Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - NSR90 twin [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1204 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - NSR90 twin [Algemene vragen]
Pagina 18 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18Vorige pagina
Dit topic is 23858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 8-8-2012 17:57 Print reply

Posts: 2160
zo zijn er genoeg leuke dingen te bedenken. maar vaak beginnen mensen aan fantastische projecten met goeie ideeën, en naar een half jaartje hoor je er niks meer van. steken ze al hun geld in 4-takt bende voor dagelijks vervoer.

5-takt had ik laatst ook iets van gelezen. maar denk dat dat ook weer een idee is wat nooit afgemaakt word.

Kun je beter 1 brommer/motor project hebben en daar gewoon tijd aan besteden en doorzetten.


maar misschien praat ik wel allemaal onzin, want zit met een lege maag achter de pc en moeders is hamburgers halen
 
"Risico is extra leven"
kenny77 8-8-2012 18:03 Print reply

Posts: 29286
Eigenlijk moet je gewoon 1 vervoer hok hebben en dan 1 project ernaast om aan te werken.
Dat is het beste!

Ik begin gewoon aan te veel en heb daarnaast nog te veel zooi die onderhoud nodig heeft.
Dus duurt het altijd 10x zo lang voordat iets klaar is.
En zo als met de brommers, nu heeft het zo lang geduurd dat ik het vermogen wat eruit komt niet meer zo tof vind.
(uitzonderingen daar gelaten)

En daardoor ga ik er niet mee aan verder.
Maargoed, mito en 500cc project liggen ook alweer veels te lang en daarnaast heb ik nog 1000 en 1 dingen die ik graag zou willen maken.

Maar van de andere kant het heeft ook geen haast, staan 3 motoren en een paar brommers waar ik uit kan kiezen. Dus een noodzaak is er ook nog niet echt.
En het bedenken / ontwerpen vind ik vaak net zo leuk als erop te rijden.
Dus wat dat betreft vind ik het geen probleem.
 
NS1-Whisperer 8-8-2012 18:05 Print reply

Posts: 2160
achja, wat de ziel vreugde brengt.

ik lijk wel een jehova

Edit: VOER!!!

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 8-8-2012 om 18:06 uur.
 
"Risico is extra leven"
honda fryslan 16-9-2012 10:07 Print reply

Posts: 1914
Ivm je reactie op apriliaforum eis ik een update!
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
4takker 16-9-2012 10:08 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Eigenlijk moet je gewoon 1 vervoer hok hebben en dan 1 project ernaast om aan te werken.
Dat is het beste!

Ik begin gewoon aan te veel en heb daarnaast nog te veel zooi die onderhoud nodig heeft.
Dus duurt het altijd 10x zo lang voordat iets klaar is.
En zo als met de brommers, nu heeft het zo lang geduurd dat ik het vermogen wat eruit komt niet meer zo tof vind.
(uitzonderingen daar gelaten)

En daardoor ga ik er niet mee aan verder.
Maargoed, mito en 500cc project liggen ook alweer veels te lang en daarnaast heb ik nog 1000 en 1 dingen die ik graag zou willen maken.

Maar van de andere kant het heeft ook geen haast, staan 3 motoren en een paar brommers waar ik uit kan kiezen. Dus een noodzaak is er ook nog niet echt.
En het bedenken / ontwerpen vind ik vaak net zo leuk als erop te rijden.
Dus wat dat betreft vind ik het geen probleem.



dat is een heel bekend luxe probleem. ik heb er ook last van.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
markRD 16-9-2012 14:35 Print reply

Posts: 1181
Nog geen updates :(

Vergeef me voor de bemoeienis, misschien heb je er wat aan! Maar het lijkt me wel erg goed te doen!

Eerst zou ik een dikke aluminium schijf maken (met een gat erin) op het originele carter waar de onsteking normaal zat om het blok daar op te vullen. Daarna zou ik een rechte geslepen as pakken die precies door de keerringpassingen heen past zodat de twee carters precies naast elkaar zitten. Dan kun je het tweede carter zonder bak als het goed is van binnenuit de carterruimte met verzonken buiten vast schroeven aan die dikke aluminium plaat. (Misschien moet je het 2e carter nog wat vlak draaien een de buitenzijde, maar ach... das appeltje eitje voor jullie! Daarna 2 krukassen kapot zagen en 2 spiebaantjes erin, verloopstuk ertussen. Dan nog wat kloten met ontsteking en die updates hier posten!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 16-9-2012 om 14:36 uur.
 
kenny77 16-9-2012 16:36 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Ivm je reactie op apriliaforum eis ik een update!

Niks interessants hoor.
Heb een mini bike cilinder gekocht, daar wilde ik verder mee koekeloeren, geen haast verder.
(yz85 cilinders een tijdje terug verkocht, werd hem toch niet voor een 2 cilinder 80/90 cc)

Maar ik heb ondertussen alweer een leuk aanbod gehad voor spullen voor de DT175 , dus die gaat voor. Dit project wéér even aan de kant.

Maar sprinten begint toch weer te kriebelen en als ik dan toch weer laatste moet worden, dan wel met een interessant blokje.

Dus voorlopig doe ik niks updaten, als er pas meer spullen zijn en het ook echt wat gaat worden, tsja wanneer dat is, misschien achter 10 jaar???

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]dat is een heel bekend luxe probleem. ik heb er ook last van.


Wat hebben we het toch zwaar. :(

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Nog geen updates :(

Vergeef me voor de bemoeienis, misschien heb je er wat aan! Maar het lijkt me wel erg goed te doen!

Eerst zou ik een dikke aluminium schijf maken (met een gat erin) op het originele carter waar de onsteking normaal zat om het blok daar op te vullen. Daarna zou ik een rechte geslepen as pakken die precies door de keerringpassingen heen past zodat de twee carters precies naast elkaar zitten. Dan kun je het tweede carter zonder bak als het goed is van binnenuit de carterruimte met verzonken buiten vast schroeven aan die dikke aluminium plaat. (Misschien moet je het 2e carter nog wat vlak draaien een de buitenzijde, maar ach... das appeltje eitje voor jullie! Daarna 2 krukassen kapot zagen en 2 spiebaantjes erin, verloopstuk ertussen. Dan nog wat kloten met ontsteking en die updates hier posten!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 16-9-2012 om 14:36 uur.

Het is zeker goed te doen! Kan ook vrij snel klaar zijn om eerlijk te zijn. Maar het kost wel geld en dat stop ik liever in de motoren.

Dit is gewoon een leuk project om over te fantaseren , af en toe weer eens wat te kopen, zonder deadline.

zo met een alu plaat kan inderdaad, met de krukas koppeling had Olaf ook wat moois op bedacht, maar dat gelde voor een honda krukas. Denk dat ik die niet ga gebruiken.

Maargoed dus geen updates, aangezien er niks interessants te melden valt.
Zoals gewoonlijk.
 

Dit topic is 23858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved