Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Derbi senda MK Pro race [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Derbi senda MK Pro race [Algemene v...
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 15-3-2010 20:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
Zijn hier toevallig nog meer senda rijders die een keihin carb op hun derbi hebben zitten?
Ik vroeg me namelijk af met wat voor filter jullie rijden,
en hoe jullie dat hebben opgelost ivm de achtervering


heel kort spruitstuk, of onder een hoek, icm kort filter

of zoals jij het gedaan hebt met een gemod filter
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
koen007 15-3-2010 21:01 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


heel kort spruitstuk, of onder een hoek, icm kort filter

of zoals jij het gedaan hebt met een gemod filter


dan denk ik dat ik het dan maar gewoon zo laat.
En er dan nog een rubberen slang inzet in plaats van die buigzame slang.
Want die slang is namelijk een beetje geribelt aan de binnen kant wat de prestaties denk ik niet ten goede komt,Of zal dat wel mee vallen?
 
Royal Club 15-3-2010 21:03 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


dan denk ik dat ik het dan maar gewoon zo laat.
En er dan nog een rubberen slang inzet in plaats van die buigzame slang.
Want die slang is namelijk een beetje geribelt aan de binnen kant wat de prestaties denk ik niet ten goede komt,Of zal dat wel mee vallen?


ik zou eens gaan kijken of er niet iets van een intercooler slang ofzo pas te maken is. geribbeld zoals het nu is weet ik eerlijk gezegd niet hoe het de prestaties beinvloed.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
koen007 15-3-2010 21:07 Print reply

Posts: 414
Zal ik inderdaad maar eens even doen!

 
Maup 15-3-2010 21:36 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik zou eens gaan kijken of er niet iets van een intercooler slang ofzo pas te maken is. geribbeld zoals het nu is weet ik eerlijk gezegd niet hoe het de prestaties beinvloed.

Ik heb ooit eens een theorie gehoord dat de lucht dan achter die hobbeltjes blijft hangen en zo een soort kussen vormt waar andere lucht met heel weinig wrijving overheen gaat.

Zit op zich wel een soort logica in, maar of het klopt weet ik ook niet
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Royal Club 15-3-2010 21:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]

Ik heb ooit eens een theorie gehoord dat de lucht dan achter die hobbeltjes blijft hangen en zo een soort kussen vormt waar andere lucht met heel weinig wrijving overheen gaat.

Zit op zich wel een soort logica in, maar of het klopt weet ik ook niet


zo heb je ook de theorie dat je in je carter beter een egaal, maar wat ruwer oppervlak kan hebben zodat er een filmlaag olie ontstaat. daar beweegt het mengsel zich veel sneller overheen.
zit wel wat in opzich, maar hoe dat in praktijk mag werken..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Maup 15-3-2010 21:39 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


zo heb je ook de theorie dat je in je carter beter een egaal, maar wat ruwer oppervlak kan hebben zodat er een filmlaag olie ontstaat. daar beweegt het mengsel zich veel sneller overheen.
zit wel wat in opzich, maar hoe dat in praktijk mag werken..


Is een beetje hetzelfde principe ja. Misschien dat hier ergens een genie is die duidelijkheid kan scheppen.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
koen007 15-3-2010 22:35 Print reply

Posts: 414
Daar zin inderdaad wel wat in,
maarja waarom polijsten sommige mensen de
kelk van hun carb dan helemaal?
Voor een betere flow lijkt mij,
ik heb ook weleens de theorie gehoord van het maken van golfbal motieven in het Carter.(kleine gaatjes)
Dat is opzich ook wel logisch, omdat golfballen zo zijn gemaakt om zo ver mogelijk te kunnen vliegen, dus dat zo min mogelijk luchtweerstand hebben.
Of dat in praktijk ook zo zal werken bij het mengsel is nog de vraag .
Ik weet wel dat er membraan plaatjes te koop zijn met een golfbal structuur


 
Paul de Salmiakbal 15-3-2010 22:38 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
Daar zin inderdaad wel wat in,
maarja waarom polijsten sommige mensen de
kelk van hun carb dan helemaal?
Voor een betere flow lijkt mij,
ik heb ook weleens de theorie gehoord van het maken van golfbal motieven in het Carter.(kleine gaatjes)
Dat is opzich ook wel logisch, omdat golfballen zo zijn gemaakt om zo ver mogelijk te kunnen vliegen, dus dat zo min mogelijk luchtweerstand hebben.
Of dat in praktijk ook zo zal werken bij het mengsel is nog de vraag .
Ik weet wel dat er membraan plaatjes te koop zijn met een golfbal structuur



Is een topic over ergens op wetenschapsfoum...
Kan me ff niet meer herinneren maar kun je wel vinden met google denk ik
 
koen007 15-3-2010 22:41 Print reply

Posts: 414
Klopt dit topic heb ik gelezen ja
 
koen007 16-3-2010 19:30 Print reply

Posts: 414
vanmiddag even aan het afstellen gegaan,
maar ik kreeg hem niet echt in de toeren
verschilende sproeiers geprobeerd wou nog niet echt lukken.
ben met 148 begonnen. stoterde als een gek voor de powerband en kwam de powerband niet eens in,
toen 130 120 110 geprobeerd bleef het zelfde.
toen maar weer eens 130 er in gedaan en het luchfilter dekseltje eraf gehaald.
trok ineens super goed op en schoot gelijk in de powerband,
Dus nu tot de conclusie gekomen dat het mischien wel handig zal zijn om een paar gaten in dat luchtfilter te maken,
omdat de 28mm carb gewoonweg niet genoeg lucht kan krijgen uit het standaard luchtfilter
uiteraard ga ik de gaten dan wel zo boren dat hij geen ongefilterde lucht aan kan zuigen!
Is dit verder aan te raden? zonder dat er verdere problelemen onstaan?
 
koen007 16-3-2010 20:35 Print reply

Posts: 414
Iemand een idee?
 
kpotmake 16-3-2010 20:49 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


zo heb je ook de theorie dat je in je carter beter een egaal, maar wat ruwer oppervlak kan hebben zodat er een filmlaag olie ontstaat. daar beweegt het mengsel zich veel sneller overheen.
zit wel wat in opzich, maar hoe dat in praktijk mag werken..

2 takt moto gp cilinders worden om die reden ook in veel gevallen opgeruwd ipv geflowd
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
koen007 22-4-2010 22:48 Print reply

Posts: 414
Weet er iemand of er nog verschil in prestaties zit in de onderlangse en de bovenlangse pro race uitlaat?
 
Tim-gpr99 23-4-2010 16:11 Print reply

Posts: 841
onderlangs is vaak heeeeel ietsje sneller, maar ik denk niet dat je dat echt gaat merken. plus dat bovenlangs ook nog is 10x mooier is hea Maar heb je die pro race nu op je originele krukas dan?
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 3998 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved