Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - 80cc NSR pretblokje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1171 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - 80cc NSR pretblokje [Algemene vrage...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3028 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 29-6-2010 14:20 Print reply

Posts: 34928
dat is gewoon suïcidaal,

ik heb nu momenteel ook m'n NS1 blokje onder de MTX liggen met ori onbewerkte cilinder, en 24mm mikuni TM en een Proma achtige pijp.

loopt 100 met tandwielverhouding 17-59 en ik maak overtoeren.

voor m'n 2e cilinder die ik heb liggen die gaat al bewerkt worden en opgeboord worden moet heél wat harder lopen (heb ook al een 80cc crosspijpje en een 125 crosspijp) kijken welke beter loopt.
en natuurlijk een CR250 binnenrotor ontsteking

misschien ook een tip voor jou om iets in deze trend te doen ?
 
giggitybyte
Voetentje 29-6-2010 14:23 Print reply

Posts: 2356
Gaat dus het volgende worden:

55mm uitgeboorde mbx cil + uitlaatpoort 2mm omhoog + 28mm oko of je mikuni+ tecno + MPS300 CDI + vervroegde grondplaat

Het hoeft van mij allemaal niet al te extreem, ik vind betrouwbaarheid ook belangrijk.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 29-6-2010 14:35 Print reply
Posts: 5327
met een mbx cil op 55mm kun je die betrouwbaarheid wel vergeten... word veel te dun namelijk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 29-6-2010 14:39 Print reply

Posts: 29286
inderdaad, als je hem naar 55mm wil, moet je al een mtx of ns1 cilinder pakken.
die staan standaard ook al beter hoeft er misschien ook niks meer aan de clinder te gebeuren, voor betrouwbaarheid.

wel is het vervelend als hij je dan vastloopt dat je dan geen overmaten meer krijgt?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 14:40 uur.
 
Blukaap2 29-6-2010 14:49 Print reply

Posts: 9953
Als je dat domme randje in je carter niet meer hebt samen met de bijbehorende cilinder dan werkt een 55mm MBX cilinder prima, als dat randje dr nog in zit heb je een veel te dun hemd en breekt het binnen de kortste keren.

Heb misschien nog wel ergens een poortmap van mn oude, als je het goed doet heb je gewoon een tractor met 15-16pk.
Uitlaatpoort niet omhoog vijlen is ook wel grappig, daar had ik iets van 9pk mee en meer dan 8000 toeren draaide het ding niet (met het topvermogen bij 5-6000 ofzo)

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 29-6-2010 om 14:50 uur.
 
Stoere brommers
Voetentje 29-6-2010 15:21 Print reply

Posts: 2356
Volgens mij heb ik nog wel dat randje ja. Iemand een foto van hoe dat eruit ziet?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 29-6-2010 16:18 Print reply

Posts: 29286
hier zie je het een klein beetje:



bij het rechtse blokje.
Zie je de rand zitten in het gat voor het cilinderhemd.
Maar dit is eenvoudig te verwijderen.
 
BenjaminDG 29-6-2010 16:35 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
dat is gewoon suïcidaal,

ik heb nu momenteel ook m'n NS1 blokje onder de MTX liggen met ori onbewerkte cilinder, en 24mm mikuni TM en een Proma achtige pijp.

loopt 100 met tandwielverhouding 17-59 en ik maak overtoeren.

voor m'n 2e cilinder die ik heb liggen die gaat al bewerkt worden en opgeboord worden moet heél wat harder lopen (heb ook al een 80cc crosspijpje en een 125 crosspijp) kijken welke beter loopt.
en natuurlijk een CR250 binnenrotor ontsteking

misschien ook een tip voor jou om iets in deze trend te doen ?


Tandwielverhouding 17-59?

Geen wonder dat je overtoeren maakt
 
Vlaanderen vrij!
Voetentje 29-6-2010 17:16 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hier zie je het een klein beetje:

afbeelding

bij het rechtse blokje.
Zie je de rand zitten in het gat voor het cilinderhemd.
Maar dit is eenvoudig te verwijderen.


En hoe haal je die eruit?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 29-6-2010 17:20 Print reply

Posts: 29286
Als het het perfect wilt doen laten kotteren.

persoonlijk zou ik gewoon de dremel pakken.
 
marcel 93cc 29-6-2010 18:09 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
met een mbx cil op 55mm kun je die betrouwbaarheid wel vergeten... word veel te dun namelijk.

heb je dat zelf ondervonden of denk je dat .
als het fout gaat moet je alleen je cilinder weggooien verder .
is het gewoon heel betrouwbaar hoor.
rijdt er zelf namelijk ook mee .
 
Voetentje 29-6-2010 18:28 Print reply

Posts: 2356
Als ik nou eens dat randje eruit haal en een NS1 cilinder scoor.
Die opboren naar 55mm en dan een RD80 zuiger pakken, die passen zo erin heb ik van een betrouwbare bron
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 29-6-2010 18:35 Print reply

Posts: 29286
moet het wel van een dt/rd80 LC zijn.

ac zijn maar tot 53mm en die zuiger is langer als honda zuigers.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 18:36 uur.

Edit: las het net al op mbx forum was inderdaad en lc zuigert

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 18:51 uur.
 
Voetentje 29-6-2010 19:01 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
moet het wel van een dt/rd80 LC zijn.

ac zijn maar tot 53mm en die zuiger is langer als honda zuigers.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 18:36 uur.

Edit: las het net al op mbx forum was inderdaad en lc zuigert

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 18:51 uur.


Maar komen de NS1 poorten dan wel goed uit met een RD80 cilinder, of zijn deze ongv. hetzelfde met een ori 80? En wat voor wand zit er in een NS1 cilinder?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 29-6-2010 19:06 Print reply

Posts: 29286
als de zuiger in een mbx cilinder past, dan past hij ook in de ns1.

ns1 is vrijwel gelijk aan de mbx cilinder, alleen dan met dikker hemd en nog wat dingen iets anders.

vergelijking mbx vs ns1 : http://www.brommerfo...rint/reply/1/1486671

Edit: fout ontdekt op de ns1 poortmap, die 33mm voor de spoelpoort moet 34mm zijn...

edit2: net mbx hemd opgemeten, onderaan de rand is die 56.3mm...
boor hem op naar 55mm en hij is 0.65mm dik.
Geen doen dus.

wil je 55mm echt voor mtx/ns1 cilinder kijken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-6-2010 om 19:12 uur.
 

Dit topic is 3028 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved