Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Turbo of v6?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Turbo of v6?
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
Dit topic is 7431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-4-2011 22:31 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Zomaar even een hersenspinsel hoor:

Lpg ontbrand wat langzamer bij lage toeren dan benzine. Althans, dat zegt wikipedia. Als je dan met wasted spark rijdt, en de timingen van je nokkenas dusdanig zijn dat je voorontsteking vervroegd moet worden om geen backfire te krijgen..

Misschien dat je hem daardoor nooit net werkend krijgt.

Bovendien moet je ook een propere mapping maken voor je ontsteking.

Zoals ik zeg, gewoon wat hersenspinsels


weet zo snel niet of een m50 wasted spark heeft, weet alleen dattie hels is om op lpg te krijgen

 
Blukaap2 10-4-2011 22:51 Print reply

Posts: 9956
Op LPG met een mengstuk bedoel je, gasinjectie werkt ws prima :p
 
Stoere brommers
StefanB 11-4-2011 0:23 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



is gewoon multipoint injectie, lpg kan erop, maar is heel moeilijk door scherpe nokkenas en ontsteking, ik krijg m dr iig niet goed op aan het lopen... vandaar beter m20b25 pakken, heb je ook 170 pk

elektronica heb ik aangesloten na veel uitpluiswerk, maar heb nog een elektrische kmteller erop moeten bouwen om het werkend te krijgen


Wat voor problemen geeft een M50 dan meer boven een m20 volgens jou? zo'n M50 blok heeft juiste een tammere nokkenstok dan een M20 (2 kleppen per cilinder heb je gewoon meer nokkenas nodig,anders haal je niet genoeg flow boven in de toeren..) Dat is ook 1 v/d redenen waarom zo'n m50 zo mooi stationair loopt..

Dat je bij vb die elektrische km teller nodig hebt is hoogst wsch voor de traction control, dat kun je ook als een voordeel zien..

Zo'n moderne motor is wel wat meer werk met aansluiten, maar de voordelen wegen zeker wel op tegen de nadelen hier lijkt mij..

Kun je trouwens wat meer vertellen over je gas setup? ben wel benieuwd waar het probleem ligt.
 
E24 M30b35@GT3576

Dit topic is 7431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved