Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Dubbele radiator of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Dubbele radiator of niet?
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 4838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-3-2010 13:34 Print reply

Posts: 9841
de enige delta-T die je bij radiateurs hebt is temperatuur, en tijd heeft er dus helemaal niets mee te maken.

Als dat ding goed koelt, maakt het niet uit of ie nou 1 uur koelt of 1000 uur. De capaciteit is blijkbaar goed.
Tenzij die capaciteit verandert door bagger etc etc

 
Too cool for school!
robert 9-3-2010 13:42 Print reply

Posts: 900
waar lul je nu over?

Het ging erom dat iemand zei dat radiators van een 250 te dik zouden zijn, dus dat het overbodig is op een 50cc.....kom jij aan met uren koelen, dat boeit inderdaad geen reet hoelang zon ding koelt nee...

ik wil alleen maar zeggen dat een cr250 het denk ik geen eens 8uur lang volhoud om aan 1 stuk te crossen, en de bedoeling is dat mijn 50cc dat wel moet doen. Komt bij dat een 250 in principe niet steeds heel veel toeren nodig heeft om hard te gaan, daarom lijken mij deze radjes wel geschikt genoeg.
Die radjes zijn niet eens heel veel groter dan wat ik nu origineel heb, zelfs een cm smaller, maar ook een cm langer, dikte is vrijwel gelijk.

En mocht het niet bevallen of passen regel ik wel weer iets anders, ik test gewoon of hij zo op temperatuur komt.

Ik heb deze radjes waarschijnlijk gewoon nodig om de boel na een paar uur nog steeds koel te houden, een enkele koelt gewoonweg niet genoeg na lang rijden.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Konjin 9-3-2010 16:16 Print reply

Posts: 379
wanneer is die 8uurs cross eigenlijk?

was laatst bij zo'n vent en die bouwde ook brommers voor een 8uurs cross, frame van een crossmotor en alles, blokje van een derbi.
 
robert 9-3-2010 16:20 Print reply

Posts: 900
klopt dat wordt meer gedaan, maar dat vind ik niet echt brommercross meer...althans, ik vind dat een brommercross het blok en frame van een brommer moeten zijn, en max 50cc, dat zijn brommers.
Maargoed wat ik vind, breng ik naar de politie natuurlijk.


 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Konjin 9-3-2010 16:23 Print reply

Posts: 379
zolang het blok maar 50cc is, je kunt ook een brommerframe helemaal verstevigen en alles, dat is alleen veel meer werk.
 
robert 9-3-2010 17:14 Print reply

Posts: 900
maar soms goedkoper of lichter ofzo.
Een redelijk modern licht crossmotorframe op wielen is vrij prijzig. Opzich hoeft een rx frame niet verstevigd te worden, alleen de voorvork is net niet geschikt, maar een 125 vork is daarentegen een stuk zwaarder en een cm of 8 langer, dat zal ook niet ten goede komen.
Een HM CRE komt het meeste in de buurt van goeie crossbrommer, die heeft nl ook al een dikkere alu achterbrug. Naja ik ga zelf toch geen wedstrijden rijden daar ben ik te zwaar voor, maar ben benieuwd of iemand anders er mee overweg kan.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Blukaap2 9-3-2010 18:18 Print reply

Posts: 9958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
Komt bij dat een 250 in principe niet steeds heel veel toeren nodig heeft om hard te gaan, daarom lijken mij deze radjes wel geschikt genoeg.

Hmmm, dus met die logica heeft een vrachtwagen een radiateur van 10x10cm nodig, die draaien tenslotte maar 2500 toeren ofzo.
 
Stoere brommers
robert 9-3-2010 19:41 Print reply

Posts: 900
nee maar meer toeren maakt meer hitte over dezelfde afgelegde afstand, misschien levert het wel dezelfde warmte op met een 50cc over 100m en 14k dan of een 250cc met 8k over 100m.


 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Frysk 9-3-2010 20:20 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
maar soms goedkoper of lichter ofzo.
Een redelijk modern licht crossmotorframe op wielen is vrij prijzig. Opzich hoeft een rx frame niet verstevigd te worden, alleen de voorvork is net niet geschikt, maar een 125 vork is daarentegen een stuk zwaarder en een cm of 8 langer, dat zal ook niet ten goede komen.
Een HM CRE komt het meeste in de buurt van goeie crossbrommer, die heeft nl ook al een dikkere alu achterbrug. Naja ik ga zelf toch geen wedstrijden rijden daar ben ik te zwaar voor, maar ben benieuwd of iemand anders er mee overweg kan.



m'n CR125 voorvork is lichter dan m'n MTX voorvork ?
 
giggitybyte
robert 9-3-2010 20:23 Print reply

Posts: 900
nou heb hier een kx voorvork is echt wel een stuk zwaarder dan zon rx vork.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
robert 11-3-2010 7:55 Print reply

Posts: 900
Nou over de radiateurs, de KX250 gaan niet passen, of ik moet de radiateurs flink aan laten passen, dat zie ik niet zo zitten.
Ik ga de derbi rad als extra seriele rad maar gebruiken. 1 aansluiting wordt dicht gemaakt door een vriend, die maakt ook gelijk enkele verbinding pijpjes van rvs. Ik heb er maar 1 nodig maar is altijd handig natuurlijk.

De KX250 radjes zijn ook te koop, pm me maar bij intresse.

Foto's vind je tussen de foto's en onderdelen.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
- Han - 11-3-2010 12:25 Print reply

Posts: 9667
ik heb je gepm'ed. Ik moet ze onder me cross senda hebben
 
<10.000 posts
robert 11-3-2010 20:00 Print reply

Posts: 900
pb terug...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
robert 27-4-2010 8:25 Print reply

Posts: 900
Nou de dubbele radiateurs zoals ik ze nu heb (derbi senda oude type + origineel rx) serieel gekoppeld blijft mooi op temperatuur, word niet warmer dan 63 graden.
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 4838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved