Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda CB650z '79 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda CB650z '79 [Algemene vragen]
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ducatigpr 17-9-2010 22:38 Print reply

Posts: 827
Hier nog een oude update van het motor-forum, straks nog een nieuwe update:

Mijn frame en nog wat toebehoren zijn naar Volek te Biddinghuizen (stralen en poedercoating) geweest, en dit is het resultaat:



De kleur is RAL 3020, is echt felrood (beetje brandweerrood), op de foto is het verkleurd door waarschijnlijk het licht van de schuur, in het echt is het veel mooier! Stond er van te kijken hoe vel de kleur is!



Deze kleur komt zeer overeen

Heb ook een nieuwe uitlaat gekocht, hiervan volgt nog een foto één dezer dagen.

Iemand interesse in de 4 in 1 uitlaat? Deze gaat de deur uit..

Er is in ieder geval weer genoeg werk te verrichten nu
 
ducatigpr 17-9-2010 22:41 Print reply

Posts: 827
Nieuwe update:

Ff een avondje bezig geweest:




Begint al wat te lijken :P
 
hggf 17-9-2010 22:56 Print reply

Posts: 1404
Ziet er al goed uit!

Maar mag ik weten hoe je je balhoofd en je type plaatje hebt afgedekt voor het poedercoaten?
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
ducatigpr 22-9-2010 12:06 Print reply

Posts: 827
Nog even een fotootje met de telefoon gemaakt:



Over dat plaatje, dat heeft de poedercoater gewoon afgeplakt en het framenummer is er later weer uitgesneden..
 
Derbi-Olaf 22-9-2010 14:16 Print reply

Posts: 14999
zelfde kleur als mijn honda MB-frame, heet idd brandweerrood zelfs


 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 22-9-2010 16:31 Print reply

Posts: 4605
Dikke caféracer
 
Vlaanderen vrij!
ducatigpr 27-9-2010 14:37 Print reply

Posts: 827
Weer wat fotootjes:

Toch leuk zo'n 2e tank, iemand belang bij (of in de blauwe)?

Zal wel ongeveer de lengte van het zitje worden zo



Sankei 4 in 4 uitlaat, zal wel leuk gaan staan (en klinken zonder dempers hehe)



Dempertjes



4 in 1 uitlaat die ik niet ga gebruiken? (Iemand belang bij?)



Heb nog 2 buddyseats die wel weg kunnen, worden niet gebruikt





Wat een monster he! (oke, wat niet is, kan nog komen)



Vanavond nog even bij een andere CB 650 kijken waar ik nog wat onderdelen vandaan kan plukken (motorblok)
 
limburger 27-9-2010 23:30 Print reply

Posts: 686
begint al wat te worden, wat worden de kleuren van de tank en zitje?
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!
Joel_koningslust 27-9-2010 23:34 Print reply

Posts: 14514
die zwarte tank is van een ouder type ofniet?

die zou ik iig gebruiken icm het zwarte zitje, maar dat moet wel een aantal centimeters ingekort worden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
ducatigpr 29-9-2010 13:00 Print reply

Posts: 827
zitje wordt sowieso ingekort, ga 1 van de tanks schuren (denk de blauwe, deze is het meest gaaf) en het zitje wordt ook geschuurd. Alleen nog geeeen idee wat de kleuren gaan worden, zit te denken over zilver/grijs. Iemand ideeen?
 
ducatigpr 16-10-2010 13:48 Print reply

Posts: 827
Zoals ik misschien al door had laten schemeren, wil ik er graag nog een blok bij hebben.

2 weken geleden dus ff gekeken of er wat te koop stond en gelijk gebeld, bleek dat hier 15km verderop (jaja, soms hoeft het niet zo ver te zijn) nog wel een blok te koop stond. Erheen gegaan en daar stonden 2 cb 650's. Het blok nog in het 1e frame, het andere frame zonder blok. Mocht alles voor 150 euro meenemen dus dat maar gedaan. Op beide frames een kenteken.

Met blok:



Zonder blok:



Is inmiddels al 2 weken geleden dus beetje een late update haha

Allebei de motors maar meteen gedemonteerd en wat nog bruikbaar was ff opzij gezet. Het blok overgezet in mijn caferacer frame en eens gekeken of ik de boel aan de praat kon krijgen.

Alle electra goed aangesloten. Maar eens proberen, geen reactie van de startmotor als ik op de startknop drukte. Alles bij langs gelopen en gemeten, blijkt dus dat er geen aarde van de clipons richting het frame/blok gaat (door de coating natuurlijk). Dus maar even een aardedraad extra gedaan en weer geprobeerd, ja hoor nu wel reactie!

Even wat deodorant achterin de carburateurs gespoten en vandaag heeft het andere blokje voor het eerst gelopen! (Wat was ik blij!)

Het 4 in 4 uitlaatsysteem blijkt dus niet helemaal te passen op de CB, maar kan nog wel pas gemaakt worden naar mijn inziens, dit gaat dus nog geprobeerd worden. Nu kan de motor verder afgebouwd worden, en als dit klaar is, het oude blok onder handen nemen!

Er is nog een hoop te doen dus ik duik de schuur weer in. En, kan ik natuurlijk door m'n vorige aankoop 2 complete Honda cb's bouwen! Beetje uit de hand gelopen hobby zo haha!
 
ducatigpr 8-11-2010 8:55 Print reply

Posts: 827
Maar weer eens wat gedaan

De Marvin (ooit iemand van gehoord? het rare van deze uitlaat is dat deze echt bijna niks weegt in tegenstelling tot andere uitlaten) 4 in 1 uitlaat is gelast, er zat een gat in.

Het zitje op maat gemaakt, nu nog even kijken hoe ik het ga bevestigen op het frame etc.

Heb het originele steuntje van de tellers veranderd van dit:



is origineel

Naar dit:



Zitten onderin vierkante gaten zodat er mooi een slotbout in past, slotbouten waren wat te lang en te weinig schroefdraad, dus ff extra draad tappen en op maat slijpen:



En dat is het resultaat zo:



Staat wel leuk al dacht ik het zelf, zou leuk zijn als iemand mij nog wat over de uitlaat kan vertellen!

Het vrouwtje mocht ook op de motor



Laatste puntjes nog op de i zetten en dan is de caferacer zo goed als klaar
 
ducatigpr 4-2-2011 14:34 Print reply

Posts: 827
Meest recente foto's:




Nooit meer de tijd genomen om hier wat te posten.. Kreeg weinig respons en het is toch een brommerforum he!


 
Leen 4-2-2011 14:36 Print reply

Posts: 26877
laat het feit dat dit een brommerforum is je niet weerhouden om ons up to date te houden, er zitten hier ook genoeg mensen die de brommer inmiddels ontgroeid zijn en motor rijden.

mooie motor geworden, al had ik hem met spaakwielen nog een tikje vetter gevonden
 
ducatigpr 4-2-2011 14:54 Print reply

Posts: 827
dan zal ik het weer proberen bij te gaan houden..

ik weet dat deze motor met spaakwielen nog veel vetter is, maar het blijft voor mij een low budget project (kan in de toekomst nog wel komen)

de motor is nog niet af.. de tank, het zitje en het voorspatbord gaan nog gespoten worden

de motor moet nog afgesteld worden met de powerfilters

verder nog enkele kleine dingetjes..
 

Dit topic is 10303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved