Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - RVS Inbusbouten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - RVS Inbusbouten
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-fan 27-4-2011 19:43 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja ook wel diameter. alles wat je nodig bent wel


je bedoelt gewoon diameter van kop? als je m6 hebt hoelang is die diameter dan?
 
-simon- 27-4-2011 19:47 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


je bedoelt gewoon diameter van kop? als je m6 hebt hoelang is die diameter dan?


kan.
sleutel 10 is m6
sleutel 13 is m8
veel andere zul je aan je blok niet nodig hebben. en ik denk zelfs dat het allemaal m6 zal zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Marcooow 27-4-2011 19:48 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


je bedoelt lengte van bouten?


nee je hoofd, gvd mongol
 
faster than a bullet!
StefanB 27-4-2011 19:49 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


je bedoelt gewoon diameter van kop? als je m6 hebt hoelang is die diameter dan?


Ga je straks ook nog vragen hoe je een boutje los moet draaien?

Als je al te achterlijk bent om een paar bouten op te meten, kun je er beter vanaf blijven
 
E24 M30b35@GT3576
TSX-fan 27-4-2011 19:50 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


Ga je straks ook nog vragen hoe je een boutje los moet draaien?

Als je al te achterlijk bent om een paar bouten op te meten, kun je er beter vanaf blijven


pardon? ik vraag t gewoon hoor en ben ook niet gek ofzo.. als je geen antwoord wil geven hoeft het niet! maar iig bedankt
 
Marcooow 27-4-2011 19:51 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


pardon? ik vraag t gewoon hoor en ben ook niet gek ofzo.. als je geen antwoord wil geven hoeft het niet! maar iig bedankt


als je toch je oude blokbouten nog hebt, kun je die zo opmeten, hoef je niet hier te vragen
 
faster than a bullet!
PRO TUNING 27-4-2011 19:53 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]


wat zou je dan doen voor bouten?
ik heb nu gewone zeskant-bouten maar die gaan al beetje roesten..


Verchroomde flensbouten
 
MaXi-PuCh 27-4-2011 20:16 Print reply

Posts: 1531
bij mijn MT had ik gewoon overal 6hoek boutjes, en dat werkte allemaal prima bij het strippen. niks dol ofzo.
maar natuurlijk had ik ook een paar inbusjes voor vliegwielkapje enzo. nou die wouden echt lekker makkelijk los. bij bijna allemaal van de inbussen was het schroefdraad helemaal verneukt.
en dat komt echt niet door hoe ik er mee om ga.
bij nog andere inbussen heb ik die hele kop moeten bewerken met mn dremel en met de haakse slijper, omdat de kop zo maar dol was.

natuurlijk is het wel heel mooi, maar niet aan te raden.
al helemaal geen aluminium nemen. bij onze bromboer hadden ze een actie en kregen we een zakje met blauwe aluminium inbusmoeren. die hebben we gebruikt om de remhendels op het stuur te bevestigen van onze puch crosser. van die bouten (of eigenlijk schroeven ) was echt zomaar het schroefdraad én de kop helemaal dol.

ook ik hanteer het "vast is vast"

neem eerst van alle inbussen even één mee, en ga dan de kwaliteit er van testen.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
kenny77 27-4-2011 20:17 Print reply

Posts: 29286
Of verzinkte inbussen, als die na een jaar een beetje roest op zich hebben, koop je voor 3 euro weer een nieuwe set.
 
-simon- 27-4-2011 23:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
bij mijn MT had ik gewoon overal 6hoek boutjes, en dat werkte allemaal prima bij het strippen. niks dol ofzo.
maar natuurlijk had ik ook een paar inbusjes voor vliegwielkapje enzo. nou die wouden echt lekker makkelijk los. bij bijna allemaal van de inbussen was het schroefdraad helemaal verneukt.
en dat komt echt niet door hoe ik er mee om ga.
bij nog andere inbussen heb ik die hele kop moeten bewerken met mn dremel en met de haakse slijper, omdat de kop zo maar dol was.

natuurlijk is het wel heel mooi, maar niet aan te raden.
al helemaal geen aluminium nemen. bij onze bromboer hadden ze een actie en kregen we een zakje met blauwe aluminium inbusmoeren. die hebben we gebruikt om de remhendels op het stuur te bevestigen van onze puch crosser. van die bouten (of eigenlijk schroeven ) was echt zomaar het schroefdraad én de kop helemaal dol.

ook ik hanteer het "vast is vast"

neem eerst van alle inbussen even één mee, en ga dan de kwaliteit er van testen.


8.8 inbus is niks mis mee??
je moet idd niet van die gekleurde peperkoek boutjes van de brommerzaak hebben. maar normale inbusbouten is niks mis mee.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtx-motard 27-4-2011 23:09 Print reply

Posts: 14947
je kunt 8.8 RVS inbus kopen. maar monteer die dan met goede montage pasta anders draai je ze de volgende keer met schroefdraad en al uit.

of een iets mindere edele variant, verzinkte inbus bouten. let weer op de 8.8 kwaliteit want er is rotzooi genoeg te krijgen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
StefanB 27-4-2011 23:15 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
je kunt 8.8 RVS inbus kopen. maar monteer die dan met goede montage pasta anders draai je ze de volgende keer met schroefdraad en al uit.

of een iets mindere edele variant, verzinkte inbus bouten. let weer op de 8.8 kwaliteit want er is rotzooi genoeg te krijgen.


LoL 8.8 rvs bouten bestaan niet, dit is een aanduiding voor stalen bouten.

rvs bouten heb je in A2(304) en A4(316) het getal wat er achter staat in verhouding met de trekte.

A4-80 is de sterkste gangbare rvs bout. voor sommige maten moet je al naar a4-70
 
E24 M30b35@GT3576
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 27-4-2011 23:53 Print reply

Posts: 13700
Draai er nu maar gewoon verzinkte 8.8 in en niet moeilijk doen. Eer die geroest zijn mag je weer een 10tje hooguit uitgeven en half uurtje schroeven.
 

Dit topic is 1988 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved