Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - tandwiel 72 op brommer [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 683 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - tandwiel 72 op brommer [Algemene vr...
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 22-5-2010 19:19 Print reply

Posts: 14514
omdat je veels te snel over je toeren heen gaat, met teveel toeren ga je ook langzamer
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-simon- 22-5-2010 19:20 Print reply

Posts: 8211
leuk zo als een dolle door je versnellingen heen en amper harder optrekken en op top gaan als een std brommer.
72 achterop is leuk voor de cross maar niet voor over de weg.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kpotmake 22-5-2010 19:22 Print reply

Posts: 3065
iemand die ECHT goed kan rijden is wel sneller met optrekken met zon overdreven lichte twv, maar de gemiddelde rijder is zekersteweten langzamer met optrekken
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
-simon- 22-5-2010 19:24 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
iemand die ECHT goed kan rijden is wel sneller met optrekken met zon overdreven lichte twv, maar de gemiddelde rijder is zekersteweten langzamer met optrekken


waarom zou iemand die goed kan rijden wel sneller zijn? je verliest gewoon teveel tijd met schakelen

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Stiffmeister 22-5-2010 19:28 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



beunhaas dat doe je gvd op de cnc draai en freesbank ofzo


JB1 is ook 'n beunhaas .. xD
 
.. Retro Active
kpotmake 22-5-2010 19:29 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


waarom zou iemand die goed kan rijden wel sneller zijn? je verliest gewoon teveel tijd met schakelen


omdat iemand die goed kan rijden hem in de powerband kan houden, en iemand die niet goed kan rijden er al meteen voorbij zit
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
-simon- 22-5-2010 19:30 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

omdat iemand die goed kan rijden hem in de powerband kan houden, en iemand die niet goed kan rijden er al meteen voorbij zit


ja da opzich wel. maar dan ben je sneller als een std brommer. maar niet sneller als een brommer met normale of iets kortere vertanding met de prop eruit.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ChielTZR 22-5-2010 19:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

omdat iemand die goed kan rijden hem in de powerband kan houden, en iemand die niet goed kan rijden er al meteen voorbij zit


Ik denk dat zelfs een ervaren rijder met een iets grotere vertanding beter gebruikt van de powerband. Je moet de vertanding is zo maken dat de powerband mooi uitkomt als het ware.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
steef ts70xk 22-5-2010 19:33 Print reply

Posts: 3244
k rijd ook met 72 achter... je trekt idd niet sneller op integendeel, je ramt te snel door de toeren en op top zit je met hele dikke overtoeren en ga je nog maar 50...
 
fluppy123 22-5-2010 23:14 Print reply
Posts: 62
tga er gewoon om da ij met de ring vettig slaat, en totaal niet optrekt.

nu kan de ring er zo goe als uit.
en die overtoeren zijn makkelijk opt te lossen door de toerenbegrenzer hé...

gewoon make da ij 50 rijdt onder het rood, dan vast zette


en ij zal zobiezo sneller optrekken hé...

ik had nu een 11-51 met ring van 13
nu kan di ring er bijna helemaal uit, zonder problemen te krijgen met de smurfen...
 
grasmaaier89 22-5-2010 23:27 Print reply

Posts: 14412
vindt het een beetje zonde eigenlijk

ik zou m gewoon een tikkeltje lichter van voren.
Dan merk je wel iets van verschil.

Die 72 laat je zoveel overtoeren draaien, dat je zuiger/cilinder na 500km vaarwel zegt
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
puch dexter 22-5-2010 23:49 Print reply

Posts: 3011
LICHT ERAAN WELK TANDIWIEL VOOR HEAAAA
 
- Han - 23-5-2010 0:57 Print reply

Posts: 9667
76 tands is veel vetter man
 
<10.000 posts
Aprilia RX 50 2003 23-5-2010 10:37 Print reply

Posts: 6718
voor 15 en achter 72 kan best
net zoiets als 11-51 dacht ik
en dat rij ik nu, dus kan prima

edit: maar 11-72 of 12-72 zou ik op de weg idd niet doen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 23-5-2010 om 10:38 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
fluppy123 23-5-2010 15:13 Print reply
Posts: 62
tis vavoor nen 13 he...

en ik had al een 11 vanvoor dus daar kleiner gaan was geen optie...
en de kans is er idd da mijn blok vastloopt. maar dan steek ik nieuwe hé... en een racekrukas
 

Dit topic is 3994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved