Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - puch maxi 72cc project [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - puch maxi 72cc project [Algemene vr...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puchracer72cc 11-3-2010 19:47 Print topicpost
Posts: 21
Welkom bij mijn project 'puch maxi 72cc project'.

Dit topic is bedoeld voor algemene vragen over dit project. Je kunt vragen eventueel ook via de inbox stellen.
 

pieterschalkwijk 11-3-2010 20:06 Print reply

Posts: 157
fotototo
 
puchmaxisuper 11-3-2010 20:20 Print reply

Posts: 172
indd! wij willen foto's zien!!
ga je hem alleen motorisch aanpakken of ga je optisch ook het een en ander veranderen?
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
puchracer72cc 11-3-2010 22:12 Print reply
Posts: 21
komen nog wat andere dingen op zoals ebr kort, chrome achterbrug, race stuurtje enz.
verder rito race krukas, koppeling versterken en waarschijnlijk originele ontsteking.


graag reacties achterlaten
 
Micha.L 12-3-2010 8:02 Print reply

Posts: 535
Zit er een kenteken op?
Verder lekkere cilinder hoor, heeft heel wat power.


Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 12-3-2010 om 8:04 uur.
 
puchmaxisuper 12-3-2010 10:54 Print reply

Posts: 172
khoop wel voor je dat er een kenteken bij zit, anders vind ik dat je teveel hebt neergeteld voor die puch, vooral als je uiteindelijk bijna alleen het frame en banden gebruikt. ziet er verder netjes uit hoor! ben zelf ook bezig met mn puchje opknappen.. blijft alleen wel 50cc (getuned) gooi je die cilinder er gewoon op, of pas je je carter der ook op aan?
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
puchracer72cc 12-3-2010 15:50 Print reply
Posts: 21
nee heb voor 100 euro compleet blokje gekocht incl gekotterde carters, cilinder en verder nieuwe pakkingen en lagers.
weet nog niet precies of ik ga voor het uiterlijk zoals ebr kort, chrome achterbrug enz want er zit idd geen kenteken op, maar hij staat bij mijn opa en oma in een boeren dorpje waar is vaak kom dus genoeg plaats om te rijden
ben dus nu al rond de 200 kwijt eraan maar ik zit nog te twijfelen over een rito race krukas, weet iemand misschien of dat echt nodig is, dat de originele het anders na een tijdje begeeft, of kan ik de originele krukas er ook gewoon in laten? scheelt me ook weer wat..

en weet er iemand hoeveel pk mijn setup heeft, met 72cc airsal en 21mm dellorto?
en ook wat de top snelheid ongeveer is met twv 14/45?
en welke maten sproeiers ik kan proberen voor het afstellen? heb maat 88-110 gekocht.

dank voor hulp ben nog niet zo ervaren

groet
Henry
 
robert 12-3-2010 17:51 Print reply

Posts: 900
uhm een airsal 72cc hoe je de karters niet voor te kotteren, die past gewoon in een origineel blok, heeft gewoon hele dunne hemden....
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Paul de Salmiakbal 12-3-2010 17:59 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchracer72cc
nee heb voor 100 euro compleet blokje gekocht incl gekotterde carters, cilinder en verder nieuwe pakkingen en lagers.
weet nog niet precies of ik ga voor het uiterlijk zoals ebr kort, chrome achterbrug enz want er zit idd geen kenteken op, maar hij staat bij mijn opa en oma in een boeren dorpje waar is vaak kom dus genoeg plaats om te rijden
ben dus nu al rond de 200 kwijt eraan maar ik zit nog te twijfelen over een rito race krukas, weet iemand misschien of dat echt nodig is, dat de originele het anders na een tijdje begeeft, of kan ik de originele krukas er ook gewoon in laten? scheelt me ook weer wat..

Originele krukas van Puch (mits deze geen speling heeft) is erg sterk. Ik had toen ik mijn blok reviseerde er een origineel Puch krukas aangetroffen, en mijn blok was nog nooit gereviseerd...
En na 35 jaar in dat blokje nog nergens speling, dat vertelt wel iets over de degelijkheid. Je kunt als je er toch niet goed bij voelt of als je originele kruk speling heeft een Rito kopen, zijn ook erg sterk en heeft volle wangen, wat dus meer carterdruk betekend.
Ik zou voor de veiligheid toch een Rito kopen, maar als ik een strikt budged zou hebben zou ik m'n originele (mits speling vrij) er in laten.


en weet er iemand hoeveel pk mijn setup heeft, met 72cc airsal en 21mm dellorto?
Pk's kan ik zo niet zeggen, maar met een opmaat uitlaat zul je de 95, als die goed afgesteld is, zeker wel halen, misschien nog wel meer.
HPI scheelt ook veel, als je geen licht nodig hebt en je 200 euro redelijk vind

en ook wat de top snelheid ongeveer is met twv 14/45?
Zie bovenstaand
en welke maten sproeiers ik kan proberen voor het afstellen? heb maat 88-110 gekocht.
Daar kun je goed mee beginnen. Draai er een 110 in en kijk wat hij doet. Ik denk dat je dan wel in de buurt zit, misschien nog wel wat hoger, maar dat is bij elke setup anders

dank voor hulp ben nog niet zo ervaren

groet
Henry



Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 12-3-2010 om 18:00 uur.
 
puchracer72cc 12-3-2010 19:04 Print reply
Posts: 21
oke
hoe veel kost het verder om er een nieuwe krukas in te zetten, als ik deze al heb gekocht en blok wel al los onder me brommer heb en
ik moet er ook meteen nieuwe koppelingsveertjes inzetten maar dat laat ik dan tegelijker tijd doen.
hoeveel kost dit samen ongeveer??

kan je verder de speling checken door alleen de cilinder en zuiger eraf te halen of moet je dan heel je blok eraf halen? en als deze nog goed is is is er geen kans dat hij ooit breekt?

zit nu een technigas next op dus geen opmaat, sterkere koppelingsveertjes, ori ontsteking, 72cc airsal en 21mm dell.
dus ik zou met goede afstellingen de 80-90 kunnen halen neem ik aan?

en is de 72cc airsal een goede/betrouwbare cilinder?
qua pk's lijkt me rond de 7 of zit ik dan fout?

nog bedankt voor de hulp

 
der Chef 12-3-2010 19:35 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchracer72cc
oke
hoe veel kost het verder om er een nieuwe krukas in te zetten, als ik deze al heb gekocht en blok wel al los onder me brommer heb en
ik moet er ook meteen nieuwe koppelingsveertjes inzetten maar dat laat ik dan tegelijker tijd doen.
hoeveel kost dit samen ongeveer??

kan je verder de speling checken door alleen de cilinder en zuiger eraf te halen of moet je dan heel je blok eraf halen? en als deze nog goed is is is er geen kans dat hij ooit breekt?

zit nu een technigas next op dus geen opmaat, sterkere koppelingsveertjes, ori ontsteking, 72cc airsal en 21mm dell.
dus ik zou met goede afstellingen de 80-90 kunnen halen neem ik aan?

en is de 72cc airsal een goede/betrouwbare cilinder?
qua pk's lijkt me rond de 7 of zit ik dan fout?

nog bedankt voor de hulp


7pk zul je niet halen gok ik, 72cc airsal is niet zo'n spectaculaire cilinder standaard..
 
robert 13-3-2010 9:38 Print reply

Posts: 900
Het is een ideale cilinder om een membraam inlaat op te maken, zon polini/malossi/DR kitje van een peugeot 103, samen met een hpi en bijv. een simonini, en wat inlaat en uitlaatpoort tuning kan je er best wat uithalen.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
puchracer72cc 13-3-2010 10:53 Print reply
Posts: 21
ik probeer zo weinig mogelijk onderdelen erop te zetten en ik wil tog de 80 halen.
gaat dat met mijn setup (72cc airsal nieuwe lagers etc, 21mm dellorto en technigas next en sterkere koppelingsveertjes al lukken?

zit wel std ontsteking op, komt misschien nog een rito race krukas onder maar alleen als het echt nodig is.

bedankt
Henry
 
puchracer72cc 16-3-2010 21:17 Print reply
Posts: 21
hallo

ik heb 2 vraagjes: 1. wat is ongeveer de snelheid die ik zal halen met mijn setup nu?

2. ik heb een 21mm dellorto en spruitstuk gekocht op jps waarbij stond 17mm - 21mm maar ik vraag me af of die dus past op me blok zonder dat ik dingen moet verschuren ofzo, of kan ik hem anders schuin laten hangen?


mvg en bedankt, Henry

 
kpotmake 16-3-2010 21:24 Print reply

Posts: 3065
zit er nou een scheur rechts van de gasschuif in die 21mm carb of ben ik scheel?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
puchracer72cc 16-3-2010 22:37 Print reply
Posts: 21
nee daar zit een stukje rubber van de slang van de luchtfilter maar dat zit er al uit.,
mvg henry
 

Dit topic is 2846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved