Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Tunen van de cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Tunen van de cilinder
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 16-3-2010 20:43 Print reply

Posts: 29286
Maakt niet uit hoor.
 
Pixl 16-3-2010 21:05 Print reply

Posts: 3125
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

Bij die formule hea, waarvoor staat daar D en T ? Want dat staat er niet bij, en dat zou wel handig zijn
 
So fuckin' what!?
Gerard1793 16-3-2010 21:10 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Het programma heeft een paar ingebouwde fouten. Dit heeft Niek express gedaan.Om dus goede waardes te krijgen moet je contact met hem openemen Ik heb namelijk ook dat programmaatje gebruikt, en contact opgenomen met Niek.

Waarom zou hij dat doen? Zodat niet iedereen die formule gaat kopiƫren ofzo?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
kenny77 16-3-2010 21:17 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

Bij die formule hea, waarvoor staat daar D en T ? Want dat staat er niet bij, en dat zou wel handig zijn


T=R+L+C-E

D tsja geen idee, kijk eens wat je eruit krijgt dan zal je het vast wel ontdekken.
 
Pixl 16-3-2010 21:23 Print reply

Posts: 3125
hm voor D krijg ik er 356,88 uit, ik zou niet weten waar dat voor is
 
So fuckin' what!?
kenny77 16-3-2010 21:35 Print reply

Posts: 29286
welke waardes heb je waarvoor gebruikt?
wil het best eens na rekenen.

wat die 356 mag zijn weet ik ook niet.
 
Pixl 16-3-2010 21:38 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
welke waardes heb je waarvoor gebruikt?
wil het best eens na rekenen.

wat die 356 mag zijn weet ik ook niet.


T = 79,15 (volgens mij ,15 weet ik niet meer zeker, rekenmachine net uitgezet)
R = 37,8 / 2 = 18,9
L = 81,5

bedenk me nu dat ik geloof ik instellingen vd rekenmachine niet goed heb staan, ik zal 't ook nog eens een keer berekenen

edit; met de goede instellingen komt er 181 uit, hoewel mij dat nog steeds niet veel zegt.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 16-3-2010 om 21:39 uur.
 
So fuckin' what!?
De Schout 16-3-2010 21:41 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


T = 79,15 (volgens mij ,15 weet ik niet meer zeker, rekenmachine net uitgezet)
R = 37,8 / 2 = 18,9
L = 81,5

bedenk me nu dat ik geloof ik instellingen vd rekenmachine niet goed heb staan, ik zal 't ook nog eens een keer berekenen

edit; met de goede instellingen komt er 181 uit, hoewel mij dat nog steeds niet veel zegt.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 16-3-2010 om 21:39 uur.


D=duratie, de timing dus.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 16-3-2010 21:44 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
D=duratie, de timing dus.


aha.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


T = 79,15 (volgens mij ,15 weet ik niet meer zeker, rekenmachine net uitgezet)
R = 37,8 / 2 = 18,9
L = 81,5

bedenk me nu dat ik geloof ik instellingen vd rekenmachine niet goed heb staan, ik zal 't ook nog eens een keer berekenen

edit; met de goede instellingen komt er 181 uit, hoewel mij dat nog steeds niet veel zegt.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 16-3-2010 om 21:39 uur.


zit dan 2 graden verschil tussen het excel bestand en de berekening, voor de uitlaatpoort.
 
Pixl 16-3-2010 21:44 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


D=duratie, de timing dus.


Weet je dan toevallig ook wat T is?
 
So fuckin' what!?
De Schout 16-3-2010 21:50 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Weet je dan toevallig ook wat T is?


T= r+l+c-e

r= halve slag
l= drijfstanglengte
c= deckheigt
e= afstand bovenrand cilinder tot bovenkant poort.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Pixl 16-3-2010 21:52 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


T= r+l+c-e

r= halve slag
l= drijfstanglengte
c= deckheigt
e= afstand bovenrand cilinder tot bovenkant poort.


Ja dat had ik al gezien ;p maar, T is dus niet een bepaald iets maar gewoon het getal wat daaruit rolt?

Ik ga nu afsluiten, lekker op tijd naar bed vanavond

tot morgen ofzo
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 3615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved