robert |
7-3-2010 11:27 |
Posts: 900 |
65 graden dus, ik ga eerst wel eens kijken hoe de temperatuur wordt / blijft, maar wat is nu het beste om te doen, serieel of paralel?
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
robert |
8-3-2010 16:24 |
Posts: 900 |
Iemand een idee??
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
- Han - |
8-3-2010 17:04 |
Posts: 9667 |
Mij lijkt in serie het beste. Anders pakt die toch de makkelijkste weg. Ik ga op mijn cross senda ook met 2 radiateurs rijden, maarhoe precies weet ik nog niet
|
|
<10.000 posts |
|
Sypie_Honda |
8-3-2010 17:05 |
Posts: 13830 |
mijn crosser heeft std 2 radiateurs,
daar zitten gewoon 2 slang aan sluitingen op de kop, die gaan beide naar 1 van de radiators. de linker is onderaan gelinkt met de rechter, welke op zijn beurt weer aan de pomp vast zit.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
- Han - |
8-3-2010 17:07 |
Posts: 9667 |
dus de kvs word al in 2 richtingen gepompt in het begin en gaat dan zijn eigen weg?
|
|
<10.000 posts |
|
ktmstyled |
8-3-2010 17:31 |
Posts: 1806 |
op mijn mrx heb ik altijd met 2 radiateurs gereden 1 originele en een van n honda crossmotor deze had ik in serie staan
nu ben ik hem opnieuw aant opbouwen voor de zwartecross en zitten er 2 rieju radiateurs op en ga ze nu toch gewoon parallel zetten
wat beter is? i dont know?
|
|
going sideways! |
|
robert |
8-3-2010 18:14 |
Posts: 900 |
naja ik vraag het anders wel ff aan de radiatorboer in de buurt, die kerel last ook radiators die weet er alles van...en hebt eventueel wss ook wel t en y stukjes.
Ik krijg morgen of overmorgen 2 cr250 radiators binnen, misschien is dat ook wel wat, als ze redelijk passen. Er hangt nu een oude type senda radiator aan, ff globaal opgehangen etc, dat past allemaal al wel....
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Sypie_Honda |
8-3-2010 18:18 |
Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
dus de kvs word al in 2 richtingen gepompt in het begin en gaat dan zijn eigen weg?
nee, de (gekoelde) kvs komt met 1 slang onderin de cylinder binnen, dan gaat het naar boven en word het op de kop zelf opgesplitst in 2 slangen.
welke elk naar 1 van de radiateurs gaan.
de linker radiateur staat weer gelinkt aan de rechter, welke op zijn beurt weer met 1 slang verbonden is met de pomp.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
robert |
8-3-2010 18:36 |
Posts: 900 |
zou dit ook gaan als je op de kop (die maar 1 uitgang hebt uiteraard) een y splitter gebruiken om zo naar 2 radjes te gaan?
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Sypie_Honda |
8-3-2010 18:54 |
Posts: 13830 |
ja ik denk wel dat je het zelfde effect krijgt.
dat systeem wat ik beschrijf is in serie zetten toch?
want als je ze parralel zou zetten zou je 2 aansluitingen moeten hebben op je pomp, of zie ik dit verkeerd?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Makrolon |
8-3-2010 19:22 |
Posts: 6733 |
Wat ik er van begrijp is jouw systeem paralel sypie
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Niek de Wildt |
8-3-2010 19:59 |
Posts: 7168 |
Doe maar in serie, bij parallel kiest de vloeistof gewoon de weg van de minste weerstand oid, dit werkt dus alleen als een fiets daarop ontworpen is zoals @ syp.
|
|
|
|
robert |
8-3-2010 22:08 |
Posts: 900 |
moh ik denk dat water zowieso de makkelijkste weg kiest maar de pomp pomp natuurlijk ook leeg, ik denk dat beide radiators echt wel even warm worden of je moet een lang slang verschil hebben ofzo...warm water zet uit en zal waar mogelijk door een opening pleite gaan zegmaar....in serieel krijg je denk ik eerder 1 warmere radiator.
Ik ben echt benieuwd of ik de cr250 radjes kwijt kan...
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Frysk |
9-3-2010 12:10 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Alles is te plaatsen
Ik bedoel kwa opbouw van de radiator zelf (niet de afmetingen), maar swat maakt niet uit
Ik denk ook dat je gewoon een radiator moet nemen van een zware crosser.
waarom in godsnaam nou weer een zware crosser.. van een 80cc of 65cc oid is meer dan zat..
iedereen altijd zo overdreven te doen hier op BF ... of je moet echt dikke troep hebben wat zomaar kapot loopt zonder reden
|
|
giggitybyte |
|
robert |
9-3-2010 13:13 |
Posts: 900 |
zo dik zijn die dingen anders niet :P niet veel groter dan 1 rx radiateur.
Bovendien is een 250 ook niet gemaakt voor een 8uurs cross ofzo, dan is zon ding al lang vast gelopen
Ik moet ook maar hopen dat deze het zolang vol houdt...
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|