Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Begrenzer NSR
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3113 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
XDr4g0nX |
30-4-2010 18:50 |
Posts: 3526 |
Ik heb nu bij Motoimport een stappenbegrenzer gekocht, die zal morgen met mijn nieuwe stuurhelften worden bezorgt.
Nu vroeg ik mij alleen af, ik wil hem begrenzen op ongeveer 60/65km maar ik heb geen idee waar!
Het gaat om deze begrenzer,
Zoals jullie kunnen zien zit er een gewone dipswitch schakelaar op, nu wil ik die wel gebruiken maar ik weet alleen niet of ik die goed genoeg kan verstoppen of dat een andere schakelaar of verstop/aansluit mogelijkheid beter is.
Nu zou ik graag van jullie ideeën en suggesties horen wat ik het beste kan doen.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kenny77 |
30-4-2010 19:09 |
Posts: 29286 |
misschien zo'n plug kopen zoals een euro bergenzer heeft (of van kop telefoon pakken als dat gaat)
En dan netje onder het plastic kapje weg werken (kapje wat op je kroonplaat zit)
en dan als er mot is pinne'tje eruit trekken , zit er alleen een klein gaatje.
Tenminste dat is het idee wat me even te binnen schiet.
Zullen vat er zeker nog veeeel meer ideeën zijn.
Gewoon voor de brommer gaat zitten en kijken waar het je het beste lijkt.
|
|
|
|
Maup |
30-4-2010 19:40 |
Posts: 4353 |
Wat me een geniaal idee lijkt voor een begrenzer (niet perse deze, maar een in het algemeen). Is een schakeling maken die dit kan: Je start je brommer en je begrenzer is aan. Wanneer je dan een magneetje langs een reedcontact haalt gaat de begrenzer uit.
Zodra je je contact uitzet en weer aanzet, staat de begrenzer weer aan.
Lijkt me niet eens zo heel moeilijk te maken maar is wel handig. Als de politie je aanhoud motor stilleggen en als je hem weer start is hij begrensd.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
roy110 |
30-4-2010 19:43 |
Posts: 584 |
mijn had ik weg geplamuurt in me luchtfilter, in een hoekje gewoon zwarte spuitbus er over en niemand die het zag
|
|
|
|
BenjaminDG |
30-4-2010 19:47 |
Posts: 4605 |
ik had zo'n koptelefoon pinnetje aan mijn stuurhandvat, als er dan flikken waren kon ik die snel uit trekken en weggooien.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
JB1 |
30-4-2010 19:56 |
Posts: 14881 |
Ik had de mijne op de MT verwerkt in de kabelboom, zo veel mogelijk van de schakelaar zelf afgehaald, in een krimpkous gedaan en toen zwarte tape eroverheen.
Vol in het zicht, en toch onzichtbaar
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
XDr4g0nX |
30-4-2010 20:16 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
Wat me een geniaal idee lijkt voor een begrenzer (niet perse deze, maar een in het algemeen). Is een schakeling maken die dit kan: Je start je brommer en je begrenzer is aan. Wanneer je dan een magneetje langs een reedcontact haalt gaat de begrenzer uit.
Zodra je je contact uitzet en weer aanzet, staat de begrenzer weer aan.
Lijkt me niet eens zo heel moeilijk te maken maar is wel handig. Als de politie je aanhoud motor stilleggen en als je hem weer start is hij begrensd.
Dat lijkt me idd wel handig, maak ik die schakelaar ook gewoon onder mijn kroonplaatkapje, magneet ergens aan vast maken en gaan
Quote: Oorspronkelijk gepost door: roy110
mijn had ik weg geplamuurt in me luchtfilter, in een hoekje gewoon zwarte spuitbus er over en niemand die het zag
Maar je schakelaar zelf dan, waar heb je die weggewerkt?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
ik had zo'n koptelefoon pinnetje aan mijn stuurhandvat, als er dan flikken waren kon ik die snel uit trekken en weggooien.
Beetje zelfde idee als Kenny dus?
En dat zou ik zelf ook zo kunnen maken, door bijvoorbeeld een 3,5mm plug te nemen en daar de + en - op elkaar aan te sluiten?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik had de mijne op de MT verwerkt in de kabelboom, zo veel mogelijk van de schakelaar zelf afgehaald, in een krimpkous gedaan en toen zwarte tape eroverheen.
Vol in het zicht, en toch onzichtbaar
Wat voor schakelaar was dat dan, ook een dipswitch of iets anders?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
falco |
30-4-2010 20:25 |
Posts: 3724 |
je kan beter een drukschakelaartje IN je zadel wegwerken, dus de schakelaar onder je zadelhoes verstoppen zodat je alleen op je zadel hoeft te drukken (wel goed bedenken waar je hem dan onder je zadel propt.
|
|
|
|
shirioko |
30-4-2010 20:31 |
Posts: 2273 |
ik zou die begrenzer terugsturen en van dat geld een echte carb kopen, want met deze gaat ie ook maar 60 op de roller
en jij maar klagen dat je geen geld hebt voor een echte Keihin, kijk waar jij je geld aan uitgeeft...
|
|
|
|
XDr4g0nX |
30-4-2010 21:08 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
je kan beter een drukschakelaartje IN je zadel wegwerken, dus de schakelaar onder je zadelhoes verstoppen zodat je alleen op je zadel hoeft te drukken (wel goed bedenken waar je hem dan onder je zadel propt.
Idd ook een slimme, moet ik alleen wel een goede knop hebben die ik ongemerkt kan indrukken als hij nodig is
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik zou die begrenzer terugsturen en van dat geld een echte carb kopen, want met deze gaat ie ook maar 60 op de roller
en jij maar klagen dat je geen geld hebt voor een echte Keihin, kijk waar jij je geld aan uitgeeft...
Ik heb ook geen ¤150 voor een echte Keihin
En hij gaat harder dan 60, dat weet je zelf ook dus mond dicht! Anders had ik die begrenzer niet hoeven bestellen he doos.
Als je niks anders te zeggen heb dan dat mijn NSR zuigt en dat hij niet hard gaat en er niet uit ziet...houd dan maar gewoon lekker je mond dicht, k?
En dat hij 60 op de roller ging komt alleen omdat die agent vol gas gaf, maar mijn vlotterbakje trekt leeg als je vol gas blijft geven. Dus dan valt hij uit, resultaat...63km/h op de roller (ongecorrigeerd)
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 30-4-2010 om 21:15 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
RS2Racer91 |
30-4-2010 21:49 |
Posts: 1540 |
waarom wil je dan een begrenser?:P
|
|
|
|
XDr4g0nX |
30-4-2010 21:57 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
waarom wil je dan een begrenser?:P
Omdat de ene keer mijn vlotter het wel goed doet zoals het hoort en de andere keer moet je dus geen vol gas blijven geven.
Ik had toen geluk en viel hij uit, ik een beetje schelden en tieren, doorgelopen uit het zicht en weer weggereden.
Volgende keer heb ik misschien oom agent die geen vol gas geeft in de eerste 3 versnellingen en dan ben ik wat eurotjes armer
Dus liever voorkomen dan genezen.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
RS2Racer91 |
30-4-2010 21:59 |
Posts: 1540 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Omdat de ene keer mijn vlotter het wel goed doet zoals het hoort en de andere keer moet je dus geen vol gas blijven geven.
Ik had toen geluk en viel hij uit, ik een beetje schelden en tieren, doorgelopen uit het zicht en weer weggereden.
Volgende keer heb ik misschien oom agent die geen vol gas geeft in de eerste 3 versnellingen en dan ben ik wat eurotjes armer
Dus liever voorkomen dan genezen.
begrensen is al genezen
|
|
|
|
XDr4g0nX |
30-4-2010 22:03 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
[...]
begrensen is al genezen
Zo kan je het ook zien jah, maar ik zie het als voorkomen=begrenzer en genezen=boete.
Deze begrenzer is ook variabel en is ook een voorzorgmaatregel.
Ik wil er later nog een kop met O-ring op zetten en mijn cilinder wat afdraaien zodat mijn squish hoger komt te liggen, die ligt nu echt rettelaag op de 4mm ofzo
Circa 3mm deck height, 1,5mm koppakking.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
RubenMTX |
1-5-2010 11:46 |
Posts: 558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]
Omdat de ene keer mijn vlotter het wel goed doet zoals het hoort en de andere keer moet je dus geen vol gas blijven geven.
Ik had toen geluk en viel hij uit, ik een beetje schelden en tieren, doorgelopen uit het zicht en weer weggereden.
Volgende keer heb ik misschien oom agent die geen vol gas geeft in de eerste 3 versnellingen en dan ben ik wat eurotjes armer
Dus liever voorkomen dan genezen.
Nou, dan ben ik het toch helemaal met shirioko eens dat je beter een echte carb kunt kopen. Gewoon op marktplaats voor 35 euro? Niet vol gas kunnen geven lijkt me niet heel degelijk.
Verder over de begrenzer, ik heb er ook ongeveer zo eentje, een kastje met 9 schakelaartjes. Ik had gewoon eerst alles op 0 gezet, gaan rijden, begrenzer aan, gebeurt er natuurlijk niks. Dus ééntje omgezet, klein beetje begrenst, nog eentje, liep ie 60. Veel makkelijker dan eurobegrenzer terugsturen iedere keer dat ie niet goed is En waar je die schakelaar stopt maakt niet heel veel uit, die van mij zit niet zo tactisch, onder m'n zadel achter een zijkapje, maar toch ben ik altijd op tijd met omzetten, en ze hebben het nooit gemerkt. Gewoon het goeie moment kiezen. Makkelijker is natuurlijk wel als ie aan je stuur zit, maar ook opvallender.
|
|
|
|
MH RX MAARTEN |
1-5-2010 17:00 |
Posts: 129 |
ik heb exact dezelfde begrenzer op mijn rx zitten. je moet wel opletten met je pick-up draad. ik had eerst de verkeerde te pakken. zo zou die alleen werken voor een scooter. de pickupdraad komt wel van de cdi af, maar welke je nou precies moet nemen, kun je beter aan de bromboer of de betere elektricien vragen. en ik dat rode aansluitblokje wat je erbij krijgt niet gebruiken, je snijdt je hele draden ermee kapot en hebt zo grotere kans op kortsluiting of iets dergelijks. gewoon een fatsoenlijke doorverbinder gebruiken dus.
waar ik de schakelaar verstopt heb: achter de tellerunit op het koplampframe gemonteerd. door de volledige kuip is de schakelaar vrijwel onzichtbaar. als het nodig is steek je zo ff je hand achter de tellerunit. niemand die het merkt.
veel succes
|
|
|
|
Dit topic is 3113 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|