Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Reacties op de foto's

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Reacties op de foto's
Pagina 13 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 16-10-2011 21:42 Print reply

Posts: 3225
zeker weten!

vandaag dan eindelijk hoofdstuk 'front' afgerond. grootste project van het de carrosserie tot nu.







hij hing erin!









eindresultaat"


 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 22-10-2011 23:33 Print reply

Posts: 3225
vandaag kontje achterin gerepareerd en accubak gemonteerd. ook begin gemaakt met volgende carrosserie project: wielkast











herfstvakantie, dus snel weer nieuwe posts!
 
Iedereen kan professioneel worden
mxbeunking 22-10-2011 23:41 Print reply

Posts: 2305
netjes!
 
Draaiwerk nodig? = PB
Floris-tsx 23-10-2011 0:00 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
netjes!


Dankje.volgende is dus die wielkast...


spuitwerk komt al vagelijk in zicht!
 
Iedereen kan professioneel worden
Derbi-Olaf 23-10-2011 0:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


Dankje.volgende is dus die wielkast...


spuitwerk komt al vagelijk in zicht!

vergis je niet in het plamuurwerk, zeker met zo'n grote panelen waar er ook nog eens een heel deel van vervangen is :P dus ik zou eerder zeggen : plamuurwerk komt in zicht ipv. spuiten komt in zicht :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Floris-tsx 23-10-2011 0:27 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

vergis je niet in het plamuurwerk, zeker met zo'n grote panelen waar er ook nog eens een heel deel van vervangen is :P dus ik zou eerder zeggen : plamuurwerk komt in zicht ipv. spuiten komt in zicht :P


lol weet ik ook wel.
laat me maar dromen

maar er gaat geen spatje plamuur op deze auto komen. alles gaat vertind worden. die zooi van die vorige eigenaar kom ik nog overal tegen.

doe ik dit dingetje niet aan!

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 23-10-2011 om 0:28 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Derbi-Olaf 23-10-2011 0:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


lol weet ik ook wel.
laat me maar dromen

maar er gaat geen spatje plamuur op deze auto komen. alles gaat vertind worden. die zooi van die vorige eigenaar kom ik nog overal tegen.

doe ik dit dingetje niet aan!

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 23-10-2011 om 0:28 uur.

Haha :P ja 't is een kunst op zich naar het schijnt. Heb het zelf nog nooit gedaan! Iig veel succes, zou zelf het geduld er niet voor hebben en tot nu toe ziet het er allemaal netjes uit!
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Floris-tsx 23-10-2011 0:33 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Haha :P ja 't is een kunst op zich naar het schijnt. Heb het zelf nog nooit gedaan! Iig veel succes, zou zelf het geduld er niet voor hebben en tot nu toe ziet het er allemaal netjes uit!


ja klopt. deze auto mag niet slachtoffer worden van mijn ongeduld


 
Iedereen kan professioneel worden
rubbert 31-10-2011 23:58 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


uh snap ik niet helemaal van die bouwtekeningen? hoe had dat dan zeg maar de rotte stukjes kunnen voorkomen?

ja financieel gezien was het misschien een betere keuze geweest een betere auto te kiezen. Maar deze was wel nagenoeg compleet en relatief goedkoop. mja. ik leer er ook van



nou, dan had je een volledig nieuwe bus kunnen bouwen, had je niet verder hoeven breien op de paar stukjes goed staal wat er nog aan de bus zit (was een geintje)

Maar idd. projecten zijn heel leuk, als je genoeg tijd hebt om erin steken, maar dat is hier volgens mij geen probleem
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Floris-tsx 15-1-2012 11:11 Print reply

Posts: 3225
Ik zie dat de laatste paar foto's die ik gepost heb van midden november zijn, dus ik ga daar dan ook maar weer verder met mijn verhaal. Afgelopen maanden is ivm mijn plotselinge gedisciplineerde houding jegens het eindexamen de klad gekomen in het posten van foto's op fora. Belachelijk eigenlijk, het is zo'n kleine moeite... Afijn:

12 november 2011, de motorklep opgehangen en afgesteld. Was een kort dagje waar ik geen specifieke foto's van heb, maar je zult de klep op andere foto's wel zien hangen.


19 november 2011, kofferkleprand, we zijn vals gaan spelen en hebben een plasmasnijder aangeschaft om onszelf tijd en gevloek te besparen. Wat een super machien. We kunnen nu veel beter en preciezer materiaal uitsnijden. 19 november is de begindatum van een aantal achtereenvolgende weekenden waarin de immens rotte kofferkleprand onder handen genomen wordt. De hele onderste rand was rot. Deze had van zichzelf om de 9 cm bulten zitten ivm stevigheid, die ik dus allemaal nagemaakt heb. Voor de rest was de slotvanger van de kofferklep een geworden met het plaatwerk, dus die heb ik hardhandig weg moeten snijden. Dit betekende dus ook dat dat hele 'vangkuiltje' opnieuw moest maken. Veel plaatwerk meten, kloppen, lassen, uitsnijden, vloeken, lassen etc.... Van het proces heb ik weinig foto's, maar wel van het eindresultaat.:









Dit was voor een beginnend carrosseriewerker als ik een hele klus, dus vandaar dat ik er ook een dag of 5 mee bezig ben geweest. Wel echt mooi geworden.

14 januari 2012, kontje linksachter + raamrand linksachter Ik heb een inschatting gemaakt van alles wat er nog moet gebeuren aan de carrosserie tot hij piekfijn bij de spuiter afgeleverd kan worden. Zoals ik al zei wordt de spuiter dus eind februari/begin maart. Elke week ongeveer een weekend ingepland om een bepaald aantal onderdelen op een dag te doen. Gewoon een kwestie van strak eraan houden. Voor gisteren stond er dus het kontje linksachterin en de raamrand linksachterin op het programma. Het kontje was een echte pain in the ass, maar beide onderdelen zijn goed gelukt.

Eerst die moer van de bumpersteun weer in orde gemaakt en t zooitje dichtgemaakt:


lijkt enigszins op de kont van dr Frankenstein, maar het ziet er erger uit dan het is; gewoon wat meer flexen en tinnen en t is helemaal strak. Het zit er in ieder geval in.:


oude raamrand losgeboord:


Dan hou je dit over:


Las je dit ertegenaan:


En die ook weer, maar daar heb je dan geen foto's van:



Zo, dat was het weer zo'n beetje. Voor aankomende zaterdag, tussen de schoolexamens door, staat de rechterinstaphoek op het programma. En voor aankomende zondag de rechter wielkast en een aantal aanpassinkjes aan het front.

 
Iedereen kan professioneel worden
marjo 15-1-2012 11:40 Print reply

Posts: 1211
Zozo ziet er netjes uit, je steekt er maar een boel tijd in.
Succes ermee, ben benieuwd naar eindresultaat!!
 
Floris-tsx 15-1-2012 11:42 Print reply

Posts: 3225
Zit nu 284uur in. x2 man is dat zo gauw 568 uur
 
Iedereen kan professioneel worden
Floris-tsx 22-1-2012 0:01 Print reply

Posts: 3225
Vandaag de rechter instaphoek afgemaakt. Oude eruit gehaald door gaten te boren waar de originele puntlassen zaten. Geweldige methode; het terug inlassen gaat veel gemakkelijker, omdat de bodemplaat gewoon nog intact is gebleven.



filmpje van het boren: http://s607.photobuc...current=DSCF6890.mp4





Onder de bijrijderszitting:


Achter de a-zuil


Verbinding van a-zuil ook maar meteen los gehaald met de plasmasnijder











filmpje lassen ; http://s607.photobuc...current=DSCF6915.mp4

eindresultaat:




stuk gerepareerd aan de b-zuil


 
Iedereen kan professioneel worden
Gerard1793 22-1-2012 1:33 Print reply

Posts: 4006
Geweldig spul hea, zo'n plasmasnijder, mag er op school gelukkig ook wel eens mee werken
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
markRD 22-1-2012 10:22 Print reply

Posts: 1181
Wat een vakwerk. Ongelooflijjk mooi allemaal. Hoeveel dorpels, wielkasten en ander roestig ijzer moet je nog vervangen voordat hij hard is? En wat gaat er dan gebeuren? Kunnen deze chemisch gereinigd en verzinkt worden?

Succes iig!
 

Dit topic is 16562 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 16
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved