Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Honda CR250 revisie [Algemene vrage...
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 23-11-2009 17:59 Print reply

Posts: 13830
ziet er nog redelijk uit.

maak hem eerst maar eens goed schoon. ga dan naar een motorzaak en laat hem daar opmeten, dan kun je pas met zekerheid zeggen of hij goed is of niet.

en onderdelen zijn toch niet speciaal duur voor deze dingen toch?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 23-11-2009 18:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ziet er nog redelijk uit.

maak hem eerst maar eens goed schoon. ga dan naar een motorzaak en laat hem daar opmeten, dan kun je pas met zekerheid zeggen of hij goed is of niet.

en onderdelen zijn toch niet speciaal duur voor deze dingen toch?



waarschijnlijk zijn deze jongens enkel brommers met gare imitatieonderdelen gewend. dan is 100euro voor een zuiger ipv 20 inderdaad aardig duur
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tim_DR 23-11-2009 20:21 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



waarschijnlijk zijn deze jongens enkel brommers met gare imitatieonderdelen gewend. dan is 100euro voor een zuiger ipv 20 inderdaad aardig duur



30¤ voor een prox zuigertje voor in mn mt5 vond ik duur genoeg, natuurlijk ja een brommer zuigertje kan je niet echt vergelijken met die van zo'n crossmotor hé. Morgen ofzo ga ik ermee naar de motorzaak, eens zien wat zij ervan zeggen, zij moeten maar zoeken achter een nieuwe zuiger dan.

Mn nieuwe luchtfilters zijn ook binnen (eindelijk!) en ik heb vandaag het blok uiteen gehaald, alles ziet er nog goed uit, behalve een paar lagertjes die wat versleten zijn
 
Sypie_Honda 23-11-2009 22:24 Print reply

Posts: 13830
wiseco zuigertje is 120 hier in nederland, kost wat maar heb je ook wat. ik schrok eerst ook van die onderdelen prijzen.
maar je betaalt wel de helft meer, maar de kwaliteit is ook 2x zo goed.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Ronald125cc 23-11-2009 23:01 Print reply

Posts: 1259
cilinder nog bruikbaar?

http://public.blu.li...gEi87OQ/DSC09209.jpg

kun je een foto recht boven van de cilinder af nemen?
mischien kun je de cilinder beter eerst even reinigen/ontvetten..
ander kun je de sporen niet goed zien.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
supiemotaart 26-11-2009 18:43 Print reply

Posts: 118
heb je mischien ook iets van een merk ofzo van die 2k lijm?
ik heb er nog nooit van gehoord.
mijn honda lekt ook iets bij de waterpomp maar ik denk dat het met een nieuwe kering en misschien wat lijm wel verholpen kan worden.

ik had het eerder al geprobeerd met siliconenkit maar weet niet zo goed of het werkt omdat ik er maar 1x mee gereden heb en toen het blok weer uit mekaar moest.
gr
 
hard goan is goed goan!
Tim_DR 29-11-2009 17:56 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supiemotaart
heb je mischien ook iets van een merk ofzo van die 2k lijm?
ik heb er nog nooit van gehoord.
mijn honda lekt ook iets bij de waterpomp maar ik denk dat het met een nieuwe kering en misschien wat lijm wel verholpen kan worden.

ik had het eerder al geprobeerd met siliconenkit maar weet niet zo goed of het werkt omdat ik er maar 1x mee gereden heb en toen het blok weer uit mekaar moest.
gr


gewone 2 componenten lijm van bison, das nog een redelijk bekend merk. Wil je een foto hoe het eruit ziet? siliconen kit is echt niks in vergelijking met die 2k lijm hoor, dat word heel erg hard je hebt zelf moeite om met je mes er een brokje af te snijden
 
supiemotaart 30-11-2009 21:17 Print reply

Posts: 118
oke bedankt ik ga eens kijken

edit: die lijm lijkt me dan ook wel versnellingsbakolie bestendig?
want er zit ook een klein gaatje in mn carter daar had de vorige eigenaar allemaal zwarte kit om heen ziten.

Dit bericht is gewijzigd door supiemotaart op 1-12-2009 om 21:20 uur.
 
hard goan is goed goan!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 31-12-2009 17:58 Print reply

Posts: 13700
Wat een verneukt ding
 
Tim_DR 1-1-2010 11:47 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Wat een verneukt ding


tjah, de bedoeling is dan ook van hem beter te maken zeker?
 
Rody9933 1-1-2010 15:33 Print reply

Posts: 494
Die carter kun je in ieder geval niets aan doen, is een Honda plaag :(.
Wel een nice CR250, heb er ook ongeveer zo een .
Veel sucess
 
Het Maakt Niet Uit Met Hoeveel Voorsprong Je Wint, Winnen Is Winnen.
Tim_DR 5-1-2010 11:42 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rody9933
Die carter kun je in ieder geval niets aan doen, is een Honda plaag :(.
Wel een nice CR250, heb er ook ongeveer zo een .
Veel sucess


heeft de jouwe daar ook veel last van misschien?
het ergst vanal is, ze hebben er al eens aan zitten lassen ook aan dat carter, en ik dacht dat er een gaatje zat tussen de twee keeringen in zodat het lekkende water niet in het blok maar gewoon naar buiten loopt, dat is ook dichtgelast...
maar buiten al die miserie zijn het toch zalige dingen om mee te rijden
 
kenny77 5-1-2010 11:50 Print reply

Posts: 29286
blokje wordt wel goed aangepakt zo te zien.
 
Tim_DR 5-1-2010 11:55 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
blokje wordt wel goed aangepakt zo te zien.


bedankt, ik probeer het toch goed te doen...
Het enigste probleem zal nog dat stom waterpompcarter zijn, maarja 300¤ voor zo'n nieuw stom carterdekseltje vind ik voorlopig nog een beetje veel geld.
Kheb nu twee weken examens, daarna ga ik hem terug monteren

 
kenny77 5-1-2010 11:57 Print reply

Posts: 29286
Die kapjes zijn inderdaad niet zo fijn, heb ook een sloop cr250 blok gehad daarvan was de kap ook rot, niet zo erg als deze maarja.


 

Dit topic is 5620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved