Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda CB650z '79 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda CB650z '79 [Algemene vragen]
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 10301 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ducatigpr 10-4-2010 23:41 Print topicpost

Posts: 827
Hallo allemaal,

Als je wil weten wie ik ben en wat ik zoal heb gedaan, moet je ff in me profiel kijken.

Zoals ik al had vermeld, was ik op zoek naar een motorprojectje. Had al eens voor een Suzuki GT750 gekeken en een CB500 maar is niks geworden.

Tot ik laatst een advertentie tegen kwam op marktplaats. Een Honda CB650z RC03 uit 1979; vraagprijs 150. Gelijk gemailt en een afspraak gemaakt om te kijken. Afgelopen vrijdag, 9 april, ben ik wezen kijken. De motor is compleet, alleen bij het omdraaien van de sleutel springt de zekering er uit. Een kleinigheidje volgens de man waar ik was (genaamd Adriaan den Broeder, niet onbekend in de Honda Four wereld). Ik dacht, er zal nog wel van alles aan mankeren, maar het kon me verder niet schelen wat het precies was, voor 150 euro moest ik deze motor hebben. Kan het ding altijd nog in onderdelen verkopen. Het blok is op dit frame met kenteken gezet en heeft altijd gelopen.

Hier de foto van marktplaats:



Vandaag, zaterdag 10 april, de motor opgehaald. De motor stond al klaar met een berg onderdelen. Een 2e tank, zijkapjes, 2 keer een 2in1 uitlaat, 4 in 1 uitlaat, zak met knipperlichten, een 2e frame (zonder kenteken) en nog wat spul! Mocht alles meenemen, de 150 betaald en alles in de kar gezet.

Nu staat de motor thuis en meteen aan de slag gegaan om het beestje een klein beetje te strippen. Heb verder al elektrische schema's en een werkplaatshandboek.

Hier wat foto's hoe de motor er na een avondje bij staat:

















Hier nog wat onderdeeltjes:

Frame zonder kenteken (iemand belang bij?):



Wat onderdelen op zolder gegooid, zak met klein spul 2 uitlaatjes, zwarte tank en 2 zwarte zijkapjes:



De tank die erop zat met de kapjes, 4 in 1 uitlaat en nog 2 zadels:



Alle foto's zijn in klein formaat, heb de grote ook wel.

Verder houdt ik deze beginpost up to date wanneer ik kan.

Ik heb nog ideeën in mijn achterhoofd om een caferacer te maken, hierbij zou ik ook graag jullie hulp en meningen willen hebben. Ik heb al enkele vragen:

Spaak of originele wielen?
Originele tank of andere tank?
M-stuur of clipons?
Wat voor luchtfilter(s)?
Wat voor buddy?
Wat voor achterlicht?
Welk voorspatbord?

Zelf vind ik deze CB erg mooi:



Veel kijkplezier in mijn topic,

Frank




Hierbij dan het zitje:



Hij is nog te lang, wordt een stuk afgehaald



Kan mooi de originele ophangpunten van het originele zadel gebruiken, de beugel op het frame valt precies onder het bolle stuk van het zitje






Het zitje is precies zo breed als de tank

gister een dagje vrij gehad dus ff de honda gestript:

kaal frame



vies blokje op de werkbank



spul



nu is het schrobben, poetsen, schuren en spuiten geblazen

de chrome onderdelen zien er nog aardig uit

hier weer wat fototjes:

nieuw oliefiltertje



nieuw voortandwiel



polijsten is niet mijn ding



blokje



Eerst maar eens wat nieuwe pakkingen bestellen


Dit bericht is gewijzigd door ducatigpr op 25-5-2010 om 13:53 uur.
 

Niek de Wildt 11-4-2010 0:05 Print reply
Posts: 7168
tof.
 
kenny77 11-4-2010 14:20 Print reply

Posts: 29286
Zoals de voorbeeld foto is inderdaad erg leuk.
 
b0nes 11-4-2010 14:58 Print reply

Posts: 2058
Spaak of originele wielen? - spaak
Originele tank of andere tank? - ori
M-stuur of clipons? - clipons
Wat voor luchtfilter(s)? - open kelk
Wat voor buddy? - klein zadeltje + bijpassende kont
Wat voor achterlicht? - kleine ledstrip wegwerken
Welk voorspatbord? - beetje oversized zoals die cb

erg leuk dat je dit zo gaat doen voor een motor die je niet veel heeft gekost
 
ducatigpr 12-4-2010 15:37 Print reply

Posts: 827
nou, ben al wat probleempjes tegengekomen:

startrelais doorgefikt (waar de zekering zit)
gelijkrichter doorgefikt

weet niet of de dynamo nog goed is, dit moet nog blijken

Heeft iemand hier meer ervaring mee? En wat kosten deze als ik ze wil kopen? Zijn er ook alternatieven voor?

Ik ben nog op zoek naar clip ons en een mooi zadel (een korte met zon bolle kont)

Graag zou ik ook wat informatie willen hebben over de luchtfilters. Heb de originele bak er afgehaald, vind ik echt veel te lomp. Die powerfilters die op de motor hierboven zitten, waar zijn deze te verkrijgen en voor welke prijs?
 
Paul de Salmiakbal 12-4-2010 15:40 Print reply

Posts: 5285
Die powerfilters kun je wel op elke brommershop vinden. Zijn gewoon universeel, je moet wel de goeie aansluitdiameter hebben.
 
ducatigpr 12-4-2010 15:48 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Die powerfilters kun je wel op elke brommershop vinden. Zijn gewoon universeel, je moet wel de goeie aansluitdiameter hebben.


ja klopt, heb al even gekeken. Bij ks-parts staan degene die ik wil hebben!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-4-2010 15:59 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
[...]


ja klopt, heb al even gekeken. Bij ks-parts staan degene die ik wil hebben!



altijd k&n nemen, blijft je blok een beetje heel
 
ducatigpr 12-4-2010 16:03 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



altijd k&n nemen, blijft je blok een beetje heel


heeft k&n ook zulke filters?



ze moeten niet veel groter zijn, anders passen ze er niet tussen
 
Pixl 12-4-2010 16:06 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
[...]


heeft k&n ook zulke filters?

afbeelding

ze moeten niet veel groter zijn, anders passen ze er niet tussen


Je kunt beter schuimfilter nemen, filtert beter
 
So fuckin' what!?
Maeddy 12-4-2010 16:10 Print reply

Posts: 1059
Ik heb wel eens indianen verhalen gehoord dat een heel aantal motoren uit deze tijd te arm is afgesteld om aan de toen der tijd ingestelde emissienormen te voldoen. Ik neem aan dat wanneer je powerfilters monteert, je daarom wel dikke kans hebt dat je een nog armer mengsel hebt. Daarvoor zul je de carburateurs wel opnieuw synchroon af moeten stellen.

Ik ga dit zeker volgen. Supermooie motoren zijn dit!

Succes

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
nou, ben al wat probleempjes tegengekomen:

startrelais doorgefikt (waar de zekering zit)
gelijkrichter doorgefikt

weet niet of de dynamo nog goed is, dit moet nog blijken

Heeft iemand hier meer ervaring mee? En wat kosten deze als ik ze wil kopen? Zijn er ook alternatieven voor?

Ik ben nog op zoek naar clip ons en een mooi zadel (een korte met zon bolle kont)

Graag zou ik ook wat informatie willen hebben over de luchtfilters. Heb de originele bak er afgehaald, vind ik echt veel te lomp. Die powerfilters die op de motor hierboven zitten, waar zijn deze te verkrijgen en voor welke prijs?


Ik zal eens op mijn werk kijken of we een dynamo voor de cb650 hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 12-4-2010 om 16:11 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
ducatigpr 12-4-2010 16:55 Print reply

Posts: 827
dat verhaal heb ik ook gehoord, alles zal toch opnieuw af moeten worden gesteld..

super!
 
Maeddy 12-4-2010 18:13 Print reply

Posts: 1059
Kun je een foto maken, van welke je moet hebben? Stel dat we ze niet hebben, dat we dan eenzelfde soort hebben.

 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
ducatigpr 12-4-2010 18:35 Print reply

Posts: 827
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Kun je een foto maken, van welke je moet hebben? Stel dat we ze niet hebben, dat we dan eenzelfde soort hebben.



ik zal woensdag een foto plaatsen, zit nou nog in groningen ivm studeren, de motor staat bij mijn ouders

misschien dat jij alvast een foto kan maken?

Dit bericht is gewijzigd door ducatigpr op 12-4-2010 om 18:35 uur.
 
Maeddy 12-4-2010 18:36 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ducatigpr
[...]


ik zal woensdag een foto plaatsen, zit nou nog in groningen ivm studeren, de motor staat bij mijn ouders

misschien dat jij alvast een foto kan maken?

Dit bericht is gewijzigd door ducatigpr op 12-4-2010 om 18:35 uur.


Oké top. Dan zal ik even kijken.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
ducatigpr 12-4-2010 18:56 Print reply

Posts: 827


hier is te zien hoe het startrelais is doorgebrand en de zekering er weer beunmatig aan is bevestigd
 

Dit topic is 10301 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved