Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Dubbele radiator of niet?
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 4840 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Fallie |
5-3-2010 22:08 |
Posts: 1163 |
Maar je zou dan toch een stuk moeten maken aan je Radiateur, want op een rubbere slang wordt zon kraan erg moeilijk. Was btw ook zo'n fries die een Kogelkraan tusse ze uitlaat had gelast, volges mij JW?
|
|
|
|
Royal Club |
5-3-2010 22:09 |
Posts: 60390 |
je zou natuurlijk gewoon 2 stukken verwarmingbuis uit je slang kunnen laten steken, daar de kraan tussen, en zorgen dat het lekvrij is, maar of daar ruimte voor is op een rx.. ?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Fallie |
5-3-2010 22:10 |
Posts: 1163 |
Ja dat is een probleem, maar zon kogelkraan, dat gaat ook niet soepel, dus dan zou je zodra je hem wilt omzetten, ook je slangen meenemen
|
|
|
|
Royal Club |
5-3-2010 22:11 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fallie
Ja dat is een probleem, maar zon kogelkraan, dat gaat ook niet soepel, dus dan zou je zodra je hem wilt omzetten, ook je slangen meenemen
zal vast wel een manier zijn dat je die soepel krijgt.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
5-3-2010 22:11 |
Posts: 13700 |
|
|
|
|
Joost. |
5-3-2010 22:24 |
Posts: 339 |
of: enkele rad, en dan ventilator er op zetten.
als ik met dr70 aan het crossen ga (word flink heet) zet ik mn vent. aan en dan koelt ie m weer af. stuk makkelijker te maken.
|
|
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e |
|
Royal Club |
5-3-2010 22:28 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost.
of: enkele rad, en dan ventilator er op zetten.
als ik met dr70 aan het crossen ga (word flink heet) zet ik mn vent. aan en dan koelt ie m weer af. stuk makkelijker te maken.
ja, maar crossen zoals jij dat doet, en wat hun doen zit wel verschil in. buiten dat heb jij 40cm lagerspeling en komt daar ook koude lucht door naar binnen wat je cilinder enzo koelt
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
5-3-2010 22:29 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joost.
of: enkele rad, en dan ventilator er op zetten.
als ik met dr70 aan het crossen ga (word flink heet) zet ik mn vent. aan en dan koelt ie m weer af. stuk makkelijker te maken.
Dat is alleen nuttig als je geen/weinig rijwind hebt. Oftewel, als je hoe een pussy offroad.
|
|
|
|
Joost. |
5-3-2010 22:31 |
Posts: 339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ja, maar crossen zoals jij dat doet, en wat hun doen zit wel verschil in. buiten dat heb jij 40cm lagerspeling en komt daar ook koude lucht door naar binnen wat je cilinder enzo koelt
was het maar zo'n feest, 40cm is nog licht uitgedrukt.
mja 50cc cilinder koelt echt wel van zo'n rad.fan hoor.
maar dat apparaat heeft hpi, en een accu zal die ook niet willen.
|
|
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e |
|
Konjin |
5-3-2010 22:49 |
Posts: 379 |
ik ga morgen kijken bij iemand die brommers klaar maakt voor 8 uurs crosses, ik kan wel eens kijken hoe die brommers worden gekoeld.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
5-3-2010 23:13 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fallie
Maar je zou dan toch een stuk moeten maken aan je Radiateur, want op een rubbere slang wordt zon kraan erg moeilijk. Was btw ook zo'n fries die een Kogelkraan tusse ze uitlaat had gelast, volges mij JW?
Dat was ik, en hoe durf je! ik ben geen fries.
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
Btw niet gelast maar gewoon een klempassing.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
6-3-2010 2:35 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ik zit al een tijdje te denken om zelf iets van een thermostaat te monteren, ala kogelkraan die je opendraait zodra je brommer op temperatuur is..
beter een kart thermostaat scoren. dan koop je gewoon een huis wat je tussen de slangen plaatst, en daarin zijn voor vrijwel elke temperatuur thermostaten te krijgen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
robert |
6-3-2010 8:41 |
Posts: 900 |
ik hou neit van termostaten, 1x een cilinder is kapot gelopen omdat zon ding vast zat.
OVerigens heb ik waarschijnlijk een mooie set radjes gevonden van een crossmotor, die zijn smaller en 1,5 cm langer maar dat moet kunnen, ik ga het straks ff meten.
En ook een stage 6 temp / toerenteller, altijd handig. jammer dat het rijwielgedeelte nog niet klaar is, anders had ik alles al kunnen testen
Wat is eigelijk een normale bedrijfstemperatuur voor een brommer, een graad of 70-80 ofzo? en de max temp?
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
robert |
6-3-2010 17:32 |
Posts: 900 |
Ik heb nu een oudere senda rad gevonden, en die is monteerbaar, maar ik wacht ook nog ff op de crossmotor radjes, misschien zijn die nog mooier te gebruiken.
Ik heb ze nu in serie lopen, dat lijkt me wel oke?
Zegmaar bovenkant cilinderkop naar de bovenkant van de linkse radiator, van de onderkant van de linkse radiator naar de bovenkant van de rechtse radiator, en rechtsonder loopt naar de waterpomp op het blok, om zo weer de cilinder in te gaan...
En zonder termosthaat moet toch geen probleem zijn, ik moet dus alleen nog ff de ideale bedrijfstemp weten, en de max temp.
|
|
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen. |
|
Niek de Wildt |
6-3-2010 19:54 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robert
ik hou neit van termostaten, 1x een cilinder is kapot gelopen omdat zon ding vast zat.
OVerigens heb ik waarschijnlijk een mooie set radjes gevonden van een crossmotor, die zijn smaller en 1,5 cm langer maar dat moet kunnen, ik ga het straks ff meten.
En ook een stage 6 temp / toerenteller, altijd handig. jammer dat het rijwielgedeelte nog niet klaar is, anders had ik alles al kunnen testen
Wat is eigelijk een normale bedrijfstemperatuur voor een brommer, een graad of 70-80 ofzo? en de max temp?
Voor de cross zou ik rond een kleine 65graden gaan zitten.
|
|
|
|
Dit topic is 4840 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|