Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Dubbele radiator of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Dubbele radiator of niet?
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fallie 5-3-2010 22:08 Print reply

Posts: 1163
Maar je zou dan toch een stuk moeten maken aan je Radiateur, want op een rubbere slang wordt zon kraan erg moeilijk. Was btw ook zo'n fries die een Kogelkraan tusse ze uitlaat had gelast, volges mij JW?
 
Royal Club 5-3-2010 22:09 Print reply

Posts: 60390
je zou natuurlijk gewoon 2 stukken verwarmingbuis uit je slang kunnen laten steken, daar de kraan tussen, en zorgen dat het lekvrij is, maar of daar ruimte voor is op een rx.. ?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Fallie 5-3-2010 22:10 Print reply

Posts: 1163
Ja dat is een probleem, maar zon kogelkraan, dat gaat ook niet soepel, dus dan zou je zodra je hem wilt omzetten, ook je slangen meenemen
 
Royal Club 5-3-2010 22:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fallie
Ja dat is een probleem, maar zon kogelkraan, dat gaat ook niet soepel, dus dan zou je zodra je hem wilt omzetten, ook je slangen meenemen


zal vast wel een manier zijn dat je die soepel krijgt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 5-3-2010 22:11 Print reply

Posts: 13700
http://www.toolstati...ock/webbig/31103.jpg

Zon ding ertussen en klaar, gaat soepel zat.
 
Joost. 5-3-2010 22:24 Print reply

Posts: 339
of: enkele rad, en dan ventilator er op zetten.
als ik met dr70 aan het crossen ga (word flink heet) zet ik mn vent. aan en dan koelt ie m weer af. stuk makkelijker te maken.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
Royal Club 5-3-2010 22:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
of: enkele rad, en dan ventilator er op zetten.
als ik met dr70 aan het crossen ga (word flink heet) zet ik mn vent. aan en dan koelt ie m weer af. stuk makkelijker te maken.


ja, maar crossen zoals jij dat doet, en wat hun doen zit wel verschil in. buiten dat heb jij 40cm lagerspeling en komt daar ook koude lucht door naar binnen wat je cilinder enzo koelt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 5-3-2010 22:29 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
of: enkele rad, en dan ventilator er op zetten.
als ik met dr70 aan het crossen ga (word flink heet) zet ik mn vent. aan en dan koelt ie m weer af. stuk makkelijker te maken.


Dat is alleen nuttig als je geen/weinig rijwind hebt. Oftewel, als je hoe een pussy offroad.
 
Joost. 5-3-2010 22:31 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, maar crossen zoals jij dat doet, en wat hun doen zit wel verschil in. buiten dat heb jij 40cm lagerspeling en komt daar ook koude lucht door naar binnen wat je cilinder enzo koelt


was het maar zo'n feest, 40cm is nog licht uitgedrukt.
mja 50cc cilinder koelt echt wel van zo'n rad.fan hoor.
maar dat apparaat heeft hpi, en een accu zal die ook niet willen.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
Konjin 5-3-2010 22:49 Print reply

Posts: 379
ik ga morgen kijken bij iemand die brommers klaar maakt voor 8 uurs crosses, ik kan wel eens kijken hoe die brommers worden gekoeld.
 
Niek de Wildt 5-3-2010 23:13 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fallie
Maar je zou dan toch een stuk moeten maken aan je Radiateur, want op een rubbere slang wordt zon kraan erg moeilijk. Was btw ook zo'n fries die een Kogelkraan tusse ze uitlaat had gelast, volges mij JW?


Dat was ik, en hoe durf je! ik ben geen fries.
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
Btw niet gelast maar gewoon een klempassing.
 
Joel_koningslust 6-3-2010 2:35 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik zit al een tijdje te denken om zelf iets van een thermostaat te monteren, ala kogelkraan die je opendraait zodra je brommer op temperatuur is..


beter een kart thermostaat scoren. dan koop je gewoon een huis wat je tussen de slangen plaatst, en daarin zijn voor vrijwel elke temperatuur thermostaten te krijgen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
robert 6-3-2010 8:41 Print reply

Posts: 900
ik hou neit van termostaten, 1x een cilinder is kapot gelopen omdat zon ding vast zat.

OVerigens heb ik waarschijnlijk een mooie set radjes gevonden van een crossmotor, die zijn smaller en 1,5 cm langer maar dat moet kunnen, ik ga het straks ff meten.

En ook een stage 6 temp / toerenteller, altijd handig. jammer dat het rijwielgedeelte nog niet klaar is, anders had ik alles al kunnen testen

Wat is eigelijk een normale bedrijfstemperatuur voor een brommer, een graad of 70-80 ofzo? en de max temp?
 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
robert 6-3-2010 17:32 Print reply

Posts: 900
Ik heb nu een oudere senda rad gevonden, en die is monteerbaar, maar ik wacht ook nog ff op de crossmotor radjes, misschien zijn die nog mooier te gebruiken.

Ik heb ze nu in serie lopen, dat lijkt me wel oke?
Zegmaar bovenkant cilinderkop naar de bovenkant van de linkse radiator, van de onderkant van de linkse radiator naar de bovenkant van de rechtse radiator, en rechtsonder loopt naar de waterpomp op het blok, om zo weer de cilinder in te gaan...

En zonder termosthaat moet toch geen probleem zijn, ik moet dus alleen nog ff de ideale bedrijfstemp weten, en de max temp.


 
Een frikandel en een jagermeister in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Niek de Wildt 6-3-2010 19:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert
ik hou neit van termostaten, 1x een cilinder is kapot gelopen omdat zon ding vast zat.

OVerigens heb ik waarschijnlijk een mooie set radjes gevonden van een crossmotor, die zijn smaller en 1,5 cm langer maar dat moet kunnen, ik ga het straks ff meten.

En ook een stage 6 temp / toerenteller, altijd handig. jammer dat het rijwielgedeelte nog niet klaar is, anders had ik alles al kunnen testen

Wat is eigelijk een normale bedrijfstemperatuur voor een brommer, een graad of 70-80 ofzo? en de max temp?


Voor de cross zou ik rond een kleine 65graden gaan zitten.
 

Dit topic is 4840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved