude vet + zand en steentjes + roest gaat in de jaren aardig vast zitten
Hij was al gestraald, maar jammer genoeg konden ze daar niet bij Wel een hele werkdag aan 1 schotel besteed. En dat met 3 man :P
Maar ook is de bumper gestraald en geprimerd (of misschien al gespoten) en de beugels voor de luchttanken.
Ook zijn de remboosters weer binnen, kwestie van coaten en klaar die hap.
Daarnaast zijn ook de schokdempers binnen, maar kunnen we die alleen vastzetten als de truck volledig beladen is.... Ik weet niet of dit zo hoort die manier, maar in onze ogen lijkt het de enigste oplossing/manier :? Iemand ook ervaring hiermee gehad?
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 4-8-2012 om 22:50 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Frysk |
13-7-2011 21:25 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Hij was al gestraald, maar jammer genoeg konden ze daar niet bij Wel een hele werkdag aan 1 schotel besteed. En dat met 3 man :P
Lekker duur grapje :P
Maar ook is de bumper gestraald en geprimerd (of misschien al gespoten) en de beugels voor de luchttanken.
Ook zijn de remboosters weer binnen, kwestie van coaten en klaar die hap.
Daarnaast zijn ook de schokdempers binnen, maar kunnen we die alleen vastzetten als de truck volledig beladen is.... Ik weet niet of dit zo hoort die manier, maar in onze ogen lijkt het de enigste oplossing/manier :? Iemand ook ervaring hiermee gehad?
Maak ff foto, weet zo ff niet hoe het zit bij dat ding.
bedoel je dat de schokbrekers te kort zijn om te monteren ? Kun je de bladveren niet met een beste spanband naar binnen drukken en dan de schokbreker monteren ?
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 13-7-2011 om 21:30 uur.
|
|
giggitybyte |
|
grasmaaier89 |
13-7-2011 21:40 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Maak ff foto, weet zo ff niet hoe het zit bij dat ding.
bedoel je dat de schokbrekers te kort zijn om te monteren ? Kun je de bladveren niet met een beste spanband naar binnen drukken en dan de schokbreker monteren ?
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 13-7-2011 om 21:30 uur.
dat bedoel ik ja.
Maar t werkt zo.
Bij 1 en 2 zitten 2 scharnieren, dus mn bladveren kantelen naar achteren met het inveren. Het probleem is ook dat er dan een spanband op moet zitten die het gewicht van 2 kabine's en motoren kan nabootsen. Want met die 2 dingen was het al onmogelijk ze los te krijgen
Kut.. spiegelbeeld
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 13-7-2011 om 21:40 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Frysk |
13-7-2011 21:59 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
dat bedoel ik ja.
Maar t werkt zo.
afbeelding
Bij 1 en 2 zitten 2 scharnieren, dus mn bladveren kantelen naar achteren met het inveren. Het probleem is ook dat er dan een spanband op moet zitten die het gewicht van 2 kabine's en motoren kan nabootsen. Want met die 2 dingen was het al onmogelijk ze los te krijgen
Kut.. spiegelbeeld
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 13-7-2011 om 21:40 uur.
Je hebt beschikking tot een heftruck toch ?
Je moet even iets flink zwaars pakken en dan wat hout op het chassis laten leunen (ivm beschadigingen)
vervolgens met een spanband de spanband aansjorren.
Als ik het goed in m'n hoofd heb
|
|
giggitybyte |
|
grasmaaier89 |
13-7-2011 22:10 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Je hebt beschikking tot een heftruck toch ?
Je moet even iets flink zwaars pakken en dan wat hout op het chassis laten leunen (ivm beschadigingen)
vervolgens met een spanband de spanband aansjorren.
Als ik het goed in m'n hoofd heb
Dan ga ik dat ff proberen, of even voorstellen aan de chef. Ik wil niet dat ik t frame verbuig of flink beschadig.
Morgen toch ff een rustdag, beetje vermoeiend al dat werken
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 4-8-2012 om 22:50 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Frysk |
13-7-2011 22:12 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Dan ga ik dat ff proberen, of even voorstellen aan de "baas". Ik wil niet dat ik t frame verbuig of flink beschadig.
Morgen toch ff een rustdag, beetje vermoeiend al dat werken
Ben benieuwd.
Mooiste zou even een foto zijn dan kan ik je wat meer vertellen denk ik.
|
|
giggitybyte |
|
grasmaaier89 |
14-7-2011 20:25 |
Posts: 14412 |
Vandaag geen reet uitgevoerd... Alleen maar aan de MTX125 gewerkt
Hier wat foto's daarvan.
Foto van de schotel!!!
en ook van de plek waar de schokbreker komt.
Onderaan de bladen zit het smalste stuk, en bovenaan bij dat 90 graden bevestigingspunt komt het andere eind van de schokbreker.
Nu is tie dus veel te kort, maar we hebben besloten eerst af te wachten tot de eigenaar er weer is. Dan mag hij beslissen hoe we dat gaan doen.
filmpje als bonus
http://www.youtube.com/watch?v=ohwQb_BtmKc
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 14-7-2011 om 21:03 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
grasmaaier89 |
15-7-2011 20:22 |
Posts: 14412 |
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
grasmaaier89 |
27-7-2011 18:16 |
Posts: 14412 |
Kruppdate
Het motorblok is geïnspecteerd en we zijn tot onze stomme verbazing water tegengekomen IN het blok. Dus dat is niet goed
Daarna maar eens lekker wezen stomen! Wat is de lak goed btw Niet eraf te krijgen..
En daarna op laten halen om het te laten reviseren 2 ton is toch net iets teveel om te tillen met de hand. Lang leven heftrucks
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Frysk |
27-7-2011 18:33 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
grasmaaier89 |
27-7-2011 18:36 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Wat staat daar ? Cummins-Krupp ?
in onze Kraan (de 984) zit ook een dikke cummins, 10 liter, 509kw leuk blokje
Is dat een Liebherr toevallig? Want Cummins Krupp (t klopt dus wat je zegt) hebben veel bouwvoertuigen aangedreven in het verleden
En iets vergeten te vertellen Het word gereviseerd door een vent 70 en 90 jaar oud Jahoe
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Frysk |
27-7-2011 18:40 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 12747 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 10
|
|