Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda CDI tuning [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 638 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda CDI tuning [Algemene vragen]
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ikkejw 28-5-2010 0:49 Print topicpost

Posts: 9886
Welkom bij mijn project 'Honda CDI tuning'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

XDr4g0nX 28-5-2010 1:11 Print reply

Posts: 3526
Dus over een tijdje moeten we bij jou zijn voor de JWI?

Ben benieuwd JW, succes.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Tobias Verhoef 28-5-2010 7:51 Print reply

Posts: 1832
Echt top dat je dit doet want er is echt enorm veel onduidelijkheid over de cdi's van honda

Ga je het trouwens ook met verschillende cc's cdi's proberen?
En bijv hoog en laag toerige setups?
Ben je ook voor plan een NS1 onsteking te proberen of zie je dat nog wel.

Echt top dat je dit doet

Hij staat in m'n watchlist

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 28-5-2010 om 7:52 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Frysk 28-5-2010 11:12 Print reply

Posts: 34930
Ik ben al bezig een extra NS1 CDI te regelen, pulken we die binnenkort ook eens uit elkaar

alles moet ff in een faq komen te staan
 
giggitybyte
ikkejw 28-5-2010 16:11 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Echt top dat je dit doet want er is echt enorm veel onduidelijkheid over de cdi's van honda

Ga je het trouwens ook met verschillende cc's cdi's proberen?
En bijv hoog en laag toerige setups?
Ben je ook voor plan een NS1 onsteking te proberen of zie je dat nog wel.

Echt top dat je dit doet

Hij staat in m'n watchlist

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 28-5-2010 om 7:52 uur.



het mooiste zou zijn om een CDI instelbaar te maken, zodat ie op elke setup goed loopt

NS1 ontsteking ga ik ook naar kijken, maar MT ontsteking vind ik net ff wat interressanter

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 28-5-2010 om 16:12 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
BenjaminDG 19-6-2010 21:50 Print reply

Posts: 4605
In hoeverre is een orginele Honda CDI en een MPS-300 CDI begrenst?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 19-6-2010 22:07 Print reply

Posts: 29286
tenzij je een posh cdi regelt



zou ik die originele ontsteking eraf halen en een hpi erop klappen.

zeker voor circuit gebruik.
 
BenjaminDG 19-6-2010 22:08 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
tenzij je een posh cdi regelt

afbeelding

zou ik die originele ontsteking eraf halen en een hpi erop klappen.

zeker voor circuit gebruik.


Ik neem aan dat die posh cdi haast even veel kost als een hpi?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 19-6-2010 22:10 Print reply

Posts: 29286
moeilijk te vinden, voornamelijk in japan te vinden voor die nsr50 mini's.
zijn geloof ik niet eens zo duur, maar hpi is wel makkelijker te verkrijgen.
 
BenjaminDG 19-6-2010 22:14 Print reply

Posts: 4605
Wat kost een 2dehandse hpi ongeveer dan?
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 19-6-2010 22:17 Print reply

Posts: 29286
125 euro ofzo is gemiddeld, zit soms lager soms hoger.

als ik het geld op het moment had gehad was ik voor deze gaan kijken: http://link.marktplaats.nl/355830345


 
ikkejw 19-6-2010 22:47 Print reply

Posts: 9886
de bedoeling van dit project is natuurlijk om zelf een CDI te maken, of de originele CDI aan te passen, zodat je die dure dingen niet hoeft te kopen en je je ori ontsteking kunt houden



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
In hoeverre is een orginele Honda CDI en een MPS-300 CDI begrenst?


niet 'begrensd' in de zin van een toerenbegrenzer, maar de curve die hij aanhoudt is gewoon niet geschikt voor snellere setups.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
BenjaminDG 19-6-2010 22:49 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
de bedoeling van dit project is natuurlijk om zelf een CDI te maken, of de originele CDI aan te passen, zodat je die dure dingen niet hoeft te kopen en je je ori ontsteking kunt houden



[...]


niet 'begrensd' in de zin van een toerenbegrenzer, maar de curve die hij aanhoudt is gewoon niet geschikt voor snellere setups.


Geldt dit ook voor de mps-300 cdi?

Dit zou wel intressant zijn voor veel leden hier (waaronder ik) omdat ik niet het geld heb om een binnenrotor te kopen.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-6-2010 om 22:50 uur.
 
Vlaanderen vrij!
ikkejw 22-8-2010 19:44 Print reply

Posts: 9886
ik heb een mogelijke CDI aanpassing gevonden



precies daar zit een dun (0.5mm) koperdraadje, op zo'n 8-9mm diep. als je die doorboort heb je misschien een vroegere ontsteking op hoge toeren.

ik heb het zelf nog niet getest, mijn ouders hebben namelijk liever niet dat ik zondags straalgas over het erf spaan

van die 7.5mm vanaf de onderkant zou je ook 7 of 6 mm kunnen maken, dan heb je meer kans dat je het draadje raakt, maar ook de weestand die er vlak voor zit (en dat wil je niet)

dit gaat trouwens over de CF405A CDI, kan best zijn dat het bij andere types weer helemaal anders is.

edit:
het werkt!!! en het gaat echt godallemachtigst HARD!!

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 22-8-2010 om 20:25 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
XDr4g0nX 22-8-2010 21:30 Print reply

Posts: 3526
Cool, hoeveel winst heb je hier nou precies mee gehaald?
 
Signature: [==||========] 20% complete
Gerard1793 22-8-2010 21:47 Print reply

Posts: 4006
Die CF405A, is dat de originele CDI voor een MT?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!

Dit topic is 4133 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved