Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Manta B i400 Replica Project [Algem...
|
Pagina 2 van 10
|
Dit topic is 13518 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
koekie - Administrator |
1-6-2010 20:43 |
|
mtx_owned |
2-6-2010 18:22 |
Posts: 2183 |
zo mijnheren,
heb net ff een plaatje geschoten van de computer wie kan me vertellen wat het voor iets is?
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mtx_owned |
4-6-2010 20:22 |
Posts: 2183 |
jaaa sinterklaas is vandaag langsgeweest omdat ik zo zoet was. Als beloning kreeg ik mijn koni geel met -60mm veren binnen
foto staat in het foto gedeelte
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 4-6-2010 om 20:23 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Leen |
4-6-2010 20:28 |
Posts: 26877 |
ontronic ecu?
waarom koni en geen bilstein?
ik heb echt slechte ervaringen met die kutkoni's, de bilsteins die ik onder de ascona had alleen maar lof over.
|
|
|
|
mtx_owned |
4-6-2010 20:31 |
Posts: 2183 |
ik heb met beide nog geen ervaring. De koni's zijn naar mijn weten toch wel wat goedkoper als de bilstein's. En omdat de meeste jongens met koni rondrijden en er tevreden over zijn, wou ik die ook proberen. Het is sowieso beter als OEM.
Misschien dat ik de volgende set schokbrekers voor bilstein ga, of als de koni's me niet aanstaan, en als mijn budget het toelaat
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mtx_owned |
7-8-2010 15:47 |
Posts: 2183 |
update, eindelijk weer wat aan de manta gedaan. Er is nu veel plaats in de garage, dus het project is nu serieus aan de gang.
Heb inmiddels klauwen voor de vooras binnen, komen van een vectra 2000 af. De lak is echt slecht, en kan ik er zo met ene plamuurmes afsteken/schrapen. En omdat ook overal roest onder de lak uitkomt, heb ik maar besloten de hele auto te stralen
foto's staan in het fotogedeelte
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 7-8-2010 om 15:47 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mtx_owned |
9-8-2010 21:28 |
Posts: 2183 |
Zo, vandaag heel de dag bezig geweest met de uitbouwen. Heb nu aan het eind van de dag eindelijk aan 1 kant de uitbouw eraf. Wat een enorme beunhazerij is dat geweest zeg:P:P Omdat foto's meer zeggen als woorden staan deze erbij in het fotogedeelte.
ik vond het al gek dat ik de parkers waarmee de uitbouw vast zat niet kon vinden. Blijkt dus dat de hele uitbouw volgepurd en geplamuurd is, en ik vind er ook nog allemaal papier en schuurpapier bij in:P Ook moest ik aan de buitenkant gaten boren om bij de parkers te kunnen.
Morgen ga ik verder met de andere kant verwijderen. Wordt dus weer een hoop polyesterwerk om het weer netjes te krijgen, omdat het allemaal toch wel wat kapot gegaan is, en omdat er emmers plamuur opzaten. Ik ben van plan bussen in de uitbouwen en skirts te maken met draad, zodat ik voortaan alles aan de auto kan bouten
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Joel_koningslust |
9-8-2010 21:59 |
Posts: 14514 |
das klote he als je denkt dat je wat koopt dat "redelijk netjes en hard" is maar het toch niet blijkt te zijn
gelukkig kocht ik mn kadett met de gedachte dat hij snotrot zou zijn... dat bleek dus ook het geval.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Leen |
9-8-2010 22:33 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
Zo, vandaag heel de dag bezig geweest met de uitbouwen. Heb nu aan het eind van de dag eindelijk aan 1 kant de uitbouw eraf. Wat een enorme beunhazerij is dat geweest zeg:P:P Omdat foto's meer zeggen als woorden staan deze erbij in het fotogedeelte.
ik vond het al gek dat ik de parkers waarmee de uitbouw vast zat niet kon vinden. Blijkt dus dat de hele uitbouw volgepurd en geplamuurd is, en ik vind er ook nog allemaal papier en schuurpapier bij in:P Ook moest ik aan de buitenkant gaten boren om bij de parkers te kunnen.
Morgen ga ik verder met de andere kant verwijderen. Wordt dus weer een hoop polyesterwerk om het weer netjes te krijgen, omdat het allemaal toch wel wat kapot gegaan is, en omdat er emmers plamuur opzaten. Ik ben van plan bussen in de uitbouwen en skirts te maken met draad, zodat ik voortaan alles aan de auto kan bouten
zo hoort het normaal gesproken ook, maar dan met rvs popnagels ipv parkers.
wat ik zelf veel mooier vind is de uitbouw vastkitten, ff tijdelijk vasthangen met parkers en dan helemaal wegschuren ipv de naad dichtplamuren.
|
|
|
|
-Viking |
9-8-2010 22:34 |
Posts: 1415 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
das klote he als je denkt dat je wat koopt dat "redelijk netjes en hard" is maar het toch niet blijkt te zijn
gelukkig kocht ik mn kadett met de gedachte dat hij snotrot zou zijn... dat bleek dus ook het geval.
Lijkt mijn kadett wel
|
|
Knäckebröd!! |
|
mtx_owned |
9-8-2010 22:53 |
Posts: 2183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
zo hoort het normaal gesproken ook, maar dan met rvs popnagels ipv parkers.
wat ik zelf veel mooier vind is de uitbouw vastkitten, ff tijdelijk vasthangen met parkers en dan helemaal wegschuren ipv de naad dichtplamuren.
ik ga het nu met stukken draadeind doen die ik in de uitbouw vastzet. dan kan ik hem gewoon van binnenuit de auto vastbouten, dan met een minirupsje kit ertussen, en dan weer gewoon de naad afkitten. Misschien dat ik achteraf nog beslis om het op jou manier te doen, maar voor nu heb ik het nog even zo gepland. iig zeker met de draadeindjes. Hoe ik de achterbumper straks weer pas ga maken weet ik nog niet, misschien dat ik nog voor een normale 400 bumper ga.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Leen |
9-8-2010 22:55 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]
ik ga het nu met stukken draadeind doen die ik in de uitbouw vastzet. dan kan ik hem gewoon van binnenuit de auto vastbouten, dan met een minirupsje kit ertussen, en dan weer gewoon de naad afkitten. Misschien dat ik achteraf nog beslis om het op jou manier te doen, maar voor nu heb ik het nog even zo gepland. iig zeker met de draadeindjes. Hoe ik de achterbumper straks weer pas ga maken weet ik nog niet, misschien dat ik nog voor een normale 400 bumper ga.
als je voor draadeindjes gaat zou ik wel alles rvs pakken en zeer goed afkitten rondom de geboorde gaten.
anders sta je over 2 jaar weer aan je auto te lassen.
geloof me, kitten is de enige optie.
|
|
|
|
mtx_owned |
9-8-2010 22:58 |
Posts: 2183 |
hele auto wordt ook gestraald, en dan meteen in de epoxy gezet. Dan na het laswerk ook weer een keer, en voor de laklaag nog epoxyprimer. Als het goed is roest hij dan ook niet meer
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mtx_owned |
15-9-2010 21:03 |
Posts: 2183 |
even een paar foto's van afgelopen tijd gepost. Heb inmiddels ook de bitumen uit de nieuwe basis verwijderd. Heb nog een aantal leuke nieuwe dingen gekocht, zandstraler van 80liter op 10bar, nieuwe compressor erbij van 4kw, en nog een mooie originele achterbumper met kentekenbevestiging onder de bumper, en adapterplaten voor de golf klauwen op de achteras te monteren Ook heb ik via ebay in duitsland een ZF 45% platensper op de kop getikt. foto's volgen nog
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
grasmaaier89 |
15-9-2010 21:40 |
Posts: 14412 |
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
Dit topic is 13518 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 10
|
|