Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Tunen van de cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 839 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Tunen van de cilinder
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pixl 3-3-2010 19:36 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zeker goed dat je wilt weten waarmee je mee bezig bent.

aha vandaar.
Hier moet je cosinus gebruiken.
Kleine ezelsbrug sos cos toa
Sinus= Overstaande / Schuine
Cosinus = Overstaande / Schuine
Tangens = Overstaande / Aanliggende



zo onthoud ik het dan gaat het prima en is net iets nauwkeuriger, zit weer bijna 1mm verschil tussen , het lijkt niet veel maar kans soms al te veel zijn.

Je pakt dan de driehoek die deel je door 2en zodat je een hoek van 90 graden hebt, dan deel je de 68% van de boring door 2en (omdat je nu 2 driehoeken hebt)

En dan met de sinus (tot de macht -1, dan krijg je grades) en dan dat antwoord weer x 2 om de hoek alfa uit te krijgen.

Het zelfde wat ik bij de bovenstaande berekening heb gedaan.



yeh, dat moest ik hebben. ik had er niet aan gedacht dat je de driehoek ook door tweeën mag delen Dan ga ik er nu maar eens mee aan de slag, dan edit ik zometeen wel ff voor mijn resultaten

edit:

het is idd wel een stuk preciezer om aan te rekenen ja, khad er ff niet bij nagedacht dat nu 1mm al een wereld van verschil kan maken nu kom ik in de tekening bijvoorbeeld weer op 90 graden met gewoon opmeten. maargoed, hieronder berekeningen op een papiertje :



Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 3-3-2010 om 20:15 uur.
 
So fuckin' what!?
tijnklein 3-3-2010 20:29 Print reply
Posts: 135
t is toch sos cAs toa??
sin= overst/schuine
cos= AANLIGGENDE/schuine
tan= overst/ aanliggende
correct me if i'm wrong

Dit bericht is gewijzigd door tijnklein op 3-3-2010 om 20:30 uur.
 
Pixl 3-3-2010 20:33 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tijnklein
t is toch sos cAs toa??
sin= overst/schuine
cos= AANLIGGENDE/schuine
tan= overst/ aanliggende
correct me if i'm wrong

Dit bericht is gewijzigd door tijnklein op 3-3-2010 om 20:30 uur.


Ja klopt ook, was me ook al opgevallen alleen vergeten te melden, danku!
 
So fuckin' what!?
kenny77 3-3-2010 20:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tijnklein
t is toch sos cAs toa??
sin= overst/schuine
cos= AANLIGGENDE/schuine
tan= overst/ aanliggende
correct me if i'm wrong

Dit bericht is gewijzigd door tijnklein op 3-3-2010 om 20:30 uur.


Zeker wel.
Had het goed in mijn hoofd maar tikte het verkeerd.
mijn fout.
 
Pixl 3-3-2010 20:44 Print reply

Posts: 3125
Maarja, als biet zegt dat de 68% bij ?1 moet zitten, dan zit ik er dus al zo'n 2 mm overheen dan is het niet heel verstandig om nog verder te gaan ofwel?
 
So fuckin' what!?
kenny77 3-3-2010 20:46 Print reply

Posts: 29286
Adriën bedoelt ook 68% van de boring, dus bij lijn 2.

Post nauw maar gewoon een poortmap van de cilinder want hier schieten we niet veel mee op.
 
Pixl 3-3-2010 20:48 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Adriën bedoelt ook 68% van de boring, dus bij lijn 2.

Post nauw maar gewoon een poortmap van de cilinder want hier schieten we niet veel mee op.


Oja dat zou ik ook nog doen hea sorry, ben beetje veel aan het doen op 't moment. komt eraan!



alleen de uitlaatpoort is nu dus 17 hoog en 29 breed

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 3-3-2010 om 20:55 uur.
 
So fuckin' what!?
kenny77 4-3-2010 11:47 Print reply

Posts: 29286
Kan je de maten van de boven rand poort tot boven rand cilinders eens opmeten?
Met de schuifmaat in de cilinder.
 
Pixl 16-3-2010 18:56 Print reply

Posts: 3125
Kenny, de uitlaatpoort ligt 22,25mm onder de rand en de spoelpoorten liggen 28,75mm onder de rand.

Sorry voor het late antwoord, maar ik had toetsweek enzo, dus eigenlijk niet veel achter de pc gezeten voor bf ofzo
 
So fuckin' what!?
kenny77 16-3-2010 20:02 Print reply

Posts: 29286
met die waardes kom je op het volgende uit:


beetje een kut waarde voor de spoelpoort lijkt me?
Beetje vreemd

Verder ga ik je geen advies geven naar welke timingen je moet gaan, daar heb ik niet genoeg kennis van.
Aan mijn eigen cilinders kan ik mooi wat proberen, maar dat ga ik niet voor jou doen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-3-2010 om 20:04 uur.
 
Pixl 16-3-2010 20:07 Print reply

Posts: 3125
Snap ik Maar, hoe kan ik uit die graden de hoogte en/of breedte van een poort uit aflezen? Of hoe kan ik dit omrekenen naar hoogte / breedte?

Het is echt de eerste keer dat ik hiermee bezig ben, dus het is allemaal nog nieuw voor me ;p

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 16-3-2010 om 20:08 uur.
 
So fuckin' what!?
kenny77 16-3-2010 20:25 Print reply

Posts: 29286
via het 2 takt programma in het excel bestand.

of via de formules in deze faq:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127
 
Paultje Pils 16-3-2010 20:40 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
via het 2 takt programma in het excel bestand.

of via de formules in deze faq:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127


Het programma heeft een paar ingebouwde fouten. Dit heeft Niek express gedaan.Om dus goede waardes te krijgen moet je contact met hem openemen Ik heb namelijk ook dat programmaatje gebruikt, en contact opgenomen met Niek.
 
If you can't dodge it, ram it.
kenny77 16-3-2010 20:41 Print reply

Posts: 29286
ik gebruik die van John Huijben.
 
Paultje Pils 16-3-2010 20:42 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik gebruik die van John Huijben.


Ok, sorry mijn fout. Ik heb ook verder helemaal niet dit topic doorgelezen.
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 3616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved