Ik zie dat de laatste paar foto's die ik gepost heb van midden november zijn, dus ik ga daar dan ook maar weer verder met mijn verhaal. Afgelopen maanden is ivm mijn plotselinge gedisciplineerde houding jegens het eindexamen de klad gekomen in het posten van foto's op fora. Belachelijk eigenlijk, het is zo'n kleine moeite... Afijn:
12 november 2011, de motorklep opgehangen en afgesteld. Was een kort dagje waar ik geen specifieke foto's van heb, maar je zult de klep op andere foto's wel zien hangen.
19 november 2011, kofferkleprand, we zijn vals gaan spelen en hebben een plasmasnijder aangeschaft om onszelf tijd en gevloek te besparen. Wat een super machien. We kunnen nu veel beter en preciezer materiaal uitsnijden. 19 november is de begindatum van een aantal achtereenvolgende weekenden waarin de immens rotte kofferkleprand onder handen genomen wordt. De hele onderste rand was rot. Deze had van zichzelf om de 9 cm bulten zitten ivm stevigheid, die ik dus allemaal nagemaakt heb. Voor de rest was de slotvanger van de kofferklep een geworden met het plaatwerk, dus die heb ik hardhandig weg moeten snijden. Dit betekende dus ook dat dat hele 'vangkuiltje' opnieuw moest maken. Veel plaatwerk meten, kloppen, lassen, uitsnijden, vloeken, lassen etc.... Van het proces heb ik weinig foto's, maar wel van het eindresultaat.:
Dit was voor een beginnend carrosseriewerker als ik een hele klus, dus vandaar dat ik er ook een dag of 5 mee bezig ben geweest. Wel echt mooi geworden.
14 januari 2012, kontje linksachter + raamrand linksachter Ik heb een inschatting gemaakt van alles wat er nog moet gebeuren aan de carrosserie tot hij piekfijn bij de spuiter afgeleverd kan worden. Zoals ik al zei wordt de spuiter dus eind februari/begin maart. Elke week ongeveer een weekend ingepland om een bepaald aantal onderdelen op een dag te doen. Gewoon een kwestie van strak eraan houden. Voor gisteren stond er dus het kontje linksachterin en de raamrand linksachterin op het programma. Het kontje was een echte pain in the ass, maar beide onderdelen zijn goed gelukt.
Eerst die moer van de bumpersteun weer in orde gemaakt en t zooitje dichtgemaakt:
lijkt enigszins op de kont van dr Frankenstein, maar het ziet er erger uit dan het is; gewoon wat meer flexen en tinnen en t is helemaal strak. Het zit er in ieder geval in.:
oude raamrand losgeboord:
Dan hou je dit over:
Las je dit ertegenaan:
En die ook weer, maar daar heb je dan geen foto's van:
Zo, dat was het weer zo'n beetje. Voor aankomende zaterdag, tussen de schoolexamens door, staat de rechterinstaphoek op het programma. En voor aankomende zondag de rechter wielkast en een aantal aanpassinkjes aan het front.