Frysk |
29-6-2010 14:20 |
Posts: 34930 |
dat is gewoon suïcidaal,
ik heb nu momenteel ook m'n NS1 blokje onder de MTX liggen met ori onbewerkte cilinder, en 24mm mikuni TM en een Proma achtige pijp.
loopt 100 met tandwielverhouding 17-59 en ik maak overtoeren.
voor m'n 2e cilinder die ik heb liggen die gaat al bewerkt worden en opgeboord worden moet heél wat harder lopen (heb ook al een 80cc crosspijpje en een 125 crosspijp) kijken welke beter loopt.
en natuurlijk een CR250 binnenrotor ontsteking
misschien ook een tip voor jou om iets in deze trend te doen ?
|
|
giggitybyte |
|
Voetentje |
29-6-2010 14:23 |
Posts: 2356 |
Gaat dus het volgende worden:
55mm uitgeboorde mbx cil + uitlaatpoort 2mm omhoog + 28mm oko of je mikuni+ tecno + MPS300 CDI + vervroegde grondplaat
Het hoeft van mij allemaal niet al te extreem, ik vind betrouwbaarheid ook belangrijk.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
De Schout |
29-6-2010 14:35 |
Posts: 5327 |
met een mbx cil op 55mm kun je die betrouwbaarheid wel vergeten... word veel te dun namelijk.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
29-6-2010 14:39 |
Posts: 29286 |
inderdaad, als je hem naar 55mm wil, moet je al een mtx of ns1 cilinder pakken.
die staan standaard ook al beter hoeft er misschien ook niks meer aan de clinder te gebeuren, voor betrouwbaarheid.
wel is het vervelend als hij je dan vastloopt dat je dan geen overmaten meer krijgt?
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 14:40 uur.
|
|
|
|
Blukaap2 |
29-6-2010 14:49 |
Posts: 9956 |
Als je dat domme randje in je carter niet meer hebt samen met de bijbehorende cilinder dan werkt een 55mm MBX cilinder prima, als dat randje dr nog in zit heb je een veel te dun hemd en breekt het binnen de kortste keren.
Heb misschien nog wel ergens een poortmap van mn oude, als je het goed doet heb je gewoon een tractor met 15-16pk.
Uitlaatpoort niet omhoog vijlen is ook wel grappig, daar had ik iets van 9pk mee en meer dan 8000 toeren draaide het ding niet (met het topvermogen bij 5-6000 ofzo)
Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 29-6-2010 om 14:50 uur.
|
|
Stoere brommers |
|
Voetentje |
29-6-2010 15:21 |
Posts: 2356 |
Volgens mij heb ik nog wel dat randje ja. Iemand een foto van hoe dat eruit ziet?
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
29-6-2010 16:18 |
Posts: 29286 |
hier zie je het een klein beetje:
bij het rechtse blokje.
Zie je de rand zitten in het gat voor het cilinderhemd.
Maar dit is eenvoudig te verwijderen.
|
|
|
|
BenjaminDG |
29-6-2010 16:35 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
dat is gewoon suïcidaal,
ik heb nu momenteel ook m'n NS1 blokje onder de MTX liggen met ori onbewerkte cilinder, en 24mm mikuni TM en een Proma achtige pijp.
loopt 100 met tandwielverhouding 17-59 en ik maak overtoeren.
voor m'n 2e cilinder die ik heb liggen die gaat al bewerkt worden en opgeboord worden moet heél wat harder lopen (heb ook al een 80cc crosspijpje en een 125 crosspijp) kijken welke beter loopt.
en natuurlijk een CR250 binnenrotor ontsteking
misschien ook een tip voor jou om iets in deze trend te doen ?
Tandwielverhouding 17-59?
Geen wonder dat je overtoeren maakt
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Voetentje |
29-6-2010 17:16 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hier zie je het een klein beetje:
afbeelding
bij het rechtse blokje.
Zie je de rand zitten in het gat voor het cilinderhemd.
Maar dit is eenvoudig te verwijderen.
En hoe haal je die eruit?
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
29-6-2010 17:20 |
Posts: 29286 |
Als het het perfect wilt doen laten kotteren.
persoonlijk zou ik gewoon de dremel pakken.
|
|
|
|
marcel 93cc |
29-6-2010 18:09 |
Posts: 17 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
met een mbx cil op 55mm kun je die betrouwbaarheid wel vergeten... word veel te dun namelijk.
heb je dat zelf ondervonden of denk je dat .
als het fout gaat moet je alleen je cilinder weggooien verder .
is het gewoon heel betrouwbaar hoor.
rijdt er zelf namelijk ook mee .
|
|
|
|
Voetentje |
29-6-2010 18:28 |
Posts: 2356 |
Als ik nou eens dat randje eruit haal en een NS1 cilinder scoor.
Die opboren naar 55mm en dan een RD80 zuiger pakken, die passen zo erin heb ik van een betrouwbare bron
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
29-6-2010 18:35 |
Posts: 29286 |
moet het wel van een dt/rd80 LC zijn.
ac zijn maar tot 53mm en die zuiger is langer als honda zuigers.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 18:36 uur.
Edit: las het net al op mbx forum was inderdaad en lc zuigert
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 18:51 uur.
|
|
|
|
Voetentje |
29-6-2010 19:01 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
moet het wel van een dt/rd80 LC zijn.
ac zijn maar tot 53mm en die zuiger is langer als honda zuigers.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 18:36 uur.
Edit: las het net al op mbx forum was inderdaad en lc zuigert
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 18:51 uur.
Maar komen de NS1 poorten dan wel goed uit met een RD80 cilinder, of zijn deze ongv. hetzelfde met een ori 80? En wat voor wand zit er in een NS1 cilinder?
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
kenny77 |
29-6-2010 19:06 |
Posts: 29286 |
als de zuiger in een mbx cilinder past, dan past hij ook in de ns1.
ns1 is vrijwel gelijk aan de mbx cilinder, alleen dan met dikker hemd en nog wat dingen iets anders.
vergelijking mbx vs ns1 : http://www.brommerfo...rint/reply/1/1486671
Edit: fout ontdekt op de ns1 poortmap, die 33mm voor de spoelpoort moet 34mm zijn...
edit2: net mbx hemd opgemeten, onderaan de rand is die 56.3mm...
boor hem op naar 55mm en hij is 0.65mm dik.
Geen doen dus.
wil je 55mm echt voor mtx/ns1 cilinder kijken.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 19:12 uur.
|
|
|
|