Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Dubbele radiator of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Dubbele radiator of niet?
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert 7-3-2010 11:27 Print reply

Posts: 900
65 graden dus, ik ga eerst wel eens kijken hoe de temperatuur wordt / blijft, maar wat is nu het beste om te doen, serieel of paralel?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
robert 8-3-2010 16:24 Print reply

Posts: 900
Iemand een idee??
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
- Han - 8-3-2010 17:04 Print reply

Posts: 9667
Mij lijkt in serie het beste. Anders pakt die toch de makkelijkste weg. Ik ga op mijn cross senda ook met 2 radiateurs rijden, maarhoe precies weet ik nog niet
 
<10.000 posts
Sypie_Honda 8-3-2010 17:05 Print reply

Posts: 13830
mijn crosser heeft std 2 radiateurs,

daar zitten gewoon 2 slang aan sluitingen op de kop, die gaan beide naar 1 van de radiators. de linker is onderaan gelinkt met de rechter, welke op zijn beurt weer aan de pomp vast zit.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
- Han - 8-3-2010 17:07 Print reply

Posts: 9667
dus de kvs word al in 2 richtingen gepompt in het begin en gaat dan zijn eigen weg?
 
<10.000 posts
ktmstyled 8-3-2010 17:31 Print reply
Posts: 1806
op mijn mrx heb ik altijd met 2 radiateurs gereden 1 originele en een van n honda crossmotor deze had ik in serie staan

nu ben ik hem opnieuw aant opbouwen voor de zwartecross en zitten er 2 rieju radiateurs op en ga ze nu toch gewoon parallel zetten

wat beter is? i dont know?
 
going sideways!
robert 8-3-2010 18:14 Print reply

Posts: 900
naja ik vraag het anders wel ff aan de radiatorboer in de buurt, die kerel last ook radiators die weet er alles van...en hebt eventueel wss ook wel t en y stukjes.
Ik krijg morgen of overmorgen 2 cr250 radiators binnen, misschien is dat ook wel wat, als ze redelijk passen. Er hangt nu een oude type senda radiator aan, ff globaal opgehangen etc, dat past allemaal al wel....
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Sypie_Honda 8-3-2010 18:18 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
dus de kvs word al in 2 richtingen gepompt in het begin en gaat dan zijn eigen weg?


nee, de (gekoelde) kvs komt met 1 slang onderin de cylinder binnen, dan gaat het naar boven en word het op de kop zelf opgesplitst in 2 slangen.
welke elk naar 1 van de radiateurs gaan.

de linker radiateur staat weer gelinkt aan de rechter, welke op zijn beurt weer met 1 slang verbonden is met de pomp.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
robert 8-3-2010 18:36 Print reply

Posts: 900
zou dit ook gaan als je op de kop (die maar 1 uitgang hebt uiteraard) een y splitter gebruiken om zo naar 2 radjes te gaan?

 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Sypie_Honda 8-3-2010 18:54 Print reply

Posts: 13830
ja ik denk wel dat je het zelfde effect krijgt.

dat systeem wat ik beschrijf is in serie zetten toch?

want als je ze parralel zou zetten zou je 2 aansluitingen moeten hebben op je pomp, of zie ik dit verkeerd?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Makrolon 8-3-2010 19:22 Print reply

Posts: 6733
Wat ik er van begrijp is jouw systeem paralel sypie
 
KTM 525 EXC Supermoto
Niek de Wildt 8-3-2010 19:59 Print reply
Posts: 7168
Doe maar in serie, bij parallel kiest de vloeistof gewoon de weg van de minste weerstand oid, dit werkt dus alleen als een fiets daarop ontworpen is zoals @ syp.
 
robert 8-3-2010 22:08 Print reply

Posts: 900
moh ik denk dat water zowieso de makkelijkste weg kiest maar de pomp pomp natuurlijk ook leeg, ik denk dat beide radiators echt wel even warm worden of je moet een lang slang verschil hebben ofzo...warm water zet uit en zal waar mogelijk door een opening pleite gaan zegmaar....in serieel krijg je denk ik eerder 1 warmere radiator.
Ik ben echt benieuwd of ik de cr250 radjes kwijt kan...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Frysk 9-3-2010 12:10 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Alles is te plaatsen

Ik bedoel kwa opbouw van de radiator zelf (niet de afmetingen), maar swat maakt niet uit

Ik denk ook dat je gewoon een radiator moet nemen van een zware crosser.



waarom in godsnaam nou weer een zware crosser.. van een 80cc of 65cc oid is meer dan zat..

iedereen altijd zo overdreven te doen hier op BF ... of je moet echt dikke troep hebben wat zomaar kapot loopt zonder reden
 
giggitybyte
robert 9-3-2010 13:13 Print reply

Posts: 900
zo dik zijn die dingen anders niet :P niet veel groter dan 1 rx radiateur.
Bovendien is een 250 ook niet gemaakt voor een 8uurs cross ofzo, dan is zon ding al lang vast gelopen

Ik moet ook maar hopen dat deze het zolang vol houdt...
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.

Dit topic is 4841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved