Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Manta B i400 Replica Project [Algem...
|
Pagina 5 van 10
|
Dit topic is 13517 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
4takker |
19-4-2011 19:48 |
Posts: 2395 |
wtf zelf bouw draagarmen
word het verder nog wat met die bolide?
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
mtx_owned |
19-4-2011 19:49 |
Posts: 2183 |
update:
Straalcabine aangeschaft, en alle draagarmdelen van de vooras gestraald. Ook de fuseestukken zijn gestraald en al in de primer gezet. Ben begonnen aan de complete vooras te verstevigen en doorlassen. De draagarmen zijn zover klaar, nu ben ik de as zelf nog aan het stralen. Daarna las ik nog schijven op de vooras zelf op de plaatsen waar de onderste draagarmen en de langsdragers aan de as gebout zitten, omdat deze al helemaal uitgescheurd zijn. Natuurlijk eerst repareren met plaatstaal. Ook op de bevestigingsgaten van de blokken waarmee de as aan de kokers gebout zit, worden schijven opgelast. Ook las ik hier aan de koker 2 stukken U profiel, onder 45/60 graden afgezaagd. Dit zodat de vooras bij de kokers op 3 punten vast zit aan de carosserie. Aan de achterkant bij de langsdragers pers ik aluminium bussen in, die 3mm excentrisch geboord zijn, om de 3mm verplaatsing van de langsdragers op te vangen
nieuwe foto's van het werk zover op de laatste 2 pagina's
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mtx_owned |
19-4-2011 19:57 |
Posts: 2183 |
gaat zeker wat worden, maar blijft natuurlijk een langdurig project he. Zijn niet echt zelfbouw draagarmen, maar ik ben ze wel aan het verstevigen. Tijdens demontage van de vooras moest ik toch concluderen dat alle bevestigingsgaten al aan het uitscheuren waren, en sommigen zelfs al totaal verdwenen waren. Ook waren de draagarmen op diverse plaatsen aan het scheuren.. Nu los ik dat probleem op door ze te repareren, en meteen a la ascona 400 preparatie door te lassen en verstevigen
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
maerijn |
19-4-2011 22:10 |
Posts: 2455 |
Hij wordt toch wel groen hé
|
|
|
|
mtx_owned |
20-4-2011 22:22 |
Posts: 2183 |
staan weer nieuwe foto's bij van het verstevigen en repareren van de vooras zelf. Wat nog rest is het doorlassen op de naden, en de veertorens inkorten
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
20-4-2011 23:33 |
Posts: 8591 |
geil man.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
- Han - |
9-6-2011 1:33 |
Posts: 9667 |
goed bezig ben!
|
|
<10.000 posts |
|
mtx_owned |
20-6-2011 23:07 |
Posts: 2183 |
zo, weer even een kleine update. Heb het de laatste tijd even druk gehad met school, maar nu heb ik zo goed als vakantie.
Ben dus begonnen met doorlassen van een aantal achterasdelen, foto's staan in foto gedeelte. Heb inmiddels ook epoxyprimer, dus de assen kunnen binnenkort ook in de lak. Achteras zelf nog even niet, aangezien ik hier nog een veerschotel van moet lassen, en de golf 4 klauwen die ik gekocht heb nog moet passen. Ook heb ik de flenzen klaar en de pijp 70x3 binnen om de stalen staartstukken te kunnen gaan maken.
Ben ook begonnen met bodem kaalsteken, want die bitak krijg je niet weggestraald. is bijna klaar, daarna hele carroserie stralen.
meer foto's volgen uiteraard nog.
oja, en mijn voorremklauwen hebben ook een nieuw kleurtje gekregen, verkeerspaars/roze, liggen nog bij kameraad van me, zodra ze terug zijn foto's naturlijk
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 20-6-2011 om 23:17 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mtx_owned |
30-6-2011 21:11 |
|
Sypie_Honda |
30-6-2011 21:29 |
Posts: 13830 |
hehe baas pers lijkt me ook wel lux pompje en cilinder of niet? enerpac oid?
paarse klauwen zijn ook vet
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mtx_owned |
30-6-2011 21:43 |
Posts: 2183 |
hey sypie, cilinder en pomp zijn van Holmatro, tot 720 bar. moet die pers nog wel ff stralen en dan een leuk lakje erop, maar dat doe ik later wel een keer
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mtx_owned |
2-7-2011 20:06 |
Posts: 2183 |
zo, vandaag even mijn golf 4 klauwen opgehaald.
natuurlijk meteen testen ofdat het past in combinatie met de bmw schijven, en helaas past het niet.
maargoed, geen probleem, even met hout aan de slag en goed meten om de nieuwe afmetingen van de adapterplaat te bepalen, en dan laten snijden. Ook zitten voor de golf 4 klauwen de adapterplaten te ver aan de buitenkant van de as, deze moeten dus 20mm richting het differentieel verplaatst worden. Hier ga ik even iets creatiefs voor draaien zodat ook dat probleem weer opgelost is. Ben van plan om een as te draaien die je aan 1 kant in de adapter last, en aan de andere kant een draadstuk heeft, zodat je deze tegen de as kan bouten
natuurlijk even fototje van de werkzaamheden:
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 7-7-2011 om 22:41 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Marcooow |
2-7-2011 22:42 |
Posts: 5713 |
mooi
|
|
faster than a bullet! |
|
der Chef |
3-7-2011 10:40 |
Posts: 3265 |
Die eddy waar je een aantal onderdelen van hebt komt die uit Almelo?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
3-7-2011 11:02 |
Posts: 17929 |
die golfklauwen ombouw staat toch gewoon op mantacabrio.nl? incl de schijven die je moet hebben enzo
|
|
|
|
Dit topic is 13517 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 10
|
|