Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - old scool honda mb [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 835 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - old scool honda mb [Algemene vragen...
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
Dit topic is 3856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

timmit 3-9-2006 13:27 Print reply
Posts: 137
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ik heb ook een tijdje met 70 malossi en 24 mm door deventer gereden ,
heb bij stoplichten menig scooterachterkant gezien zegmaar .

op rechte stukken met veel stoplichten leg je het met mt snel af .

worden de stukken langer met meer bochten dan wordt het vaak al anders

[...]



ik woon in heeten , en zit in apeldoorn op school , kom dus dagelijk door deventer
IK WOON IN OLST! lol das idd dichtbij

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 3-9-2006 om 13:26 uur.


 
im right right?
KaWaReZ 3-9-2006 13:31 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


nee is niet nodig , je kent hem wel iets vervroegen maar dit maakt niet echt uit met wat voor cilinder je hebt . mischien ander bougie tje



dus jij rijdt altijd met je ontsteking op ori, ongeacht welke cilinder?
geen wonder dat elke scoot jou dr uit blies

als je niet eens je ontsteking kan afstellen kun je de rest wsl ook niet
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-9-2006 13:32 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



dus jij rijdt altijd met je ontsteking op ori, ongeacht welke cilinder?
geen wonder dat elke scoot jou dr uit blies

als je niet eens je ontsteking kan afstellen kun je de rest wsl ook niet


nee ik ree altijd met onsteking vervroegd ongeacht welke cilinder

wat een theorie , als je de onsteking niet kunt kun je de rest ook niet

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 3-9-2006 om 13:33 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
timmit 3-9-2006 13:32 Print reply
Posts: 137
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



dus jij rijdt altijd met je ontsteking op ori, ongeacht welke cilinder?
geen wonder dat elke scoot jou dr uit blies

als je niet eens je ontsteking kan afstellen kun je de rest wsl ook niet

hoe moet ik afstellen dan rezek???
 
im right right?
timmit 3-9-2006 13:36 Print reply
Posts: 137
aangezien ik een gereviseerd blok binnenkrijg zou ie wel afgesteld moeten worden kweet aleen niet hoe dat moet
 
im right right?
KaWaReZ 3-9-2006 13:37 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


nee ik ree altijd met onsteking vervroegd ongeacht welke cilinder

wat een theorie , als je de onsteking niet kunt kun je de rest ook niet

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 3-9-2006 om 13:33 uur.


wat zit je hem dan wijs te maken ?

@ tim :

ontsteking staat std bij bijna iedere (ouwere) schakel op "tijd" of op na ontsteking, waardoor hij pas een vonk geeft als de zuiger op zn hoogste dooie punt zit.
als je met afstellen naar vooronsteking gaat, geeftie de vonk net voordat de zuiger op bovenste dooie punt zit. (Het duurt nou eenmaal even voordat het grootste deel van het mengsel verbrand wordt). hiermee knaltie wat lekkerder, levert wat meer kracht.
Het levert sowieso op veel punten verbetering... Maar teveel is weer nadelig voor bepaalde dingen..

geen zin omt hele verhaal uit te leggen, maar meneertje crossgek vroeg erom
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
timmit 3-9-2006 13:39 Print reply
Posts: 137
ik noob weet nog niet wat te doen eerder had ik puchje die kon ik wel makkelijk afstellen
 
im right right?
KaWaReZ 3-9-2006 13:40 Print reply

Posts: 20582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmit
aangezien ik een gereviseerd blok binnenkrijg zou ie wel afgesteld moeten worden kweet aleen niet hoe dat moet


ongeacht welke cilinder zou ik toch voor wat voorontsteking kiezen..
oftewel op de ori maat, maar je grondplaat net een mm of twee naar.... wast no links of rechts rechts...
mm of 2 naar rechts draaien, vastzetten, vliegwiel erop en klaar..

Weet niet hoe het bij honda is geregeld kwa begrenzing voor NL.
bij kawa staat de onsteking gewoon te laat. (honda ori nl cils hebben ast goed is poortjes waar je met je pink niet eens doorheen komt)
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
timmit 3-9-2006 13:40 Print reply
Posts: 137
ontsteking staat std bij bijna iedere (ouwere) schakel op "tijd" of op na ontsteking, waardoor hij pas een vonk geeft als de zuiger op zn hoogste dooie punt zit.
als je met afstellen naar vooronsteking gaat, geeftie de vonk net voordat de zuiger op bovenste dooie punt zit. (Het duurt nou eenmaal even voordat het grootste deel van het mengsel verbrand wordt). hiermee knaltie wat lekkerder, levert wat meer kracht.
Het levert sowieso op veel punten verbetering... Maar teveel is weer nadelig voor bepaalde dingen..
dus een mm kan al genoeg zijn
 
im right right?
timmit 3-9-2006 13:42 Print reply
Posts: 137
dank je rezek !!sommige gasten maken je van alles wijs
 
im right right?
BSTS 3-9-2006 13:44 Print reply

Posts: 4241
beter post je foto's ik weet nu niet hoe het eruit gaat zien.
 
sprintjah
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-9-2006 13:45 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


wat zit je hem dan wijs te maken ?

@ tim :

ontsteking staat std bij bijna iedere (ouwere) schakel op "tijd" of op na ontsteking, waardoor hij pas een vonk geeft als de zuiger op zn hoogste dooie punt zit.
als je met afstellen naar vooronsteking gaat, geeftie de vonk net voordat de zuiger op bovenste dooie punt zit. (Het duurt nou eenmaal even voordat het grootste deel van het mengsel verbrand wordt). hiermee knaltie wat lekkerder, levert wat meer kracht.
Het levert sowieso op veel punten verbetering... Maar teveel is weer nadelig voor bepaalde dingen..

geen zin omt hele verhaal uit te leggen, maar meneertje crossgek vroeg erom


afgesteld op de streepje's is gewoon orri , dan kun je later nog terugzetten maar je hoeft niet af te stellen met een andere cilinder . das wat ik zij

ik had er idd bij moeten zetten dat op de streepjes orri was . verder zeg ik in principe hetzelfde


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
KaWaReZ 3-9-2006 13:45 Print reply

Posts: 20582
een mm of twee...

somige mensen (vooral met tsxjes afaik) die hun grondplaat extra uitboren, kunnen het wel eens hebben dat ze teveel voorontsteking hebben, waardoor de zuiger de verkeerde kant op wordt geknald of dat er teveel voorontsteking is dat de werking van net dat beetje voorontsteking teniet wordt gedaan, waardoor er juist geen/minder kracht meer op komt te staan.

mm of 2 is prima, tis vooral merkbaarder met snellere setups
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
KaWaReZ 3-9-2006 13:48 Print reply

Posts: 20582
je misverstanden dan iig

mgoed... meer text en uitleg zijn altijd een pre, anders blijven de noobs noobs :p
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
timmit 3-9-2006 18:30 Print reply
Posts: 137
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
een mm of twee...

somige mensen (vooral met tsxjes afaik) die hun grondplaat extra uitboren, kunnen het wel eens hebben dat ze teveel voorontsteking hebben, waardoor de zuiger de verkeerde kant op wordt geknald of dat er teveel voorontsteking is dat de werking van net dat beetje voorontsteking teniet wordt gedaan, waardoor er juist geen/minder kracht meer op komt te staan.

mm of 2 is prima, tis vooral merkbaarder met snellere setups

hmm ik ga er dus niet aan zitten prutsen dat ding loopt zo ook wel hardt genoeg!!!!!
 
im right right?

Dit topic is 3856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved