Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - 80cc NSR pretblokje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1179 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - 80cc NSR pretblokje [Algemene vrage...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 29-6-2010 19:19 Print reply

Posts: 2356
Dus met dat dikkere cilinder hemd verklein je ook de kans op scheuren.

Dus dan lijkt mij dat ik het volgende moet gaan doen:

Carter randje in blok weg dremelen

NS1 / MTX80RII cilinder scoren

RD80 zuiger bestellen

NS1 / MTX80RII cilinder laten opboren naar 55mm en laten tunen

Opmaat kop laten maken (bij wie?)



Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 29-6-2010 om 21:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 29-6-2010 om 22:37 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Blukaap2 29-6-2010 21:16 Print reply

Posts: 9953
Een MBX/MTX cilinder hoort ook dat dikke hemd te hebben, een MTX80R2 heeft het dunne hemd (en grotere/duurdere krukaslagers)
Randje kun je gewoon uit je carter dremelen, dat alu ben je zo doorheen.
Ik heb trouwens de zuiger van een '110cc' eurocilindro/athena gepakt om m op te laten boren naar 55mm, dat ging prima.

Wat trouwens ook qua vermogen lekker werkt is een o-ring in de cilinderkop zetten en zorgen dat de squishband een beetje klopt.
Scheelt sowieso in het pingelen, want om die 16pk te halen heb ik mn ontsteking toen idioot vroeg moeten zetten.
Wat ook een behoorlijk vermogen onderin (7pk bij 6000 toeren) en absurd laag verbruik opleverde (gemiddeld 1:25-1:30 tegenover 1:15 zonder de vervroegde ontsteking)
 
Stoere brommers
De Schout 29-6-2010 21:44 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Een MBX/MTX cilinder hoort ook dat dikke hemd te hebben, een MTX80R2 heeft het dunne hemd (en grotere/duurdere krukaslagers)
Randje kun je gewoon uit je carter dremelen, dat alu ben je zo doorheen.
Ik heb trouwens de zuiger van een '110cc' eurocilindro/athena gepakt om m op te laten boren naar 55mm, dat ging prima.

Wat trouwens ook qua vermogen lekker werkt is een o-ring in de cilinderkop zetten en zorgen dat de squishband een beetje klopt.
Scheelt sowieso in het pingelen, want om die 16pk te halen heb ik mn ontsteking toen idioot vroeg moeten zetten.
Wat ook een behoorlijk vermogen onderin (7pk bij 6000 toeren) en absurd laag verbruik opleverde (gemiddeld 1:25-1:30 tegenover 1:15 zonder de vervroegde ontsteking)



t is al weer ff geleden maar ben er toch bijna zeker van dat een mbx cylinder dat randje heeft. en ik Dacht dat een rII cilinder net wel dikker was.

edit: doet er ook weinig toe, hij moet gewoon een dikke hebben..

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 29-6-2010 om 21:45 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Voetentje 29-6-2010 21:47 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



t is al weer ff geleden maar ben er toch bijna zeker van dat een mbx cylinder dat randje heeft. en ik Dacht dat een rII cilinder net wel dikker was.

edit: doet er ook weinig toe, hij moet gewoon een dikke hebben..

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 29-6-2010 om 21:45 uur.


Volgens mij heb je gelijk, meen dit ook ergens gelezen te hebben.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Blukaap2 29-6-2010 23:59 Print reply

Posts: 9953
Van mn 1e LC80 blok weet ik zeker dat het een R2 blok was gezien het bloknummer (en de grote krukaslagers en ondersteboven schakelende 6-bak)
En mn andere set carterhelften zonder richeltje hadden een MBX nummer, dus dat zal ook wel kloppen.

Maar het maakt idd niet uit waar het vanaf komt als het maar een dikke is.
 
Stoere brommers

Dit topic is 2998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved