Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Tuning Motorisch Set up voorstellen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1207 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Tuning Motorisch Set up voorstellen...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 17-4-2010 21:37 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Spaniard
Ik vind me cilinder zelf tunen nog te hardcore even. eerst even lol hebben met een tuning setup. en dan daarna kijken of ik me standaard cil sneller kan krijgen.

EDIT:
ow, wat ik me net trouwens realiseer, de cilinders die ik opgenoemd heb:
-Stage 6 Racing 70CC (E214,25)
-Metrakit Pro Race 2 70CC (E279,95)
-Hebo Manston Revolution 70CC (E329,95)
-Gilardoni 75CC (hoor ik veel mensen op dit forum over praten)(E229,50)
-Top Performance 75CC (119,95)
-Polini 70CC (E289,50)

moet ik bij al deze cilinders me carters aanpassen?
of zijn er ook waarbij ik die nog even ongemoeid kan laten?

Dit bericht is gewijzigd door Spaniard op 17-4-2010 om 21:26 uur.


Carters aanpassen is een eenvoudig , maar leuk werkje.
Met zo'n immi dremel en een flexible slang eraan kom je al een heel end.
 
Spaniard 17-4-2010 22:48 Print reply

Posts: 82
ok, k kreeg net een beetje een aparte inbox mail.
Maar d bestge man had gelijk. Ik zal nu egt idiot proof zeggen wat k nou wil want velen vatten t nog niet egt.
Ik wil tegen de 15PK aan tikken om mee te beginnen.
Ik wil dat doen met een 70, maar ietsje groter mag ook. Zo'n gilardoni begint wel mijn aandacht te trekken.
Met name om zijn prijs en slijtvastheid, van wat k hier lees dan. Als pijp denk ik aan n ovale metrakit. Geluid vind k mooi op hogere cc. Gilard met n metrakit... Rk geloof k en een 21mm carb, zou ik daarmee ver kunnen komen?

Alle opmerkingen over dat d tussenstap alleen maar geld kost weet k nu wel. Boeit me niet. K wil dit gewoon doen. Hoe weinig zin t ook heeft.


 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
Royal Club 17-4-2010 23:34 Print reply

Posts: 60390
haal je geen 15pk mee.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
lexyver 17-4-2010 23:48 Print reply
Posts: 553
Als je de tussenstap een beetje goedkoop en slim wil aanpakken kun je denken aan een goedkope cilinder, dan met een duurdere uitlaat en een goed membraan, Die spullen kun je daarna dan weer gebruiken op je zieke setup.
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
Spaniard 18-4-2010 11:34 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
haal je geen 15pk mee.


hoeveel zou k daar wel mee kunnen halen?

@lexyver, dat is ook n goeie, maar loopt t dan npog wel fijn samen allemaal.

Dit bericht is gewijzigd door Spaniard op 18-4-2010 om 11:36 uur.
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
BenjaminDG 18-4-2010 12:04 Print reply

Posts: 4605
Waarom koop je niet een goedkope 50cc of 70cc en tune je die?

Dan leer je dat ook en moest je cilinder verneukt zijn is het geen drama. Dan weet je waar de grens ligt en heb je een snelle brommer die jezelf hebt getuned. Niet zo'n brommer van aja hij heeft een dikke setup omdat hij voor veel geld opvoer stukken gekocht heeft, das niet speciaal snap je?
 
Vlaanderen vrij!
zundappchef 18-4-2010 12:12 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
haal je geen 15pk mee.



damn nog steeds op bf
 
1000 v twin rotax biatch
Spaniard 18-4-2010 13:43 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Waarom koop je niet een goedkope 50cc of 70cc en tune je die?

Dan leer je dat ook en moest je cilinder verneukt zijn is het geen drama. Dan weet je waar de grens ligt en heb je een snelle brommer die jezelf hebt getuned. Niet zo'n brommer van aja hij heeft een dikke setup omdat hij voor veel geld opvoer stukken gekocht heeft, das niet speciaal snap je?


ja inderdaad, dat zit ik ook te overwegen.
Ik zal effe kijken op dit forum of ik iets moois kan vinden over je standaard RS50 cil tjoenen
ben benieuwd.
Ik ga ook de faq tut van hier gebruiken om mijn kappen te spuiten.
Metallica zwart met de italiaanse vlag erop :P en over een jaartje een derbi die ik met de spaanse vlag uitrust. :P sorry jongens, maar ik had gewoon effe een vizioen.

Ik ga gewoon wat spelen haal wel een paar cils anders. btw, als ik die gilardoni haal, past die dan op me standaard carter? of moet die aangepast. en als ik deze cil erop zet is mijn krukas dan nog bruikbaar of moet ik een andere slag hebben? korter, langer??
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
Spaniard 22-4-2010 11:45 Print reply

Posts: 82
Heb gekozen om de 'roze top' te proberen van TP met een Metrakit RK ovale demper uitlaat. en een 21 mm carb en een doppler 18.000 endurance krukas

Dit bericht is gewijzigd door Spaniard op 22-4-2010 om 11:45 uur.
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
2SLOW4ME 22-4-2010 11:50 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Spaniard
Heb gekozen om de 'roze top' te proberen van TP met een Metrakit RK ovale demper uitlaat. en een 21 mm carb en een doppler 18.000 endurance krukas

Dit bericht is gewijzigd door Spaniard op 22-4-2010 om 11:45 uur.


Opmaat pijp al eens overwogen?
Vriend van me rijdt met een 21mm, zelf bewerkte roze top en een opmaat pijp door luc F berekend.
Ding is niet bij te houden!!
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Spaniard 22-4-2010 11:55 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


Opmaat pijp al eens overwogen?
Vriend van me rijdt met een 21mm, zelf bewerkte roze top en een opmaat pijp door luc F berekend.
Ding is niet bij te houden!!


heb ik wel in mn achterhoofd om te proberen.
maar voor nu wil ik die RK even testen. die kan ik namelijk ook gebruiken als ik een keer besluit te gaan vijlen in mn standaar 50cc cil van aprilia. vriend van me had die RK is goed genoeg om daarmee te kloten.
voor die 75 ist misschien beetje een bottleneck, maar dan kan ik inderdaad later nog eens zo'n op maat laten maken.

vraagje btw daarover, hoeveel kost dan nou ongeveer? als ik dat op maat laat maken? en weet jij daar goede adressen voor 2slow4me?
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
Royal Club 22-4-2010 11:57 Print reply

Posts: 60390
he dude, we hebben zoiets als een searchfunctie he
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi Joris 22-4-2010 11:57 Print reply
Posts: 1165
Qua uitlaat die je kan kopen gewoon standaard een metrakit pro race of een yasuni R3, loopt op de meeste 70cc cilinders wel goed...
 
Spaniard 22-4-2010 12:25 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Qua uitlaat die je kan kopen gewoon standaard een metrakit pro race of een yasuni R3, loopt op de meeste 70cc cilinders wel goed...


ja maar ik denk dat die 75cc TP roze top toch niet hoogtoerig genoeg is voor een R3, ik kan het mis hebben.

en op de een of andere manier wil ik geen yasuni, don't ask me why. ik vind daar denk een soort scooter gevoel overheen hangen....
k weet t niet
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
ronaldt 22-4-2010 12:33 Print reply

Posts: 2735
yasuni en scootergevoel? Is een gewaardeerd merk in de 125 cc racerij . Maargoed, als je geen yasuni wilt, valt een hmr2 dus ook af. Een scr corse hm niks? of bidalot r2?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>

Dit topic is 3675 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved