Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Tuning Motorisch Set up voorstellen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1210 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Tuning Motorisch Set up voorstellen...
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 17-4-2010 0:35 Print reply

Posts: 29286
Zomaar een idee voor in de toekomst.
Waarom geen cr80 (oid) blokje eronder hangen, is goedkoper en heeft ook genoeg pk's.
 
Spaniard 17-4-2010 0:37 Print reply

Posts: 82
Kan maar ik wil liever met de AM6 aan de slag.
Als ik een mooi Honda blok wil, dan wil ik de mooie honda er ook omheen

misschien.... ooit nog eens.
maar dan toch denk een oud trap civicje :P en geen brommer
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
sendaSM-almkerk 17-4-2010 1:44 Print reply
Posts: 207
ik zou een polini 75 pakken met een mooie middeltoerige uitlaat + 24mm rijd echt heerlijk over straat onderin lekker rustig maar toch goed door trekken en bovenin echt de volle mep
 
ronaldt 17-4-2010 10:22 Print reply

Posts: 2735
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
BenjaminDG 17-4-2010 11:38 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
http://www.apriliafo...=0&sk=t&sd=a
koop dat blok maar


700¤
 
Vlaanderen vrij!
ronaldt 17-4-2010 11:40 Print reply

Posts: 2735
wat denk je kwijt te zijn aan een fatsoenlijke setup dan ? 700¤ is een schijntje.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Sypie_Honda 17-4-2010 12:02 Print reply

Posts: 13830
haha 7 banken wat een grap voor zo'n blokje
wss is dat ding in een tuinhuisje met een hamer en schoevedraaier in elkaar geklikt door iemand van 16 die al heel veel opt internet heeft gelezen

voor 7 banken heb je een knap CR80 blok wat door een monteur in elkaar is gezet met het juiste gereedschap en kennis.
en dan heb je een blok wat helemaal op elkaar afgestemd is geen bij elkaar geraapt brommerding.

al het opvoerspul wat je investeert in een brommer heeft geen waarde meer na montage.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
yamahadt1986 17-4-2010 12:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
haha 7 banken wat een grap voor zo'n blokje
wss is dat ding in een tuinhuisje met een hamer en schoevedraaier in elkaar geklikt door iemand van 16 die al heel veel opt internet heeft gelezen

voor 7 banken heb je een knap CR80 blok wat door een monteur in elkaar is gezet met het juiste gereedschap en kennis.
en dan heb je een blok wat helemaal op elkaar afgestemd is geen bij elkaar geraapt brommerding.

al het opvoerspul wat je investeert in een brommer heeft geen waarde meer na montage.



helemaal mee eens.
en ik koop het dan meestal liever zelf nieuw dan weet ik wat ik heb.
en ik weet dan dat er bijv. niet verkeerd mee om is gegaan.

( dat wil niet zeggen dat digene van dat blokje er slecht mee om is gegaan hoor maartoch )

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-4-2010 12:48 Print reply

Posts: 9841
als het om het goedkoop sleutelen gaat en daarmee prestaties boeken, waarom ga je dan niet gewoon een 50cc leren tunen.

Kost je mss 4 cilinders om te proberen wat goed gaat en wat mis gaat, maar dan heb je wel een snelle brommer, die JIJ snel gemaakt hebt.
Niet omdat je zomaar even wat onderdelen eropgezet hebt, want dat kan elke pipo, maar je hebt zelf alles bewerkt en erover nagedacht. Dat is de power. Jij hebt de skills.

Kost je minder geld dan dure setups...je bent ook wel slomer, maar het ging volgens mij niet om de snelheid

Als het je toch om de snelheid gaat kun je ook de goedkope 70's gaan tunen of wat dan ook. De prestatie van je motorblok wordt niet bepaald door de som van alle onderdelen.


verder geef ik je groot gelijk. ik ben ook met allemaal projectjes bezig, die me onzinnig veel geld kosten en voor dat geld had ik ook vanalles kunnen kopen wat beter presteerde..maar daar gaat het niet om. Sommige dingen en sommige kennis kun je niet kopen. Kun je beter bij brommers leren dan op duurdere 2t of 4t motoren.

Vroeger was ik 7 euro kwijt voor een pakkingset voor de brommer. Voor de motor was dat al 150 euro en voor mn auto ben ik nu al iets van 300 kwijt voor alleen een pakkingset.

 
Too cool for school!
-Tom- 17-4-2010 15:04 Print reply

Posts: 4151
Over epische faalprojecten gesproken, heb je die hovercraft nog?
 
FTS Member
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-4-2010 18:08 Print reply

Posts: 9841
jup ik zit de laatste tijd in dubio of ik em zal afmaken of weg zal doen.

 
Too cool for school!
-Tom- 17-4-2010 18:14 Print reply

Posts: 4151
Hier ook, die 2 racehovercrafts staan bij een maat van me... Inclusief 2 complete draaiende Rotax 503, 1 in onderdelen en een half blok, ohjah, ook nog een GSX750R blok uit eind jaren '80, begin jaren '90 :P Maarja, te weinig tijd allemaal :P
 
FTS Member
Spaniard 17-4-2010 20:30 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als het om het goedkoop sleutelen gaat en daarmee prestaties boeken, waarom ga je dan niet gewoon een 50cc leren tunen.

Kost je mss 4 cilinders om te proberen wat goed gaat en wat mis gaat, maar dan heb je wel een snelle brommer, die JIJ snel gemaakt hebt.
Niet omdat je zomaar even wat onderdelen eropgezet hebt, want dat kan elke pipo, maar je hebt zelf alles bewerkt en erover nagedacht. Dat is de power. Jij hebt de skills.

Kost je minder geld dan dure setups...je bent ook wel slomer, maar het ging volgens mij niet om de snelheid

Als het je toch om de snelheid gaat kun je ook de goedkope 70's gaan tunen of wat dan ook. De prestatie van je motorblok wordt niet bepaald door de som van alle onderdelen.


verder geef ik je groot gelijk. ik ben ook met allemaal projectjes bezig, die me onzinnig veel geld kosten en voor dat geld had ik ook vanalles kunnen kopen wat beter presteerde..maar daar gaat het niet om. Sommige dingen en sommige kennis kun je niet kopen. Kun je beter bij brommers leren dan op duurdere 2t of 4t motoren.

Vroeger was ik 7 euro kwijt voor een pakkingset voor de brommer. Voor de motor was dat al 150 euro en voor mn auto ben ik nu al iets van 300 kwijt voor alleen een pakkingset.



Wauw, eindelijk.... mijn soulmate XD nee grapje, maar je bent de 1e die zo goed snapt wat ik bedoel. damn :P er is nog hoop voor deze wereld. jij snapt me, ik weet wat t kost, het boeit me niet. ik wil lekker knutselen en het leren.
Ik heb daar idd ook al aan gedacht. misschien dat ik mijn huidige 50 standaard ook aan ga pakken. maar ook lijkt het me leuk om een keer wat bij elkaar te rapen en erop te gooien, dan heb ik dat ook een keer meegemaakt. Ik zie dat jij 23 bent :P ik nu bijna 21 we zitten redelijk in hetzelfde schuitje dan, het boeit me niet dat ik nog met brommers bezig ben, ik vind dat gewoon leuk. tuurlijk denk ik niet dat ik stoer ben als ik loop te racen op me RS maar ik heb het naar mijn zin, en dat is gouwd waard.

Plus dat het mij erg trekt dat ik niet leeg loop op probeersels.
Ik besteeds liever geld voor 2 volledige setups voor die brommers als dat ik voor 1000 euro 1 uitlaatsysteem voor een 600cc racer heb... dan heb ik zoiets van.... ja.... beetje zonde.
ik vind hoog cc motors niet leuk. Ik wil zelf prestaties maken. niet iets snels kopen en dan stoer doen. al die gasten die op die snelle bikes rijden waar ze geen cent energie in hebben gestoken en dan lullig doen over brommers en mensen die er wel verstand van hebben vind ik egt megazielig. Mijn schoonfamilie is er ook zo een.
geen verstand ervan maar wel bashen omdat ze een fazer hebben.... boeie dat ding is triest. binnenkort trek ik met me brommer dat langzame pleuris yamaha touring bike kutding er toch uit.

zucht, sorry dat moest er even uit.
ik heb gewoon een hekel aan dom gelul.
zo van, ja die 125cc zijn net opgevoerde brommers.
met een beetje sleutelen trekt dat ding nog harder op dan die 750cc 4t schroot van hun :S die mensen leven echt 30 jaar geleden toen de lage cc 2t geen zak voorstelde.

maar goed. ik vind het leuk om te knutselen aan mijn brommer. Ik heb alleen al plezier aan mijn blokolie verversen. ik ben gewoon lekker bezig en het kost me niet teveel geld. en er is genoeg speling om fouten te maken. als je een cilinder van 1000 euro verneukt baal je meer als 1tj van een paar honderd. Leergeld is dit gewoon.

Ik besteed inderdaad heel veel geld aan mijn brommer straks, maar ik krijg er plezier en een hele leuke hobby voor terug.
Plus dat ik mijn jeugd nog een beetje in moet halen XD
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
Spaniard 17-4-2010 20:31 Print reply

Posts: 82
Ik vind me cilinder zelf tunen nog te hardcore even. eerst even lol hebben met een tuning setup. en dan daarna kijken of ik me standaard cil sneller kan krijgen.

EDIT:
ow, wat ik me net trouwens realiseer, de cilinders die ik opgenoemd heb:
-Stage 6 Racing 70CC (E214,25)
-Metrakit Pro Race 2 70CC (E279,95)
-Hebo Manston Revolution 70CC (E329,95)
-Gilardoni 75CC (hoor ik veel mensen op dit forum over praten)(E229,50)
-Top Performance 75CC (119,95)
-Polini 70CC (E289,50)

moet ik bij al deze cilinders me carters aanpassen?
of zijn er ook waarbij ik die nog even ongemoeid kan laten?

Dit bericht is gewijzigd door Spaniard op 17-4-2010 om 21:26 uur.
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
der Chef 17-4-2010 21:12 Print reply

Posts: 3265
Probeer ff wat posts samen te voegen in 1 bericht, met dit knopje
 

Dit topic is 3676 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved