Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Begrenzer NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Begrenzer NSR
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XDr4g0nX 1-5-2010 19:52 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
[...]
Nou, dan ben ik het toch helemaal met shirioko eens dat je beter een echte carb kunt kopen. Gewoon op marktplaats voor 35 euro? Niet vol gas kunnen geven lijkt me niet heel degelijk.

Verder over de begrenzer, ik heb er ook ongeveer zo eentje, een kastje met 9 schakelaartjes. Ik had gewoon eerst alles op 0 gezet, gaan rijden, begrenzer aan, gebeurt er natuurlijk niks. Dus ééntje omgezet, klein beetje begrenst, nog eentje, liep ie 60. Veel makkelijker dan eurobegrenzer terugsturen iedere keer dat ie niet goed is En waar je die schakelaar stopt maakt niet heel veel uit, die van mij zit niet zo tactisch, onder m'n zadel achter een zijkapje, maar toch ben ik altijd op tijd met omzetten, en ze hebben het nooit gemerkt. Gewoon het goeie moment kiezen. Makkelijker is natuurlijk wel als ie aan je stuur zit, maar ook opvallender.

Het gaat me ook niet om die eerste zin maar meer om die tweede zin
Zulk soort opmerkingen maakt hij altijd, en alleen maar omdat hij het gevoel wil hebben dat hij beter is omdat zijn brommers harder gaan.
Kinderachtig vindt ik het en niks meer, als hij nou eens echte opbouwende kritiek zou geven over mijn NSR ipv hem alleen afkraken en zeggen dat ik er niks van bak

On-Topic:
Dus je kan dit ding afstellen terwijl je rijdt? Dat is super chill!
En het is idd waar dat hij aan het stuur opvallender is, maar achteraan kan hij ook opvallen als het hem niet op het goede moment overhaald.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN
ik heb exact dezelfde begrenzer op mijn rx zitten. je moet wel opletten met je pick-up draad. ik had eerst de verkeerde te pakken. zo zou die alleen werken voor een scooter. de pickupdraad komt wel van de cdi af, maar welke je nou precies moet nemen, kun je beter aan de bromboer of de betere elektricien vragen. en ik dat rode aansluitblokje wat je erbij krijgt niet gebruiken, je snijdt je hele draden ermee kapot en hebt zo grotere kans op kortsluiting of iets dergelijks. gewoon een fatsoenlijke doorverbinder gebruiken dus.

waar ik de schakelaar verstopt heb: achter de tellerunit op het koplampframe gemonteerd. door de volledige kuip is de schakelaar vrijwel onzichtbaar. als het nodig is steek je zo ff je hand achter de tellerunit. niemand die het merkt.

veel succes

Das idd ook een hele slimme plek jah, achter de tellers
Mss dat ik daar die schakelaar ook neer kwak

Edit:
Wel eerst mijn kappen er weer op doen dan, anders zien ze hem alsnog

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 1-5-2010 om 19:55 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
XDr4g0nX 28-5-2010 15:57 Print reply

Posts: 3526
Nu heb ik mijn begrenzer binnen, maar nu heb ik alleen geen idee hoe je dat ding afstelt.
Er zitten 2 draaischijven op, een zwarte en een blauwe.


De ene heeft de cijfer 0 t/m 9 er op staan gevolgd door de letters A t/m F. En de andere heeft er niks op staan.

Nu vroeg ik mij dus af hoe je dit ding afstelt, want ik heb van alles geprobeerd maar krijg hem niet goed.
 
Signature: [==||========] 20% complete
RubenMTX 28-5-2010 17:10 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Nu heb ik mijn begrenzer binnen, maar nu heb ik alleen geen idee hoe je dat ding afstelt.
Er zitten 2 draaischijven op, een zwarte en een blauwe.

afbeelding
De ene heeft de cijfer 0 t/m 9 er op staan gevolgd door de letters A t/m F. En de andere heeft er niks op staan.

Nu vroeg ik mij dus af hoe je dit ding afstelt, want ik heb van alles geprobeerd maar krijg hem niet goed.


Wat doet ie dan als je hem aan zet, en welke standen heb je al geprobeerd?

Stottert ie? Gaat ie nog steeds hard? Gaat ie veels te zacht?
 
RobinRS98 28-5-2010 17:18 Print reply

Posts: 879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Nu heb ik mijn begrenzer binnen, maar nu heb ik alleen geen idee hoe je dat ding afstelt.
Er zitten 2 draaischijven op, een zwarte en een blauwe.

afbeelding
De ene heeft de cijfer 0 t/m 9 er op staan gevolgd door de letters A t/m F. En de andere heeft er niks op staan.

Nu vroeg ik mij dus af hoe je dit ding afstelt, want ik heb van alles geprobeerd maar krijg hem niet goed.


zit er geen beschijving bij dat ding dan ? en kun je die ook niet op internet bekijken lijkt me een beetje sterk dat als je zoiets nieuw koopt er geen beschijnving bij zit,
 
Stamp die air uit je nikes !
Tobias Verhoef 28-5-2010 17:33 Print reply

Posts: 1832
Beter had je geen begrenzer gekocht maar je brommer zo hard opgevoerd dat je gewoon altijd weg komt van de politie
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
XDr4g0nX 28-5-2010 19:00 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Wat doet ie dan als je hem aan zet, en welke standen heb je al geprobeerd?

Stottert ie? Gaat ie nog steeds hard? Gaat ie veels te zacht?

Stotteren doet ie juist niet, dat is juist het rare/mooie, omdat hij wel zachter gaat maar niet gaat stotteren
Hij gaat wel zachter in verschillende standen maar ik kan hem er alsnog doorheen trekken ook al gaat dat een stuk langzamer en moeilijker. Ik heb ze ook om en om geprobeerd maar kom er gewoon niet achter wat welke draaischijf doet.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RobinRS98
zit er geen beschrijving bij dat ding dan ? en kun je die ook niet op internet bekijken lijkt me een beetje sterk dat als je zoiets nieuw koopt er geen beschrijving bij zit,

Zit erbij maar er word niet uitgelegd hoe je dat ding moet afstellen, er staat alleen dat je eerst de ene moet draaien en dan de ander. Er staat niks nuttigs in dat ding dat ik nog niet wist
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Beter had je geen begrenzer gekocht maar je brommer zo hard opgevoerd dat je gewoon altijd weg komt van de politie


 
Signature: [==||========] 20% complete
shirioko 3-8-2010 23:12 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Het gaat me ook niet om die eerste zin maar meer om die tweede zin
Zulk soort opmerkingen maakt hij altijd, en alleen maar omdat hij het gevoel wil hebben dat hij beter is omdat zijn brommers harder gaan.
Kinderachtig vindt ik het en niks meer, als hij nou eens echte opbouwende kritiek zou geven over mijn NSR ipv hem alleen afkraken en zeggen dat ik er niks van bak



jank jank jank did i hurt ur feelings?


jij reed toen rond met een imi carb waardoor je nsr niet vooruit te branden was, je rijdt nu al een halfjaar zonder kappen (om je carburateur af te stellen ofzo), en je wil een andere uitlaat kopen omdat je demperwol snel vies wordt? Wat voor opbouwende kritiek verwacht je dan van me?!?
Het duurde ook al 4 maanden ofzo voordat je eindelijk naar mij luisterde en mijn ontsteking op je nsr zette..

En ik ben niet beter omdat mijn brommers harder gaan, maar omdat mijn brommers blijven gaan. Ik ben niet diegene bij wie onderweg opeens het achterlicht van de brommer af flikkert en jouw nsr rookt onder het rijden meer dan mijn mtx tijdens een koude start..

En kinderachtig is om bijna al je geld in dat gare hok van je te stoppen en na afloop te zeggen "Ja ik moet mijn nsr wel rijdend houden want ik heb geen geld meer om een andere brommer te kopen, en het is zonde na alle moeite die ik er voor gedaan heb" en "Mijn nsr is meer waard dan al je brommers bij elkaar"

dus als jij opbouwende kritiek verwacht moet jij eens niet zo kinderachtig zijn en denken dat je brommer duur en mooi en motorisch perfect is en ff onder ogen zien wat voor een hok dat is, en dan pas kan je beginnen met dat ding op te knappen. Als jij blijft beweren dat hij al afgesteld is en je gaat een begrenzer er op gooien terwijl hij amper de 60 haalt en een rookgordijn achter zich aan sleept, kan je van mij niet verwachten dat ik je serieus neem
 
Derbi-Olaf 4-8-2010 0:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Stotteren doet ie juist niet, dat is juist het rare/mooie, omdat hij wel zachter gaat maar niet gaat stotteren
Hij gaat wel zachter in verschillende standen maar ik kan hem er alsnog doorheen trekken ook al gaat dat een stuk langzamer en moeilijker. Ik heb ze ook om en om geprobeerd maar kom er gewoon niet achter wat welke draaischijf doet.
[...]

Zit erbij maar er word niet uitgelegd hoe je dat ding moet afstellen, er staat alleen dat je eerst de ene moet draaien en dan de ander. Er staat niks nuttigs in dat ding dat ik nog niet wist
[...]



1 draaiknop is voor het toerental te verlagen. de andere is om het stotteren weg te werken.
meer weet ik er niet van
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Fly High 8-8-2010 22:39 Print reply

Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]


jank jank jank did i hurt ur feelings?


jij reed toen rond met een imi carb waardoor je nsr niet vooruit te branden was, je rijdt nu al een halfjaar zonder kappen (om je carburateur af te stellen ofzo), en je wil een andere uitlaat kopen omdat je demperwol snel vies wordt? Wat voor opbouwende kritiek verwacht je dan van me?!?
Het duurde ook al 4 maanden ofzo voordat je eindelijk naar mij luisterde en mijn ontsteking op je nsr zette..

En ik ben niet beter omdat mijn brommers harder gaan, maar omdat mijn brommers blijven gaan. Ik ben niet diegene bij wie onderweg opeens het achterlicht van de brommer af flikkert en jouw nsr rookt onder het rijden meer dan mijn mtx tijdens een koude start..

En kinderachtig is om bijna al je geld in dat gare hok van je te stoppen en na afloop te zeggen "Ja ik moet mijn nsr wel rijdend houden want ik heb geen geld meer om een andere brommer te kopen, en het is zonde na alle moeite die ik er voor gedaan heb" en "Mijn nsr is meer waard dan al je brommers bij elkaar"

dus als jij opbouwende kritiek verwacht moet jij eens niet zo kinderachtig zijn en denken dat je brommer duur en mooi en motorisch perfect is en ff onder ogen zien wat voor een hok dat is, en dan pas kan je beginnen met dat ding op te knappen. Als jij blijft beweren dat hij al afgesteld is en je gaat een begrenzer er op gooien terwijl hij amper de 60 haalt en een rookgordijn achter zich aan sleept, kan je van mij niet verwachten dat ik je serieus neem





Erg lullig gereageerd Max ik vind dat je even een keer normaal moet doen over iemand anders zijn scooter of iets dergelijk als ik XDr4g0nX was had ik allang wel wat anders met je gedaan.
maar ja hij kan het blijkbaar hebben van je dus je moet er mischien even over denken om even een keertje na te denken voordat je even wat op typt of uit je mond gooit.

 
Weet Geen Sign...
Royal Club 8-8-2010 22:42 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fly High
[...]





Erg lullig gereageerd Max ik vind dat je even een keer normaal moet doen over iemand anders zijn scooter of iets dergelijk als ik XDr4g0nX was had ik allang wel wat anders met je gedaan.
maar ja hij kan het blijkbaar hebben van je dus je moet er mischien even over denken om even een keertje na te denken voordat je even wat op typt of uit je mond gooit.



dat geld ook voor jou, ik krijg nog 50euro van je.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Fly High 8-8-2010 22:43 Print reply

Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat geld ook voor jou, ik krijg nog 50euro van je.




jij moet gwn niet zo bijdehand doen dan moet je nu met mij racje doen.
 
Weet Geen Sign...
Royal Club 8-8-2010 22:45 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fly High
[...]




jij moet gwn niet zo bijdehand doen dan moet je nu met mij racje doen.


jij zou een testbank uitdraai van je scootertje maken dat je 130gaat
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Freddy-fish 9-8-2010 1:32 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Nu heb ik mijn begrenzer binnen, maar nu heb ik alleen geen idee hoe je dat ding afstelt.
Er zitten 2 draaischijven op, een zwarte en een blauwe.

afbeelding
De ene heeft de cijfer 0 t/m 9 er op staan gevolgd door de letters A t/m F. En de andere heeft er niks op staan.

Nu vroeg ik mij dus af hoe je dit ding afstelt, want ik heb van alles geprobeerd maar krijg hem niet goed.



hee ik zal jou is uit de brand helpen

de linker (zwarte) draaischijf(potmeter) is voor de toeren, dus snelheid. ik had de mijne op 7 of 8 staan. met een yamaha tzr, dr80,21mm dell en std uitlaat. als je brommer nu gaat stottere moet je aan de blauwe draaie, deze is ook eigenlijk voor een beetje fine tuning. ik heb er echter nooit aan hoeve draaien. succes met dit kastje, het heeft mij al meerdere keren geholpen.

ik had hem trouwens op een bestaande schakelaar van het stuur gemonteerd, een tzr heeft namelijk een sein schakelaartje waarmee je even groot licht geeft. dit vond ik niet zo nodig, dus eraf gehaald, dat op een puls relais gezet( die zet een pulsje om in vast contact) en daarmee kon ik mijn begrenzer schakelen. nog nooit gepakt op snelheid , wel op andere dinge

khoop dat je er wat aan hebt
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)

Dit topic is 3112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved