Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Reacties op de foto's

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 623 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Reacties op de foto's
Pagina 6 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 15-9-2010 15:24 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
Mijn kever rijd tussen de 1:12 en 1:14 met 1994cc en 125pk


hahaha zeker chill

busje is alleen minder aerodynamisch
 
Iedereen kan professioneel worden
marjo 27-9-2010 17:38 Print reply

Posts: 1211
Mooi busje! Succes ermee. Ben benieuwd hoe hij gaat worden!
 
Floris-tsx 25-10-2010 22:47 Print reply

Posts: 3225
carters zijn gesplitst.
alle lagers worden vervangen. had ze al gekocht, maar sommige moeten overmaat zijn, dus die stuur ik terug naar de luchtgekoeldewebwinkel.nl
ook de krukas gaat helemaal uit elkaar. Dan ga ik sommige delen van de beplating van de motor stralen (sommige stukken beplating zijn nu chroom; die niet) en overspuiten (zwart)
Dan kan het hele zooitje met alle nieuwe (chromen) onderdelen in elkaar
bij de foto's kun je 't losse carter zien
koppelingsplaat en drukgroep gaan eruit. plaat was helemaal vergruist en kon ik uit het vliegwiel wegblazen.
ik wil gewoon zeker hebben dat ik niet over een paar jaar die hele motor eronder uit moet trekken ivm kapotte koppeling, vandaar dat ik nu meteen een hele nieuwe set ga kopen.
De cilinderkoppen ga ik trouwens wel gewoon houden. Zaten geen scheurtjes of zo in en ze zien er netjes onderhouden (Geen klepspeling) uit.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 25-10-2010 om 22:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 25-10-2010 om 22:55 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Hells Hobbit 26-10-2010 0:49 Print reply

Posts: 1793
tof project!

en goede investering ook. Die dingen worden alleen maar meer waard. Zeker in deze uitvoering.

Ik ben zelf van de zomer met me 'volkswagen busje van mercedes' naar hongarije en terug gereden: aanbeveelbaar!


 
Floris-tsx 26-10-2010 23:05 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
tof project!

en goede investering ook. Die dingen worden alleen maar meer waard. Zeker in deze uitvoering.

Ik ben zelf van de zomer met me 'volkswagen busje van mercedes' naar hongarije en terug gereden: aanbeveelbaar!

afbeelding


ah dat moet echt een vette trip geweest zijn. heb je dat busje ook gerestaureerd? ziet er netjes uit!
hmm, zag t al in je profiel.

echt vet dat laswerk

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 26-10-2010 om 23:07 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Paul de Salmiakbal 26-10-2010 23:14 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
carters zijn gesplitst.
alle lagers worden vervangen. had ze al gekocht, maar sommige moeten overmaat zijn, dus die stuur ik terug naar de luchtgekoeldewebwinkel.nl
ook de krukas gaat helemaal uit elkaar. Dan ga ik sommige delen van de beplating van de motor stralen (sommige stukken beplating zijn nu chroom; die niet) en overspuiten (zwart)
Dan kan het hele zooitje met alle nieuwe (chromen) onderdelen in elkaar
bij de foto's kun je 't losse carter zien
koppelingsplaat en drukgroep gaan eruit. plaat was helemaal vergruist en kon ik uit het vliegwiel wegblazen.
ik wil gewoon zeker hebben dat ik niet over een paar jaar die hele motor eronder uit moet trekken ivm kapotte koppeling, vandaar dat ik nu meteen een hele nieuwe set ga kopen.
De cilinderkoppen ga ik trouwens wel gewoon houden. Zaten geen scheurtjes of zo in en ze zien er netjes onderhouden (Geen klepspeling) uit.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 25-10-2010 om 22:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 25-10-2010 om 22:55 uur.

Gaaf man, lekker oude gebakjes een nieuw leven geven
Je moet eig wel een vette paint scheme hebben voor de carrosserie, en dan zo'n big ass vw logo voorop

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-10-2010 om 23:14 uur.
 
Floris-tsx 26-10-2010 23:15 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Gaaf man, lekker oude gebakjes een nieuw leven geven
Je moet eig wel een vette paint hebben voor de carrosserie, en dan zo'n big ass vw logo voorop


ja das wel vet, maar meer T1 stijl: http://vw-busje.nl/T1-Bestel.jpg
de t2 heeft gewoon een mooi wiel voorop met een glimmende wieldop met een bigass logo
 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 14-11-2010 23:55 Print reply

Posts: 3225
Vandaag heb ik een nieuwe versnellingsbak gekocht voor 75 euro. Zelfde type etc. als die nu in mijn bus zit (CE, 3-rib), maar nu met een goed koppelingshuis. Denk dat ik deze (daar deze het volgens de verkoper goed deed) maar zo monteer.
Moet wel nog de nodige rubbers etc. vervangen en 'm een beetje schoonmaken. Die is in ieder geval binnen.

Verder heb ik de hoofd- en drijfstanglagers die ik eerst had besteld retour gezonden voor de respectievelijke eerste overmaat lagers. Heb namelijk een ondermaat krukasje. Nieuwe lagers ook goed ontvangen, dus dat probleem is ook opgelost

De carterhelften ga ik ontdoen van de vieze groene verf m.b.v. verfafbijt.

Komend weekend gaan we denk ik maar eens met de opbouw beginnen--> foto's volgen

Dit weekend niks eraan gedaan, omdat we geen tijd hadden.
Volgend weekend dan maar

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 14-11-2010 om 23:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 21-11-2010 om 23:56 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 29-11-2010 23:34 Print reply

Posts: 3225
En er staan weer nieuwe foto´s op. De carterhelften zitten weer op elkaar. Nog maar met de 6 centrale tapeinden, want aan de rest zijn we nog niet toegekomen. Dat komt heel nauw, en daar hadden we gewoon eventjes geen tijd meer voor.
Krukas hebben we heel goed en schadeloos kunnen strippen. Met de poulietrekker hebben we het tandwiel dat de nokkenas aandrijft en het messing tandwiel kunnen verwijderen van de krukas.
Vervolgens de lagers er aan beide zijden afgehaald.
We zijn vorige keer geëindigd met de losse krukas en het vliegwiel er nog aan vast gemonteerd. Dit zit met een kilootje of 100 de meter vast, dus dat is niet zo gepiept. Constructie gemaakt met een stalen balk die we dwars over de drukgroepmonteerpunten vastgeschroefd hebben. Die op de grond laten afsteunen en ik ben op de ringsleutel (36) gaan staan. Is ongeveer mijn gewicht, dus met een beetje afzetten op de sleutel sprong hij los.
Krukas ook weer succesvol in elkaar kunnen zetten m.b.v. de brander waarbij we de tandwielen allemaal verhitten en zo zonder enig noodzakelijk geweld alles op z'n plek kregen.
Volgende keer weer verder
 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-11-2010 23:34 Print reply

Posts: 9841
niet vergeten je bouten af te kitten van je blokhelften etc... anders kan ie daar gaan lekken.

leuk project verder volgens mij is dit allemaal best te betalen en simpel genoeg om de belangrijke dingen te leren.

 
Too cool for school!
Floris-tsx 29-11-2010 23:36 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
niet vergeten je bouten af te kitten van je blokhelften etc... anders kan ie daar gaan lekken.

leuk project verder volgens mij is dit allemaal best te betalen en simpel genoeg om de belangrijke dingen te leren.



Ja, ik heb inderdaad vloeibare pakking van loctite die ik ertussen prop. Is inderdaad noodzakelijk.

Dit is op zich niet een al te duur project in verhouding tot bijv. een project van een oude mercedes, maar ik heb alleen maar een bijbaantje en daar zal ik het van moeten hebben. Dat betekent zo'n 80-100 euro in de maand Dan is het allemaal wat "onbetaalbaarder"
 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-11-2010 23:39 Print reply

Posts: 9841
maar vergeleken met andere auto's... goedkoper dan een kever wordt het ook nooit...

 
Too cool for school!
Floris-tsx 29-11-2010 23:40 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
maar vergeleken met andere auto's... goedkoper dan een kever wordt het ook nooit...



hahah, nee dat klopt. Ook wel lekker dat er gewoon nog alles voor te krijgen is.

trusten

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 29-11-2010 om 23:44 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 6-2-2011 20:57 Print reply

Posts: 3225
Vandaag maar weer eens aan de bus gesleuteld. Mijn vader en ik hadden iets te veel twijfels over onze precisie bij het monteren van het draaiende gedeelte, dat we besloten het helemaal opnieuw te doen. We dachten bijv. dat we bepaalde lagerpaspennen waren vergeten etc. Bleek niet het geval, maar was alleen even voor de zekerheid.

Goed overal foto's van gemaakt die binnen een paar minuten wel bij de foto's zullen staan. Ging op zich vrij voorspoedig. Alleen bij het passen van de krukas ging het ffkes mis, maar ook dat is uiteindelijk gelukt.

Uiteindelijk de helften samengebracht (zie filmpje onderaan). Nu ook alles in de goede volgorde met de goede momenten aangetrokken (Haynes). Krukas draait nu vrij rond en we weten van alles zeker dat het goed zit. Nu de vliegwielspeling afstellen. Van die opstelling heb ik ook foto's gemaakt. Micrometermagneet op 't vliegwiel gezet en het instrumentje zelf op 't carter. Mooi op nul afgesteld (foto) en 0.45mm speling geconstateerd. Dit gaan wel afstellen door een 0.32 - 0.35 ring erbij te leggen. Moet nog gekocht worden.

Als laatste taakje van vandaag de rechterkant van 't draaiende gedeelte kunnen opbouwen. Mooi de cilinders erop gezet, met onderliggende spelingsringen. Overigens, ik had daar nieuwe van gekocht (dacht dat het een soort voetpakkingen waren), maar heb die van een 1200cc gekregen. Moet ze dus gaan ruilen. Heb nu 3 goeie (oude), eentje kwijt...

Cilinderkop ook erop gezet. Lekt niet en ziet er gaaf uit. Ook in de goede volgorde met goede moment behandeld. Op de laatste foto's zie je de kop ook nog met klepdeksel. Ff voor de sier erop gezet, om te kijken hoe het wordt.

We hadden geen voelermaat bij ons, dus konden de klepspeling nog niet afstellen. Anders hadden we deze kant helemaal goed kunnen afsluiten. Dat komt volgende keer dan wel

Foto's komen zo (moet 125mb uploaden )



Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 6-2-2011 om 20:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 6-2-2011 om 21:01 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Maup 6-2-2011 21:02 Print reply

Posts: 4353
Mooi project!
Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 16630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved