Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Manta B i400 Replica Project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1143 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Manta B i400 Replica Project [Algem...
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 21-3-2012 20:18 Print reply

Posts: 2183
Vandaag de hele middag aan de manta gewerkt.
Helaas was de pasvorm van de buitenbalk aan de bestuurderskant nogal om te huilen. Dus heb wat meer werk gehad om hem netjes aan te passen, maar is uiteindelijk nog goed gelukt. Wat nu nog rest aan de voorzijde is de kriksteun maken. Daarna kan ik langzaamaan verder naar achteren gaan werken met lassen

foto's in fotogedeelte

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 21-3-2012 om 20:18 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 1-4-2012 20:21 Print reply

Posts: 2183
Zo, vandaag weer lekker dagje aan de manta gewerkt.

Toch de hele dag bezig geweest, maar echt gigantisch veel is er niet gebeurd.
Tijdens het drogen van de primer van de kriksteun, heb ik alvast de linker achterwielkuip helemaal schoon gekrabd.
Is nog behoorlijk goed, alleen bij het gordelpunt voor de achterbank zit wat rot (zoals bij iedere manta) en nog een klein gaatje in het midden, maar die kan ik denk ik zo wel dichtlassen.

Daarna heb ik de kriksteun erop gelast, en vervolgens de a-stijl weer dichtgemaakt. Ook afwateringsgaten onderin de a-stijlen teruggeboord.

foto's @ fotogedeelte
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 24-6-2012 18:46 Print reply

Posts: 2183
zo, update is lange tijd uitgeweest, maar nu weer in orde. Alle dingen die ik gedaan heb staan in de laatste 3 fotopagina's.

Een hoop laswerk, en het opbouwen van de complete vooras
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Royal Club 25-6-2012 8:49 Print reply

Posts: 60390
hoeveel kilometer lasdraad en hoeveel vierkante meter plaatwerk heb je al in die auto zitten nu?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx_owned 25-6-2012 17:59 Print reply

Posts: 2183
eigenlijk al teveel en er komt nog steeds bij...
Maar toch langzaamaan komt het einde in zicht gelukkig, en dan lekker opbouwen en alles inpassen/pasmaken.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 11-9-2012 20:00 Print reply

Posts: 2183
Zo, inmiddels heb ik de bmw as thuis liggen en ben ik ook alvast begonnen met kijken hoe dit uitkomt.
En ik moet zeggen, ik zie het wel zitten. De schokdemperpunten op de draagarm en op de auto komen zo goed als overeen, er zal hooguit een spacertje tussen moeten komen. Het veerpunt op de carrosserie zal enkele centimeters naar buiten verplaatst moeten worden, en eventueel ook naar onderen toe. De foto's spreken voor zich. Nu moet ik eerst bij een gewone BMW E30 gaan meten hoe hoog het subframe ten opzichte van de carrosserie geplaatst moet worden. Dit is ook belangrijk omdat de E30 ophanging bij het inveren negatief camber krijgt, dus om belachelijke bandenslijtage en minder weggedrag te voorkomen zal ook hier rekening mee gehouden moeten worden. Ik schat dat een normale E30 en een Manta kwa gewicht en aslasten niet heel erg veel afwijken. Dit ga ik verder uitzoeken, en aan de hand daarvan kan ik berekenen (icm de stijfheid van de veren) hoe veel ik zal moeten compenseren.

foto's in fotogedeelte

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 11-9-2012 om 22:43 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
- Han - 12-9-2012 15:01 Print reply

Posts: 9667
moooooooi ben!
 
<10.000 posts
mtx_owned 12-10-2012 20:01 Print reply

Posts: 2183
zo, weer met de as bezig geweest.

Heb eerst maar eens de bevestigingsogen van de middenbrug afgezaagd en dichtgelast met 3mm plaat.

verder ga ik kokers lassen met bussen erop die weer aan de brug komen en op de originele manta punten komt te zitten (zoals giuliettaevo het heeft gezegd). Voor dan ga ik eerst de originele manta as terugzetten, de auto op de wielen zetten en gewicht erin (motor, stoelen, ruiten, kofferklep enz.) Dan kan ik vanuit het hart van de naaf verschillende maten opnemen want zo moet de auto komen te staan (-60mm). Vanuit daar kan ik dat alles vertalen naar hoe de draagarmen van de bmw as zullen moeten komen. Daarna kan ik deze er op gaan maken, en vervolgens de draagarmen juist uitlijnen, zodat er tijdens rustpositie geen negatief camber en toe-in ontstaat. Het lijkt tot nu toe op dit moment erg waarschijnlijk dat ik de ophanging op de middenbrug aan zal moeten passen hiervoor. Voor het lengteverschil van de schokdempers, en omdat ik graag de gele koni's toch gebruik zullen er waarschijnlijk torentjes in de wielkasten gelast worden, om dit verschil op te vangen. Maar dit zal zich allemaal nog gaan wijzen zodra ik gemeten heb en eraan begin.

Zo, ik heb nu even een paar foto's gemaakt waar het 'probleem' wat duidelijker wordt:

De balken zullen nog een stukje uitgestukt worden, zodat er meer plaats is voor de draagarmen en de brug nog een paar cm lager komt te zitten.

Zoals te zien zal de auto in rustpositie straks veel te veel negatief camber hebben. Dat zal waarschijnlijk opgelost worden door het binnenste punt van de draagarm te verzetten waardoor het wiel rechter komt te staan.

Het lijkt erop dat de brug van BMW het laagste punt van de auto zal worden. in principe vind ik dit niet zo'n probleem, aangezien die het dan zal ontgelden in plaats van de bodem.

Foto's in fotogedeelte.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
CCis 14-10-2012 17:39 Print reply

Posts: 36
Ziet er echt super uit.
Welke laspost gebruik je?
 
Leen 14-10-2012 19:30 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
zo, weer met de as bezig geweest.

Heb eerst maar eens de bevestigingsogen van de middenbrug afgezaagd en dichtgelast met 3mm plaat.

verder ga ik kokers lassen met bussen erop die weer aan de brug komen en op de originele manta punten komt te zitten (zoals giuliettaevo het heeft gezegd). Voor dan ga ik eerst de originele manta as terugzetten, de auto op de wielen zetten en gewicht erin (motor, stoelen, ruiten, kofferklep enz.) Dan kan ik vanuit het hart van de naaf verschillende maten opnemen want zo moet de auto komen te staan (-60mm). Vanuit daar kan ik dat alles vertalen naar hoe de draagarmen van de bmw as zullen moeten komen. Daarna kan ik deze er op gaan maken, en vervolgens de draagarmen juist uitlijnen, zodat er tijdens rustpositie geen negatief camber en toe-in ontstaat. Het lijkt tot nu toe op dit moment erg waarschijnlijk dat ik de ophanging op de middenbrug aan zal moeten passen hiervoor. Voor het lengteverschil van de schokdempers, en omdat ik graag de gele koni's toch gebruik zullen er waarschijnlijk torentjes in de wielkasten gelast worden, om dit verschil op te vangen. Maar dit zal zich allemaal nog gaan wijzen zodra ik gemeten heb en eraan begin.

Zo, ik heb nu even een paar foto's gemaakt waar het 'probleem' wat duidelijker wordt:

De balken zullen nog een stukje uitgestukt worden, zodat er meer plaats is voor de draagarmen en de brug nog een paar cm lager komt te zitten.

Zoals te zien zal de auto in rustpositie straks veel te veel negatief camber hebben. Dat zal waarschijnlijk opgelost worden door het binnenste punt van de draagarm te verzetten waardoor het wiel rechter komt te staan.

Het lijkt erop dat de brug van BMW het laagste punt van de auto zal worden. in principe vind ik dit niet zo'n probleem, aangezien die het dan zal ontgelden in plaats van de bodem.

Foto's in fotogedeelte.

guilletaevo als in remco met e30 met saab b204l?

 
mtx_owned 6-6-2013 18:30 Print reply

Posts: 2183
De guiliettaevo die ook een kadett en golf 1 met e30 achteras uitgerust heeft, zal m vast wel zijn die jij bedoeld.

anyway, lang niks gepost. Is ook een lange tijd niks gebeurd, maar heb laatst de draad weer eens opgepakt en alle foto's in het fotogedeelte gezet. Laatste 3 pagina's is alles nieuw.

 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
kenny77 6-6-2013 23:20 Print reply

Posts: 29286
Ziet er allemaal goed uit.
 
NS1-Whisperer 7-6-2013 16:12 Print reply

Posts: 2160
Netjes
 
"Risico is extra leven"
mtx_owned 10-6-2013 0:07 Print reply

Posts: 2183
zo, het binnenwerk van het dak kaal gemaakt en vervolgens in de roeststop en chassis coating gezet. Alleen de zijflapjes van de paravan aan beide kanten nog teruglassen en dan kan de nieuwe dakhuid erop
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Royal Club 10-6-2013 2:26 Print reply

Posts: 60390
had je niet beter gewoon een nieuw chassis kunnen lassen? :p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 13523 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved