Weer de klad in het posten gekomen... Hierbij dus maar verder:
26 februari 2012
Een dagje portieren repareren. Hoewel ze ' nieuw ' gekocht waren, hadden ze toch wat lelijke plekjes. Kort dagje maar, maar wel lekker opgeschoten.
De langere studs voor in de wielen in de trommel/flens geperst en maar eens een van de nieuwe wielen gemonteerd: Gaaf? Ja!!!!
11 maart 2012
Vandaag heb ik me bezig gehouden met de ophanging van het dashboard. Die moest mooi recht op het front gelast worden. Het dashboard zit nu ook prima:
Papa heeft zich beziggehouden met de hoekjes aansluitend op de instaphoek en front. Mooie plaatje geklopt! Volgende keer de andere kant:
18 maart 2012[/img]
En de andere kant:
Ook Leuk:
25 maart 2012
Schuifdeur inhangen... De rail was plug and pray. Veel moeten aanpassen in de baan van beide lagertjes onderin. Nieuw lager gekocht voor onderin. Na veel vloeken, gekneusde vingers, zweet en vloeken rolde hij eindelijk keurig. Ongeveer 2-3 dagen mee bezig geweest.
papa er ook ff bij:
Kabelboom
Ondertussen liep er al een goede anderhalve maand een mailcontact met de Engelse firma VWLOOMS.com. Bij deze jongens heb ik mijn kabelboom laten maken. Kabelbomen zijn namelijk in alles soorten en maten te krijgen, behalve voor de LHD T2b uit 1975. Omdat er wat vertraging was bij de productie van de boom, heb ik een set accu-kabels erbij gekregen. Een heel goed en betrouwbaar bedrijf. Jammer dat ze niet een wat uitgebreider website hebben, maar via de mail loopt het contact en informatie-uitwisseling ook goed. Incl. verzending heb ik 460 euro betaald voor de hele boom:
Het aanvankelijke plan was om dit zelf te maken, maar daar hadden we weinig trek in na de plaatwerken...
31 maart/zaterdag 21 april/zaterdag 28 april/zondag 29 april/ maandag 30 april 2012
Gewerkt aan de dorpel links midden. Nieuwe delen van Just Kampers lagen er al een tijdje en nu maar eens verwerken.
Korte dagen elke keer. Laatste stukje plaatwerk!!!!!! Hier een impressie:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe het verder gaat
Op het moment is er contact met zowel straler als spuiter. Gisteren een dag besteed om een deur haarfijn geschuurd te krijgen. Als dat zo doorgaat is snel de lol er van af. We hebben besloten om een straler het vuile werkje op te laten knappen. Wellicht komen we hier en daar ook nog wat roestplekjes tegen. Het grootste zooitje is tenminste geruimd.
Hopelijk deze week naar de straler... Als hij tijd heeft..
Terug van de straler gaan we aan het tinnen en daarna meteen door naar de spuiterij... Welke KLEURRR??
Werken met afbijt gaat super. Achterkant van de auto is bijna helemaal gedaan. 2 grote cans van elk 6L van deze afbijt gekocht en die brengen we dan goed aan. ff laten inwerken en met de staalborstel op de slijpschijf vliegt alles eraf. Straler met z'n 7 -à 900 euro konden we niet echt in de begroting passen...
Wielkast ook helemaal van tectyl en lak ontdaan. In de menie gezet. Volgende keer als hij uitghard is gaat de nieuwe tectyl erop. Alles lekker volgespoten met de holle ruimte was. 3 more to go!... en de bodemplaat... en de chassisbalken... uhm...
Werken met afbijt gaat super. Achterkant van de auto is bijna helemaal gedaan. 2 grote cans van elk 6L van deze afbijt gekocht en die brengen we dan goed aan. ff laten inwerken en met de staalborstel op de slijpschijf vliegt alles eraf. Straler met z'n 7 -à 900 euro konden we niet echt in de begroting passen...
Wielkast ook helemaal van tectyl en lak ontdaan. In de menie gezet. Volgende keer als hij uitghard is gaat de nieuwe tectyl erop. Alles lekker volgespoten met de holle ruimte was. 3 more to go!... en de bodemplaat... en de chassisbalken... uhm...
Dan wat laten zakken en dikke velgen eronder gooien
Rood en wit is mooi, maar vind geel/wit een stukje mooier denk ik. Dikke velgen, die zijn er al. Moet ik nog wel polijsten... Laten zakken gaat er niet van komen