Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Manta B i400 Replica Project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Manta B i400 Replica Project [Algem...
Pagina 6 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 3-7-2011 22:37 Print reply

Posts: 2183
@ der chef

klopt, eddie uit almelo is dat ja, heeft erg veel spul liggen.

@ thijsse

de klauwen die ik heb zijn van een golf 4, en de ombouw geldt alleen voor klauwen van golf 2/3 gti (girling 38). Maar kon toevallig voor een mooie prijs mooie golf 4 klauwen kopen, en deze zijn ook een stuk beter als die van 2/3, roesten niet en gaan minder snel vastzitten. Ik wil dus graag deze klauwen gebruiken, en ook de bmw schijven erbij, dus dat betekent voor mij gewoon de adapters aanpassen en laten maken, fluitje van een cent en is ook nog meteen de goedkoopste optie ook
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 25-7-2011 21:49 Print reply

Posts: 2183
kleine update weer, heb het de laatste tijd erg druk en weinig tijd om aan mijn eigen auto te werken.

Heb de golf 4 klauwen nu passend, nieuwe adapterplaten ook al getekend, is nu een kwestie van snijden, paar assen draaien en monteren. Ook heb ik de as maar alvast ontdaan van alle oude troep, cardanolie en bitak, dus die is ook klaar voor te stralen.

foto's in het fotogedeelte
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 8-8-2011 20:52 Print reply

Posts: 2183
zo, de afgelopen dagen nog wat kleine dingetjes gedaan.

Heb de stabilisatorstangen en bevestigingen ontdaan van bitak, ook de panhardstang.
Deze wordt verstelbaar, dus heb m al doorgesneden, nu nog even inkorten en M16 draadeind in maken.
Ook ben ik met de staartstukken bezig geweest. Heb de flenzen op de pijpen gelast, gevlakt en de kamer voor de keerring uitgedraaid.
Nu rest alleen nog plaatje erop maken voor de bevestiging van de remslang, en de rubbers pasmaken.

aantal foto's van staartstuk zover in fotogedeelte.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 23-8-2011 21:19 Print reply

Posts: 2183
Zo, nog een aantal dingen gedaan aan de achteras. Zo heb ik de constructie voor de staartstukken af, moet alleen nog wat netter opgelost worden met busjes in plaats van een aantal ringen. Ook heb ik oortjes eraan gelast voor de bevestiging van de remslang. De adapterplaten voor de remklauwen waren ook klaar, deze heb ik meteen even geboord en de klauw gepast, en ik moet zeggen, ze passen perfect. Heb het opgelost met tapeinden die ik in de adapters draai, en de ruimte opgevuld met bussen. De adapters zijn van staal S355, dus een stuk sterker als het standaard S235

foto's op laatste 2 pagina's van fotogedeelte
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 23-8-2011 21:24 Print reply

Posts: 17929
die remklauwadapter heb je erg ver uitgevuld, dit had ik toch anders gedaan... en hoe ge ja ooit je remslang nog vervangen? aangezien je m vasgelast hebt:P
 
mtx_owned 23-8-2011 21:32 Print reply

Posts: 2183
hij staat ongeveer 2 cm van de as af, en de tapeinden zijn van behoorlijk sterk staal, ik ben er niet zo bang voor dat daar iets mis mee gaat. maargoed, goede ideeen om het anders te doen zijn natuurlijk altijd welkom

oja, en die remslang zit niet vastgelast:P dat lijkt zo. Dat is een stukje strip wat ervoor zorgt dat de slang niet kan gaan draaien

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 23-8-2011 om 21:35 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
rensss 23-8-2011 22:26 Print reply

Posts: 1110
Zeker mooi project, leuk omdat je dit soort projectjes weinig ziet.

Mooi
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
mtx_owned 25-8-2011 21:57 Print reply

Posts: 2183
zo, staartstuk nog even aangepast, extra rubber gemonteerd. Ook de andere klauw op de as gepast.

foto's in fotogedeelte.

check ook even mijn andere topic binnen dit project, vraagje aan de BMW kenners!

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 25-8-2011 om 21:59 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 14-9-2011 23:24 Print reply

Posts: 2183
Heb m16 draadeind binnen, dus kan binnenkort de panhardstang verstelbaar maken.
Heb de rotte veerschotel op de achteras maar eens onder handen genomen. Achterkant stuk nieuw plaat ingezet, en zelf de hele schotel nagemaakt, wat een werk zeg! Maargoed, nu is het af
Wat nog rest aan de achteras is even oogjes oplassen, en remslangen op maat laten maken (golf 4 banjo -> manta)
Heb de schotel nog even verder afgewerkt tot ie helemaal naar mijn zin was.
Ineens zag ik iets wat mij niet zo beviel. Aangezien 1 schotel al ooit is vervangen, is dit geen originele. Nu kwam ik er plots achter dat de schokdemperbevestiging bij de immi schotel een stuk hoger was als bij de originele.
Dus deze maar afgeslepen, verlengt en op de zelfde hoogte als de ori schotel teruggelast. Om er zeker van te zijn dat hij niet gaat verbuigen heb ik er nog even een schoordriehoekje tussen gelast, dus dat zit ook weer goed.

en die schijtlas die iemand ooit gelegd heeft bij die schotel moet ik nog even netjes maken.

Foto's laatste pagina fotogedeelte
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
jr customs 14-9-2011 23:39 Print reply

Posts: 1057
echt goed bezig, wel veel werk voor wat je er aan over houdt maar leuk om te volgen
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-9-2011 19:09 Print reply

Posts: 17929
hmm, je ziet nog erg veel las aan die schotels, goed insmeren met teer dan

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 15-9-2011 om 19:09 uur.
 
mtx_owned 15-9-2011 19:59 Print reply

Posts: 2183
het is op dit moment al minder, heb het nog even beter afgewerkt. Maar inderdaad, beetje maskeren moet toch
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 17-10-2011 18:07 Print reply

Posts: 2183
gisteren even op pad geweest en wat leuks opgehaald:



c20let motor, lekker vers met nieuwe turbo, grotere intercooler erbij, oliekoeler en alle piping, aangepaste aandrijfas met schuifstuk en sfi vervanger van irmscher. En als klap op de vuurpijl een M3 sportbak erbij

ook nog even panhardstang verstelbaar gemaakt in de tussentijd, en mn rvs slangen van golf 4 klauwen naar manta leiding liggen ook op de plank

foto's komen er nu aan in t fotogedeelte
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mtx_owned 1-11-2011 21:40 Print reply

Posts: 2183
nog een kleinigheidje gedaan vandaag, even de achteras kaal gemaakt met de staalborstel op de slijptol. rest is voor 't straalapparaat. Hoop eind van t weekend de assen in de lak te hebben

Foto's in de fotogallery
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-11-2011 21:42 Print reply

Posts: 13700
Mag wat kosten
 

Dit topic is 13519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved