Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Brommer kar ontwerpen en bouwen [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Brommer kar ontwerpen en bouwen [Al...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gary - Forum en Gallery Moderator 1-3-2010 21:15 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Dat weet ik maar ik ben aan het uitrekenen hoeveel meter buis ik nodig heb ong en dan kan ik zo het gewicht uitrekenen.

Voor bodem en zijkanten wil ik platic nemen van 5/10mm dik denk.

ben trouwens in inventor alvast even een framepje aan het tekenen


Prima, maar ik denk voor je iets gigantisch maakt . Maar programma's als Inventor zijn daar bijzonder geschikt voor .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Tobias Verhoef 1-3-2010 21:33 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Prima, maar ik denk voor je iets gigantisch maakt . Maar programma's als Inventor zijn daar bijzonder geschikt voor .


ja ik snap het.

Ben nu met frame generater aan het rotsooien ben pas overgestapt op 2010 dus ben het even allemaal aan het uitzoeken.

Nou het lukt aardig dat inventor 2010.



Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 1-3-2010 om 22:01 uur.



Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 1-3-2010 om 22:04 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
pitsko 1-3-2010 22:16 Print reply

Posts: 532
Is het niet zo dat als je een kar achter je brommer hebt, het totale gewicht van de kar 50% van het totale gewicht van de bromfiets mag zijn?
 
Dus.
Makrolon 1-3-2010 22:19 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitsko
Is het niet zo dat als je een kar achter je brommer hebt, het totale gewicht van de kar 50% van het totale gewicht van de bromfiets mag zijn?

Wie gaat dat wegen?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Tobias Verhoef 1-3-2010 22:19 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitsko
Is het niet zo dat als je een kar achter je brommer hebt, het totale gewicht van de kar 50% van het totale gewicht van de bromfiets mag zijn?


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/175

voortaan even searchen en check ook meteen even mijn post onderaan bij de faq daarin staat een link met nog wat info wat nog niet in de faq staat.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-3-2010 22:19 Print reply

Posts: 13700


Zoiets is wel te realiseren, 2 Mt wielen ofzoiets zoeken voor 2 tientjes en frame lassen.

Kogel koppeling kan je trouwens wel kant en klaar ergens kopen.
http://www.lentinkfi..._details.php?id=2158

Dit bericht is gewijzigd door Trax op 1-3-2010 om 22:24 uur.
 
Ariej 2-3-2010 20:11 Print reply

Posts: 3685
Even een paar tips naar aanleiding van je PM;

- Zorg voor een goede krachtenverdeling; je wilt niet dat de achterkant van je brommer opgetild wordt. Hou ook rekening met het remmen (dan wordt de neerwaartse kracht op je achterwiel ook aanzienlijk minder), hierbij wordt de kans op "scharen" vrij groot. Zorg dat de druk op je achterwiel blijft, maar probeer ook om een zo goed mogelijke verdeling in je kar te krijgen.

- Zorg voor een goede borging van je trekhaak; dit is hét belangrijkste als het gaat om wettelijke plichten.

- Zorg voor een goede verlichting / reflectoren; zorg dat de delen die het verst uitsteken goed verlicht / gemarkeerd zijn. Zelf heb ik een fietslamp gebruikt op batterijen (makkelijkst), maar je kan ook vrij eenvoudig een snoer met een stekkertje maken.

- Zorg voor een juist gewicht van het geheel; probeer geen iel karretje te maken, maar ook geen robuust ding. Zelf heb ik dunwandig kokerprofiel gebruikt 30x50 en aluminium velgen (peugeot 103sp) met aluminium traanplaat (3 dik) als bodem.

- Constructie; op de vorige pagina werd iets gezegd over stuiteren, dit is zeker waar! Tot 50 km/u ging het prima, maar dan begint hij toch echt te stuiteren. Hoe breder en lager je hem maakt hoe beter dit gaat, maar hoe lager de drempels moeten zijn. (hou rekening met drempels!!11!1) Bij mij ging dat prima, maar ik heb toch spijt dat ik geen vering erop heb gemaakt. Bij aanhangers voor auto's gebruiken ze vaak bladveren (vrij gemakkelijk) en torsievering.

- nog even nav je PM; de afmetingen zijn 160cm lang (inclusief dissel), 84cm breed incl wielophanging, en 40 hoog excl wiel.



Sucses! (en check de wettelijke reglementen nog even, je wordt gegarandeerd aangehouden)
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Tobias Verhoef 26-5-2010 20:59 Print reply

Posts: 1832
Ik had vanavond eens niks te doen dus ik denk ik ga maar weer eens verder met mn inventor tekening.

Maar nu zit ik eigenlijk een beetje met een probleem waar ik het beste mn kar kan vastmaken.

Er zijn 2 opties:
1: Op het subframe onder mn zadel
2: Op achteras met speciaal framepje om het achterband heen

Wat denken jullie wat het beste is?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
bramzai 26-5-2010 21:10 Print reply

Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef

.....
Er zijn 2 opties:
1: Op het subframe onder mn zadel
2: Op achteras met speciaal framepje om het achterband heen

Wat denken jullie wat het beste is?


denk beter op je subframe, denk dat je achterbrug nogal veel trilt?
 
Son of buddha
Pizza501 26-5-2010 21:10 Print reply

Posts: 308
achteras is denk ik beter, want als je inveert met je brommer dan zit de hele constructie snel in je achterband denk ik
 
Alfa Romeo 8C Competizione
ChielTZR 26-5-2010 21:16 Print reply

Posts: 6016
Wordt de wagen niet deels geveerd als je hem op je subframe maakt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Tobias Verhoef 26-5-2010 21:42 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bramzai
[...]


denk beter op je subframe, denk dat je achterbrug nogal veel trilt?


achterbrug trilt denk niet omdat het toch allemaal geveerd is en kar staat op 1 as dus dat werkt ook een soort als vering denk

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pizza501
achteras is denk ik beter, want als je inveert met je brommer dan zit de hele constructie snel in je achterband denk ik


Daar heb je wel een punt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Wordt de wagen niet deels geveerd als je hem op je subframe maakt?


Ik zou het echt niet weten

Het voordeel van achterbrug makkelijk maken en de kar blijft altijd op zelfde hoogte.

Voordeel van op subframe is denk dat je vering hebt maar heeft dus als nadeel dat je brommer denk snel opgetild wordt door de kar.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 26-5-2010 om 21:44 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Tobias Verhoef 3-6-2010 14:50 Print reply

Posts: 1832
Nou werktekeningen heb ik gemaakt dus ik kan zo materialen halen en beginnen met lassen

Ik ga de kar toch verend maken ik gebruik daar 2 puch achterbruggen voor die aan de zijkant van de kar komen. (heb ik ook meteen ophangpunten voor vering en kan de banden stellen dus lekker makkelijk en ik kan zelfs remmen op mn kar maken)

Ik ga denk volgende week beginnen met bouwen. Maar het enigste waar ik nog een beetje mee zit is hoe ik de kar aan mn brommer ga bevestigen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 4886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved