Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Niet willen starten....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Niet willen starten....
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1987 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tomez 15-3-2010 21:38 Print topicpost

Posts: 265
Het brommertje staat nu 2 dagen hier, en ik heb 'm nog steeds niet lopend gekregen. Alle standaard checks al gedaan, zelfs meerdere malen. Hij vonkt mooi blauw en fel, ook stroomt er gewoon benzine de carburateur in. Maar ik kan nog steeds kicken wat ik wil, er gebeurd nog steeds niets.

Het enigste wat mij opvalt is dat de bougie nauwelijks tot zelfs niet nat wordt van de benzine, dat terwijl de carburateur helemaal schoon is en ik m meerdere malen heb doorgeblazen. De goeie sproeier zit er in enz. enz.

Het irritante is dat ie gisteren toch heel even heeft gelopen (voor 6 seconden...) dus iets was heel even op dat moment wel goed, het is dus denk ik iets heel lulligs.... (ja m' n benzinekraan staat open )

Iemand een idee van een wat minder veelvoorkomend probleem waar ik misschien mee te maken kan hebben??? Ik hoor het graag

Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 3-4-2010 om 17:53 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8

roy110 15-3-2010 21:39 Print reply
Posts: 584
iets met je membraam / spruitstukje
ik heb het zelfde probleem nu ik denk zelf dat me onsteking niet op tijd loopt
 
jr customs 15-3-2010 21:39 Print reply

Posts: 1057
gooi nou nog eens een flinke hoeveelheid benzine in het boegie gat als de zuiger zo staat dat de poorten gesloten zijn
 
roy110 15-3-2010 21:42 Print reply
Posts: 584
helemaal omhoog is dat toch
 
jr customs 15-3-2010 21:45 Print reply

Posts: 1057
nou er zit nog een flinke slag tussen wanneer je poorten sluiten en bdp
ergens in dat gebied moet je zuiger staan en dan een scheut benzine in het bougie gat en dan bougie erin en starten zo snel mogelijk achter elkaar
 
roy110 15-3-2010 21:47 Print reply
Posts: 584
ga ik dat ook maar eens proberen hopelijk blijft ie het dan ff doen
 
Tomez 15-3-2010 21:48 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
gooi nou nog eens een flinke hoeveelheid benzine in het boegie gat als de zuiger zo staat dat de poorten gesloten zijn


Jaja, heb ik al is gedaan... Probeer het morgen nog wel is een keer met een echt flinke scheut. Maar dan nog moet er via de carb toch gewoon benzine de cilinder in worden gezogen? alle poortjes en leidingen in de cab zijn schoon...
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
Tomez 15-3-2010 21:49 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
iets met je membraam / spruitstukje
ik heb het zelfde probleem nu ik denk zelf dat me onsteking niet op tijd loopt


Mn spruitstuk is prima en sluit goed af, en een membraan heeft ie niet
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
roy110 15-3-2010 21:50 Print reply
Posts: 584
kan dat ook nog geen membraam ?
 
stephan777 15-3-2010 21:51 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
kan dat ook nog geen membraam ?



Tuurlijk kan dat.
 
jr customs 15-3-2010 21:51 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomez
[...]


Jaja, heb ik al is gedaan... Probeer het morgen nog wel is een keer met een echt flinke scheut. Maar dan nog moet er via de carb toch gewoon benzine de cilinder in worden gezogen? alle poortjes en leidingen in de cab zijn schoon...


ja maar goed als alles wat zou moeten ook werkelijk zou gebeuren dan...
maar dan is dit wel een goede manier om te kijken of er toch stiekem nog iet mis is in de carb
 
Tomez 15-3-2010 21:51 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy110
kan dat ook nog geen membraam ?


Ligt aan je type blok, maar als er bij jou een membraan in zat moet dat er ook in blijven
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
roy110 15-3-2010 21:51 Print reply
Posts: 584
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



Tuurlijk kan dat.


weer iets geleerd
 
Tomez 15-3-2010 21:53 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


ja maar goed als alles wat zou moeten ook werkelijk zou gebeuren dan...
maar dan is dit wel een goede manier om te kijken of er toch stiekem nog iet mis is in de carb


Ja idd, een nieuwe carb is makkelijker te verkrijgen dan dat het bvb in mn ontsteking zit
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
Tomez 16-3-2010 17:19 Print reply

Posts: 265
Euuuh... dat ik nog es in m'n bougiegat keek en toen dit uit mij cilinder haalde lijkt mij niet zo goed....


Denk dat ik mn blok er maar uit moet trekken en effe kijken waar ik een pakking mis ....
Kan het zijn dat dus toch valse lucht de oorzaak is van het niet willen starten?


Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 16-3-2010 om 17:20 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
_3s_ 16-3-2010 18:21 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tomez
Euuuh... dat ik nog es in m'n bougiegat keek en toen dit uit mij cilinder haalde lijkt mij niet zo goed....
afbeelding

Denk dat ik mn blok er maar uit moet trekken en effe kijken waar ik een pakking mis ....
Kan het zijn dat dus toch valse lucht de oorzaak is van het niet willen starten?


Dit bericht is gewijzigd door Tomez op 16-3-2010 om 17:20 uur.


ja, als dat uit je bougiegat komt, kan je inderdaad beter ff je blokje open gooien, wie weet wat voor prut er nog allemaal in zit.
Valse lucht kan inderdaad een reden zijn waarom je brom niet startte.

vervang gelijk ook best alle slijtdelen, zoals lagers, zuigerveren en eventueel zuiger. cilcinder eventueel laten honen, nu je toch bezig bent kan je beter alles in één keer goed doen.

succes
 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 1987 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved