Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - 80cc NSR pretblokje [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1187 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - 80cc NSR pretblokje [Algemene vrage...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 15-3-2010 22:27 Print topicpost

Posts: 2356
Welkom bij mijn project '80cc NSR pretblokje'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

kenny77 17-3-2010 12:36 Print reply

Posts: 29286
Als je het blok toch open gaat maken, dan zou ik ook meteen het randje in het blok weghalen.
Kan je namelijk cilinders met een dikker hemd erop zetten.

En dan zou ik een ns1 cilinder hebben gekozen

dan heb je een fijne slijtvaste cilinder.
en daarmee moet je ook goed de 100 km/h en sneller mee halen.

En deze is later ook nog goed te bewerken.
 
Voetentje 17-3-2010 15:00 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als je het blok toch open gaat maken, dan zou ik ook meteen het randje in het blok weghalen.
Kan je namelijk cilinders met een dikker hemd erop zetten.

En dan zou ik een ns1 cilinder hebben gekozen

dan heb je een fijne slijtvaste cilinder.
en daarmee moet je ook goed de 100 km/h en sneller mee halen.

En deze is later ook nog goed te bewerken.


Als jij hier een goed adresje voor weet.
Want bij motoimport vind ik ze nogal duur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 17-3-2010 15:20 Print reply

Posts: 29286
Marktplaats / sales.

Misschien heeft iemand nog wel een liggen.
Een tijd geleden stond er een voor een tientje op marktplaats.

Maargoed je moet het natuurlijk ook zelf beslissen, ik wil je niks opdringen.

Edit: mooie link: http://mbx.osf.be/viewtopic.php?f=11&t=65

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-3-2010 om 15:26 uur.
 
De Schout 17-3-2010 18:08 Print reply
Posts: 5326
ns-1 cil is in mijn ogen ook de mooiste basis. ook als je (nog) niet wilt tunen is er redelijk makkelijk 115/120 teller mee te halen

als je een beetje zoekt, mp, ebay.de, beurzen heb je een nette voor 10/15 euro. enigste probleem is dan dat je een zuiger moet vinden voor ori ns1 boring met pen twaalf. ze zijn er (heb nog een oude liggen) maar ik weet ook niet waar ik ze nieuw zou kunnen kopen.


 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 17-3-2010 18:10 Print reply

Posts: 29286
Of opboren naar mbx maat?
 
Royal Club 17-3-2010 18:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
ns-1 cil is in mijn ogen ook de mooiste basis. ook als je (nog) niet wilt tunen is er redelijk makkelijk 115/120 teller mee te halen

als je een beetje zoekt, mp, ebay.de, beurzen heb je een nette voor 10/15 euro. enigste probleem is dan dat je een zuiger moet vinden voor ori ns1 boring met pen twaalf. ze zijn er (heb nog een oude liggen) maar ik weet ook niet waar ik ze nieuw zou kunnen kopen.




pen 13 toch?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 17-3-2010 18:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Of opboren naar mbx maat?


of naar 125cc crossmotor maat
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 17-3-2010 18:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
pen 13 toch?


ns1 is pen 13, maar mbx krukas is 12.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
of naar 125cc crossmotor maat


Dat kan ook.
Wel weer iets duurdere zuigers



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-3-2010 om 18:18 uur.
 
De Schout 17-3-2010 18:12 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


pen 13 toch?



ns1 is pen 13 idd, maar als de ts een ns1 cil op mbx blok zou plakken moet hij een zuiger vinden met pen 12, maar wel 47(.5??) boring, van ns1.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Royal Club 17-3-2010 18:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



ns1 is pen 13 idd, maar als de ts een ns1 cil op mbx blok zou plakken moet hij een zuiger vinden met pen 12, maar wel 47(.5??) boring, van ns1.


hmmm, am6 70cctjes zijn allemaal 47.6mm
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Joel_koningslust 17-3-2010 18:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hmmm, am6 70cctjes zijn allemaal 47.6mm



derbi ook meen ik
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 17-3-2010 18:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



derbi ook meen ik


ja, maar derbi is voor homos
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 29-5-2010 13:06 Print reply

Posts: 29286
Dus wordt toch weer een malossi?
 
Frysk 29-5-2010 17:50 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


of naar 125cc crossmotor maat


opboren naar 49.50 (honda MBX zuiger erin)
opboren naar 48.00 (suzuki RM80 zuiger erin, met NS1 drijfstang)
opboren naar 54.00 (Honda CR125 zuiger erin, met NS1 drijfstang)
 
giggitybyte
BenjaminDG 29-5-2010 18:07 Print reply

Posts: 4605
Doe eens gek en maak een 125cc blok van een aprilia rs, cagiva mito ,... pas.

Dan zit je met 35 pk ongeveer.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 2997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved