tvmierlo |
12-6-2010 20:14 |
Posts: 277 |
Beter zet je er weer het pro-link systeem in, dan is de mtx én minder hoog én veert het beter.
|
|
|
|
tvmierlo |
12-6-2010 20:35 |
Posts: 277 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
ja dan is die weer te laag dus dat word hem ook niet
je kunt wel die ene "link"-stuk dat u-vormig is, waar 2 bouten doorheen komen een stukje inkorten, dan staat de brommer net weer wat hoger, zo was het ook gedaan op mijn mtx door de vorige eigenaar.
|
|
|
|
tvmierlo |
12-6-2010 20:53 |
Posts: 277 |
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/83
hier zie je het, dat "rode" stukje moet je dan dus iets inkorten.
Bij een ot zit het hetzelfde in elkaar.
Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 12-6-2010 om 20:53 uur.
|
|
|
|
Frysk |
13-6-2010 2:03 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
maar als je dat doet zonder de veer met prolink erin te zetten dan gaat die lager? maar als je dat dus doet met prolink dan komt die hoger?
weet jij eigenlijk wel wat het nut van pro-link is ?
|
|
giggitybyte |
|
Frysk |
13-6-2010 14:40 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
hoe verder die inveert hoe strakker de veer word toch...?
ja, dat je met een minder hoge brommer uiteindelijk een 'langere' veerweg krijgt.
gooi die goede eigenschap nou niet weg dat is gewoon dom.
zoek een iets langere veer en bouw het pro-link er weer op.
en ff een fatsoenlijke voorvork.. dat merk je echt bij het crossen.
|
|
giggitybyte |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-6-2010 19:03 |
Posts: 6717 |
zie ik jou bij de 3 uurs van lichtenvoorde zaterdag?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-6-2010 19:39 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
denk het niet (kan geen vrij krijgen en geld is op)
misschien ben ik er wel in lichtenvoorde eind augustus dan is er 8 uurs cross op zondag
ben je er dan ook?
Nouja, ik weet niet, ik doe voor t eerst mee met mn aprilia rx, wel andere banden als er in mn profiel staan
moet eerst ff kijken of het bevalt..., als die 3 uur wat is ga ik denk ik ook wel aan de 8 uur meedoen, alleen ik heb geen 2e berijder
edit: ik rij mee in de standaardklasse, en mijn doel is gwn om niet laatste te worden, dan ben ik blij toe
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 13-6-2010 om 19:40 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-6-2010 19:43 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
ooh dacht eerst dat je ging kijken maar je doet dus mee
niemand uit je vriendengroep die een beetje kan rijden en die op zaterdag mee kan?
wel die kunnen rijden, maar niemand met off road ervaring, dan doe ik liever alleen mee, heb ik t tenminste zelf gedaan als ie stuk gaat. Neem ik af en toe wel ff pauze als t nodig is, k ga toch niet voor de beker
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-6-2010 20:00 |
Posts: 6717 |
Zijn die crossen een beetje uit te houden dan?, 3 uur vrijwel non stop lijkt me wel vrij heftig, gewoon op de weg heb ik er geen problemen mee, maar de hele tijd staan enz
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-6-2010 20:14 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
na een half uur/3 kwartier wass ik doodop maar ik heb nou ook niet echt conditie meer
Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 13-6-2010 om 20:06 uur.
deed jij ook alleen mee dan?
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Frysk |
13-6-2010 20:19 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
Oke bedankt voor de tips
dus ik zal ff moeten zoeken naar een mooi achterveertje en dan kan ik het pro-link er ook weer in doen
maar over de voorvork, ik heb net andere voorpoten van volgens mij een mtx-sh (deze zijn langer dan mun oude voorpoten)
maar vindt je datt ik andere voorvork moet zoeken van een 125cc crosser bijv. ?
gewoon een vorkje zoeken van een crossmotor, balhoofdpen aan laten passen door iemand die een draaibank heeft/beschikking tot een draaibank heeft en dan de vork er weer in drukken brommervorkjes zijn gewoon kut
|
|
giggitybyte |
|
kees 125 |
3-11-2010 21:23 |
Posts: 179 |
wrm doe je als dat honda spul niet aan de kant en koop je de sachs zx van je broer niet (of is dat ding al niet meer te koop)
|
|
|
|
mini89 |
7-4-2011 0:04 |
Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
ik had zelf geen poulie trekker die had een kameraad wel maar die was er zondag niet dus heb gister poulie trekker opgehaald.
gister avond het oude vliegwiel eraf gehaald en de afgedraaide (950 gram) vliegwiel erop gedaan. kon het zeker wel iets merken. iets betere gasreactie en kwam beter terug in toeren. maar moet alleen nog wat afstellen want krijg nog wat te veel.
heb vandaag sproeiers gehaald en een hittegraad 8. had eerst 7 maar stotterde iets op hoge toeren in de 3 en de 4. hittegraad 8 erin en gestotter was al weg.
tip
las de binnenring vast aan vliegwiel
klinknagels gaan los zitten na een paar uur rijden
|
|
|
|
mini89 |
7-4-2011 13:27 |
Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
komt geen originele onsteking onder, of heeft een cr80 onsteking dat ook? misschien word het wel gewoon een hpi, weet ik nog nie
cr80 zou het mooist zijn voor me andere project
alleen bij de orgine;le laten de klinknagels los
de cr heeft daar geen laast van
|
|
|
|
kenny77 |
26-4-2011 18:48 |
Posts: 29286 |
Stiekem kicken!
Ik heb het wel door hoor!
Tsja, zet hem op de testbank als hij loopt en je weet het.
Moet best te doen zijn volgens mij.
|
|
|
|